Schoonblazen + nieuwe prut: -10 graden

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ok, ik heb vandaag dus m'n bigtower binnen. (Eerste stap van m'n waterkoelproject, zie sig)
Dus ik heb de hele boel meteen maar overgebouwd. Bij mijn oude miditower blockte de powerunit mijn Slot-1 CPU af, waardoor die niet te verwijderen was zonder het hele mobo uit te bouwen, vandaar dat ik al 1 1/2 jaar lang met dezelfde koelprut draai en maar eens per half jaar het ding schoonblaas.
Nu had ik natuurlijk weer mooi de kans om dat maar eens te doen en meteen de koelprut tussen mijn 500 Katmaitje en m'n RDJD P302 koeler te vervangen...
Zo gezegd, zo gedaan. HSF gedemonteerd, een halve woestijