Marktplaats verkoper met handeltje?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.850 views

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23
Beste Tweakers,

ik was op zoek naar een PS5 slim en had er 1 gevonden op Marktplaats. De verkoper heeft meer dan 1000 5 sterren reviews (!!) maar verkoopt de PS5 slim sealed met bon ónder de winkelprijs. Ook wil hij graag dat ik contant betaal (geen betaalverzoek).

Het aantal reviews geeft mij vertrouwen dat het wel goedkomt, alleen hoe verdient deze man zijn geld? Kan hij ze nieuw inkopen net als de winkels en hanteert hij simpelweg minder winst? Moet het contant om de belastingdienst te ontwijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
Of hij is van de vrachtwagen gevallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

If it smells like fish, then it's probably fish

In het beste geval is het grijze handel met een sausje van belastingontduiking.
In het slechtste geval is er sprake van een zwaarder soort criminaliteit.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En in het allerslechtste geval spreek je op een parkeerplaats af voor de overdracht en wordt er vriendelijk doch dwingend gevraagd om het geld te overhandigen zonder dat je een PS5 krijgt.

1000 reviews zou ik dan weer verdacht vinden. Hoe lang zit deze persoon al op Marktplaats?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Daar komen de 1400 doem scenario's hoor. Ik wil ook heel vaak contant en geen betaalverzoek. Vind ik fijn en ik hou van contant geld. Mag dat ook nog? Tegenwoordig staat contant gelijk aan criminaliteit. Apart.

Maar als je het niet vertrouwt, niet doen :). Ik zie geen probleem. Wellicht koopt hij ze goedkoper in of heeft hij deze goedkoper ingekocht. You'll never know.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:40:
ik denk niet dat hij vanuit het ziekenhuis opereert.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verschillende varianten legale varianten kun je bedenken, van welkomstcadeaus tot cashen van een winkelfinanciering.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
glazen bol.

hij verkrijgt cadeau kaarten voor een oplichtings scam.
Van deze kaarten koopt hij een ps6.
En die verkoopt hij voor contant geld om rond te komen..

aka hoe kunnen wij weten wat deze persoon motiveert, Hoe hij financieel rond komt.
Wat zijn beweegredenen zijn voor verkoop. Of jij eindigt met een ps6 of een baksteen in een doos.
Farabi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:54:
[...]

ik denk niet dat hij vanuit het ziekenhuis opereert.
misschien is hij wel een arts...die opereert vanuit een ziekenhuis..

[ Voor 42% gewijzigd door jack zomer op 14-12-2023 11:02 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:55
Er zijn ook een hoop verkopers die Pepper, MyDealz en alle andere varianten van sales-websites in NL en onze buren in de gaten houden om goeiekoopjes te pakken te krijgen, prijsfouten te benutten, winkelopeningskortingen enzovoorts.

En daarna worden ze verkocht voor wat winst. Klaar is kees.

m.a.w. het kan vanalles zijn, en met speculatie kom je er niet achter. Vraag het haar/hem.

[ Voor 13% gewijzigd door XelaRetak op 14-12-2023 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Santee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:38:
alleen hoe verdient deze man zijn geld? Kan hij ze nieuw inkopen net als de winkels en hanteert hij simpelweg minder winst? Moet het contant om de belastingdienst te ontwijken?
Zakelijk inkopen en vervolgens privé doorverkopen.

Vervolgens bedrijf laten ploffen en de schuldeisers / belastingdienst met de gebakken peren laten zitten

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
@Santee
Heel hard weglopen. Gewoon lekker je PS5 in de winkel kopen, heb je direct ook garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 21:04
jack zomer schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:02:

misschien is hij wel een arts...die opereert vanuit een ziekenhuis..
Laten we het hopen.... Een arts die vanuit een vrachtwagen opereert zou me meer zorgen baren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Popcorn topic. Wat wil je horen? Ik heb het idee dat deze guy vanuit een tbs kliniek handelt.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

verkoopt de PS5 slim sealed met bon ónder de winkelprijs
Hij verkoopt de PS5 onder de prijs die op de bijbehorende bon staat? Dan stinkt het natuurlijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Santee
njitter schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:51:
En in het allerslechtste geval spreek je op een parkeerplaats af voor de overdracht en wordt er vriendelijk doch dwingend gevraagd om het geld te overhandigen zonder dat je een PS5 krijgt.

1000 reviews zou ik dan weer verdacht vinden. Hoe lang zit deze persoon al op Marktplaats?
Account is 6 jaar oud.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:18
Beste Tweakers,

ik was op zoek naar een PS5 slim en had er 1 gevonden op Marktplaats. De verkoper heeft meer dan 1000 5 sterren reviews (!!) maar verkoopt de PS5 slim sealed met bon ónder de winkelprijs. Ook wil hij graag dat ik contant betaal (geen betaalverzoek).

Het aantal reviews geeft mij vertrouwen dat het wel goedkomt, alleen hoe verdient deze man zijn geld? Kan hij ze nieuw inkopen net als de winkels en hanteert hij simpelweg minder winst? Moet het contant om de belastingdienst te ontwijken?
Er is een bloeiende handel in Marktplaats-accounts met veel positieve reviews. Dit zijn accounts waarvan de oorspronkelijke eigenaar het wachtwoord heeft laten slingeren. De gebruikersnaam en de naam van de adverteerder matchen meestal niet. Zo'n "gehacked", eigenlijk gelekt account kun je kopen op diverse zwarte marktplaatsen op het darkweb. Het rekeningnummer dat ze gebruiken is vaak weer van een katvanger.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Opifex schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:08:
[...]

Laten we het hopen.... Een arts die vanuit een vrachtwagen opereert zou me meer zorgen baren.
meestal hebben die eerder tijd..
weinig wachtrijen. altijd dicht bij huis...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Santee
chrisborst schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:05:
@Santee
Heel hard weglopen. Gewoon lekker je PS5 in de winkel kopen, heb je direct ook garantie.
Ding is, zoek een PS5 voor een betere prijs aangezien hij nieuw nog vrij duur is momenteel. Dan kom je dus snel op 2e hands uit.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
vj_slof schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:14:
[...]

Er is een bloeiende handel in Marktplaats-accounts met veel positieve reviews. Dit zijn accounts waarvan de oorspronkelijke eigenaar het wachtwoord heeft laten slingeren. De gebruikersnaam en de naam van de adverteerder matchen meestal niet. Zo'n "gehacked", eigenlijk gelekt account kun je kopen op diverse zwarte marktplaatsen op het darkweb. Het rekeningnummer dat ze gebruiken is vaak weer van een katvanger.
Hij zegt net dat de verkoper contant wilt hebben. Welke rekeningnummer....

• Farabi
  • Niet online
het is toch normaal dat hij onder de marktprijs verkoopt? daarvoor heb je juist marktplaats. anders zouden mensen naar de winkel gaan.

• Santee
Dacuuu schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:11:
Popcorn topic. Wat wil je horen? Ik heb het idee dat deze guy vanuit een tbs kliniek handelt.
Nou of ik wellicht in de problemen kan komen, of dit vaak gasten in de bijstand zijn die privé handelen voor winst (daar wil ik niet aan bijdragen). Tja het kan vanalles zijn, maar als het mogelijk geen zuivere koffie is dan kap ik mijn koop af. Vandaar.

• Santee
Farabi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:15:
het is toch normaal dat hij onder de marktprijs verkoopt? daarvoor heb je juist marktplaats. anders zouden mensen naar de winkel gaan.
Het is een nieuw gesealed product mét bon.

• Farabi
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:16:
[...]

Het is een nieuw gesealed product mét bon.
zelfs dat kan. sinterklaas geweest.

• Santee
Qwerty-273 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:13:
[...]

Hij verkoopt de PS5 onder de prijs die op de bijbehorende bon staat? Dan stinkt het natuurlijk.
Dat kan ik nu niet zien natuurlijk. Geen idee wat hij ervoor betaald heeft, maar aangezien de slim net 1-2 maanden uit is neem ik aan dat die nieuw niet onder de 500 is geweest.

• vj_slof
Khayma schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:15:
[...]

Hij zegt net dat de verkoper contant wilt hebben. Welke rekeningnummer....
Gewoon doorgaan met de communicatie en uiteindelijk hebben ze nooit tijd op de momenten dat jij tijd hebt en willen ze het wel opsturen. Geloof me, been there done that. Als het puntje bij paaltje komt krijg je geen reactie meer of een vals adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Santee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:16:
[...]

Nou of ik wellicht in de problemen kan komen, of dit vaak gasten in de bijstand zijn die privé handelen voor winst (daar wil ik niet aan bijdragen). Tja het kan vanalles zijn, maar als het mogelijk geen zuivere koffie is dan kap ik mijn koop af. Vandaar.
Ik denk dat je het antwoord wel weet. “If it seems to good to be true..”
Blij twijfel gewoon wegblijven. Er staan genoeg echte 2e hands PS5s op MP of houd het hier lekker bij Tweakers V&A waar het doorgaans wat betrouwbaarder is.

Mijn advies is wegblijven. Niemand koopt iets met een bon om direct voor minder dan de aankoopprijs te verkopen, want dan breng je het gewoon weer naar de winkel.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Farabi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:16:
[...]

zelfs dat kan. sinterklaas geweest.
Ja de meeste mensen krijgen hun sinterklaascadeau met bon ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vj_slof
Hann1BaL schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat je het antwoord wel weet. “If it seems to good to be true..”
Blij twijfel gewoon wegblijven. Er staan genoeg echte 2e hands PS5s op MP of houd het hier lekker bij Tweakers V&A waar het doorgaans wat betrouwbaarder is.

Mijn advies is wegblijven. Niemand koopt iets met een bon om direct voor minder dan de aankoopprijs te verkopen, want dan breng je het gewoon weer naar de winkel.
Dat doen mensen dus wel. Die kopen op achteraf betalen en brengen het direct naar een pandjeshuis of zetten het op marktplaats en nemen het verlies voor lief maar hebben ondertussen wel contant geld in handen om weer drank, drugs of erger nog eten te kopen omdat ze zo diep in de shit zitten.

• Farabi
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:19:
[...]

Ja de meeste mensen krijgen hun sinterklaascadeau met bon ;)
juist logisch, voor garantie? hallo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan het de verkoper vragen middels een berichtje aldaar? "He, vraagje, waarom is het goedkoper dan in de winkel met bon?". Het antwoord hier posten, en dan kunnen we nog even doorspeculeren.

• Hann1BaL

Hann1BaL

vj_slof schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:20:
[...]

Dat doen mensen dus wel. Die kopen op achteraf betalen en brengen het direct naar een pandjeshuis of zetten het op marktplaats en nemen het verlies voor lief maar hebben ondertussen wel contant geld in handen om weer drank, drugs of erger nog eten te kopen omdat ze zo diep in de shit zitten.
Fair enough. Dank je voor nog een reden te presenteren om het niet te doen dus.. 8)

• Hann1BaL

Hann1BaL

*knip* Offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2023 13:10 ]

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 15:28
vj_slof schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:20:
[...]

Dit dus het is ook vaak zo dat ze onder een bewindvoerder staan die het mogen oplossen. Wat dan ook nog lukt omdat de verkopende partij had moeten checken of deze persoon dit wel mocht...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Toch kan het ter goeder trouw zijn.
Heb zelf ook een keer een flink aantal cadeaubonnen gebruikt om gewilde elektronica te kopen, om deze vervolgens weer te verkopen.(jubileum gehad, werkgever vond dat ik goed gepresteerd had, etc)
Leverde toen meer op dan cash voor cadeaubon sites die toen net in opkomst kwamen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Santee
Coach4All schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:30:
Toch kan het ter goeder trouw zijn.
Heb zelf ook een keer een flink aantal cadeaubonnen gebruikt om gewilde elektronica te kopen, om deze vervolgens weer te verkopen.(jubileum gehad, werkgever vond dat ik goed gepresteerd had, etc)
Leverde toen meer op dan cash voor cadeaubon sites die toen net in opkomst kwamen.
Snap ik, alleen deze persoon verkoopt ook 3x iphone 15, iphone 15 pro, macbook 2022 en nog een macbook. En heeft zoveel reviews dat hij eigenlijk dagelijks een review krijgt voor zo'n soort product.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je de beoordelingen bekijkt heeft die wel heeel veel iPhones en PS5's verkocht.
Maar de prijs is nu ook weer niet zo veel lager dan elders:

https://www.marktplaats.n...-disk-edition-geseald-bon

[ Voor 28% gewijzigd door Juup op 14-12-2023 11:50 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Apart wel, maar dr zal best een leuke marge opzitten dus die paar tientjes korting is op zich niet zo heel raar.

[ Voor 63% gewijzigd door koektrommeltje op 14-12-2023 11:56 ]

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik verkoop zo vaak dingen ruim onder de nieuw prijs met bon op Marktplaats. Wat is precies het probleem?

Dat je liever niet contant betaald snap ik op zich wel, ga het product gewoon ophalen en neem iemand mee en enkel afspreken bij zijn huis adres.

hoi

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:41:
[...]

En heeft zoveel reviews dat hij eigenlijk dagelijks een review krijgt voor zo'n soort product.
Alles wat hij verkoopt is gesealed en met bon. Flink huis als hij zoveel spullen verkoopt. Daar heb je een dagtaak aan :)

• Santee
ReVision. schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:44:
Ik verkoop zo vaak dingen ruim onder de nieuw prijs met bon op Marktplaats. Wat is precies het probleem?

Dat je liever niet contant betaald snap ik op zich wel, ga het product gewoon ophalen en neem iemand mee en enkel afspreken bij zijn huis adres.
Niet zozeer een probleem. Vroeg mij gewoon af hoe dit precies werkt. Ook omdat er een factuur bij zit. Zakelijk kopen zonder BTW en privé doorverkopen met winst lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35

BaRF

bijna kerst

Hoeveel onder de winkelprijs? Is dat mogelijke ellende waard?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
De vraag die je moet stellen is, krijg jij bij aanschaf de originele factuur waarvoor hij de PS5 gekocht heeft, of krijg jij een nieuwe factuur waar de verkoopprijs aan jou op staat (omdat hij een zakelijke verkoper is)

Ik gok namelijk op dat laatste en dan is er toch niets aan de hand?

hoi

• Qwerty-273
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Santee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:50:
Niet zozeer een probleem. Vroeg mij gewoon af hoe dit precies werkt. Ook omdat er een factuur bij zit. Zakelijk kopen zonder BTW en privé doorverkopen met winst lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Deels betalen met bonnen waar hijzelf niet voor heeft betaald. Of gekocht op afbetaling met een neppe naam en het wilt cashen in contanten. Er zijn tal van manieren om hier toch voldoende mee te verdienen. Simpel kopen voor 500 eigen geld en verkopen voor 450 zal het niet zijn - zeker niet als die aantallen kloppen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Bolletje_boos
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-06-2024
De_Bastaard schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:40:
Dan zou ik zelf deze nooit kopen ivm met de mogelijke schade :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje_boos
Hoe moet je dat geld dan aan hem overhandigen, gewoon bij overdracht of via de post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:58
Ik heb hem even opgezocht en zie in de reviews dagelijks telefoons verkocht. Het lijkt wel of er op allerlei manieren nieuwe producten worden gekocht op afbetaling o.i.d. en daarna doorverkocht.
Het stinkt aan alle kanten dit!

[ Voor 35% gewijzigd door bakkie1985 op 14-12-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:54
Overduidelijk dat het zaakje stinkt, ik zou snel naar een ander kijken.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Santee
Bolletje_boos schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:06:
Hoe moet je dat geld dan aan hem overhandigen, gewoon bij overdracht of via de post?
Gewoon contant bij afhalen.

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Hou ook liever van contant geld.

Kan best zijn dat deze persoon retour pallets opkoopt bij bedrijven en de "gems" via MP verkoopt.

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:04
Sorry maar waarom zou je een PS5 Slim gesealed in de doos met bon onder de prijs verkopen, dus met verlies. Ik zou dan het apparaat retour sturen naar de winkel dan heb ik mijn geld ook terug.

Mag je de PS5 uitpakken en kun je deze testen, is deze als "gestolen" opgegeven, of wellicht afgeschreven via een verzekering kwestie? Grote kans dat dan de serienummers bij Sony zijn geblokkeerd, is het jou die risico's waard? Het zaakje riekt enorm.

p.s.
PS5 slim digital 439.00,- nieuw in de winkel
PS5 slim disc 539,- nieuw in de winkel

[ Voor 9% gewijzigd door targaryanwolf op 14-12-2023 13:24 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:53
499 euro voor de nieuwste PS5 die slechts enkele weken beschikbaar is en nog niet in de aanbieding is geweest. Gewoon een twijfelachtige verkoper en dat je een contact geld wil voor een incidentele verkoop begrijp ik nog, maar met meer dan 1000 reviews is dat echt geen zuivere koffie.

• Bolletje_boos
Het kan ook zijn dat hij/zij deze gekregen heeft en nu wilt verkopen.
Maar ik zou deze gewoon ophalen als dat mogelijk is zodat je zeker weet dat je een PS5 in de plaats van een lege doos met een steen ofzo krijgt.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk iemand die goedkoop cadeaubonnen kan scoren van Mediamarkt, Coolblue, etc. Misschien via de zaak, via (rente)punten, het grijze of zwarte circuit. Vervolgens deze bonnen omzet in gewilde producten.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 14-12-2023 13:25 ]

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:37
Juup schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:42:
Als je de beoordelingen bekijkt heeft die wel heeel veel iPhones en PS5's verkocht.
Maar de prijs is nu ook weer niet zo veel lager dan elders:

https://www.marktplaats.n...-disk-edition-geseald-bon
Ook gek dat deze advertentie is verwijderd en om 12:15 deze nieuwe met exact dezelfde gegevens is geplaatst:
https://www.marktplaats.nl/v/spelcomputers-en-games/spelcomputers-sony-playstation-5/m2058061255-sony-ps5-slim-disk-edition-2024-ongeopend-factuur

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bolletje_boos schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:24:
Het kan ook zijn dat hij/zij deze gekregen heeft en nu wilt verkopen.
Maar ik zou deze gewoon ophalen als dat mogelijk is zodat je zeker weet dat je een PS5 in de plaats van een lege doos met een steen ofzo krijgt.
Vermoedelijk net jarig geweest en toen heeft ie een PS5, een iPhone 15 Pro, een MacBook Air, een Dyson V15 en een Samsung Galaxy S23 gekregen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:51
NotSoSteady schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:27:
[...]

Vermoedelijk net jarig geweest en toen heeft ie een PS5, een iPhone 15 Pro, een MacBook Air, een Dyson V15 en een Samsung Galaxy S23 gekregen.
En dat elke 3 dagen opnieuw. Hij (of zij) verkoopt er elke dag minimaal 1.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:37
NotSoSteady schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:27:
[...]

Gezien het aantal reviews is deze persoon wel iets vaker dan één keer per jaar jarig. :+

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• NotSoSteady
Slappyjoez schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:28:
[...]

Gezien het aantal reviews is deze persoon wel iets vaker dan één keer per jaar jarig. :+
Ja, dit zaakje stinkt van alle kanten. Er is sowieso 1 partij die er minder van gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:29:
[...]

Ja, dit zaakje stinkt van alle kanten. Er is sowieso 1 partij die er minder van gaat worden.
Degenen van wie de spullen afkomstig zijn?
Heel apart zoveel nieuwe dure spullen die te koop aangeboden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01
Koop er eentje, kijk op de bon, ga naar de winkel waar hij origineel vandaan komt en laat daar controleren of de bon klopt.

Ik kan zoveel manieren bedenken hoe dit legaal als illegaal kan.
Misschien doet hij zo aan witwassen. Koopt in de winkel met contant geld, verkoopt op marktplaats voor iets minder geld. Hoppa, zwart geld is ineens wit.
Het contant laten betalen zorgt er ook voor dat de bank minder snel alarm slaat of de belastingdienst er snel achterkomt. Het laat immers een stuk minder 'papertrail' achter.

Kan ook zijn dat hij zwart bijklust en betaald krijgt in electronica die hij dan weer verkoopt om er boodschappen van te doen.

Of hij heeft een heel groot gezin die allemaal een energiecontract of telefoonabo hebben afgesloten en er een PS5 bij kregen, terwijl ze er zelf maar één nodig hebben met zijn allen.

• NotSoSteady
SunnieNL schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:12:
Koop er eentje, kijk op de bon, ga naar de winkel waar hij origineel vandaan komt en laat daar controleren of de bon klopt.

Ik kan zoveel manieren bedenken hoe dit legaal als illegaal kan.
Misschien doet hij zo aan witwassen. Koopt in de winkel met contant geld, verkoopt op marktplaats voor iets minder geld. Hoppa, zwart geld is ineens wit.
Het contant laten betalen zorgt er ook voor dat de bank minder snel alarm slaat of de belastingdienst er snel achterkomt. Het laat immers een stuk minder 'papertrail' achter.

Kan ook zijn dat hij zwart bijklust en betaald krijgt in electronica die hij dan weer verkoopt om er boodschappen van te doen.

Of hij heeft een heel groot gezin die allemaal een energiecontract of telefoonabo hebben afgesloten en er een PS5 bij kregen, terwijl ze er zelf maar één nodig hebben met zijn allen.
Moet wel een heel groot gezin zijn. Deze man/vrouw heeft 1200+ reviews. :+

Net ook weer even AirPods (3rd-gen), iPhone 15 en 15 Plus toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
https://www.marktplaats.n...es/user-reviews/25203358/

Als je de zoekfunctie gebruikt op die pagina, dan heeft deze persoon sinds augustus verkocht;
- 12 Playstations
- 53 iPhones
- 8 Macbooks

serieus handeltje 😅

Valt me wel op dat er aan de achterkant van de PS5 een Franstalige sticker zit, geen idee of dat standaard is voor Nederlandse sets.

• vj_slof
ouweklimgeit schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:36:
https://www.marktplaats.n...es/user-reviews/25203358/

Als je de zoekfunctie gebruikt op die pagina, dan heeft deze persoon sinds augustus verkocht;
- 12 Playstations
- 53 iPhones
- 8 Macbooks

serieus handeltje 😅

Valt me wel op dat er aan de achterkant van de PS5 een Franstalige sticker zit, geen idee of dat standaard is voor Nederlandse sets.
Dat is nu nog mogelijk. Volgend jaar moet Marktplaats de Belastingdienst laten meekijken als men meer dan 30 items verkoopt of voor meer dan € 2000 spullen verkoopt. Dan stoppen dit soort schimmige lieden vanzelf.

• NicoHF
  • Niet online
vj_slof schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:43:
[...]

Dat is nu nog mogelijk. Volgend jaar moet Marktplaats de Belastingdienst laten meekijken als men meer dan 30 items verkoopt of voor meer dan € 2000 spullen verkoopt. Dan stoppen dit soort schimmige lieden vanzelf.
Daar wou ik net iets over typen.
Dat is al sinds DIT jaar het geval.

• barbarbar
  • Laatst online: 30-09 16:17
Op basis van die reviews zou ik verder kijken. Zonder uitzondering 5 sterren en vrijwel allemaal dezelfde feedback achter elkaar doet bij mij alarmbellen afgaan.

Hoe iemand, of waarom, nieuwe spullen onder de nieuwprijs verkoopt kunnen zo veel redenen voor zijn, zoals al genoeg voorbeelden hier. Zo lang de prijs reëel is, en niet bijzonder laag, zou ik me over heling/gestolen spullen niet druk maken.

Er zijn bedrijven zat die regelmatig medewerkers spullen met flinke korting/deals laten aanschaffen. D'r is dan altijd wel iemand die alle collega's vraagt die spullen te kopen en direct aan hem door te doen voor een leuk bedrag. Vervolgens op marktplaats zetten voor weer net wat hoger, en iedereen heeft er contant wat geld bij.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gewoon even vragen hoe hij er aan komt is er niet meer bij? :+

Professioneel Heftruck Syndroom

• Santee
NeFoRcE schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:47:
Gewoon even vragen hoe hij er aan komt is er niet meer bij? :+
Hij reageerde niet op een bericht, alleen telefonisch. Dat heb ik dus vanochtend al gedaan, maar eigenlijk geen behoefte meer aan na het lezen van alle comments.

• NicoHF
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:50:
[...]

Hij reageerde niet op een bericht, alleen telefonisch. Dat heb ik dus vanochtend al gedaan, maar eigenlijk geen behoefte meer aan na het lezen van alle comments.
Wel slim van hem zo is er geen bewijs.
Wat zei die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Maar dit is nu groter geworden dan jij bent.... ;-)

Tuurlijk ga je het niet meer kopen; maar we hopen hier op nog vele pagina's speculeren en verdere ontwikkelingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:53:
[...]

Maar dit is nu groter geworden dan jij bent.... ;-)

Tuurlijk ga je het niet meer kopen; maar we hopen hier op nog vele pagina's speculeren en verdere ontwikkelingen
Op naar de 500+ pagina's 😂

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Paar random opmerkingen voor iemand die het leuk vind om er in te duiken (zonder heksenjacht natuurlijk ;))

- Op z'n telefoonnummer zit in ieder geval ook geen WhatsApp.
- Hij/zij reageert slechts op 1/3 van de berichten.
- Je zou aan een koper kunnen vragen hoe de ervaring was of hoe de factuur er uit ziet. Er zitten wat reviewers tussen die makkelijk herleidbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:54
Dan is het toch nog steeds contant, zwart geld. Of ben ik kleurenblind? Het is alleen iets minder.

zeker, zeker

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

[...]

En hiermee is alles wel gezegd. Gezien het hier alleen maar verder speculeren is waarom de verkoper de Playstation wilt verkopen, en dat niet veel toevoegt, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.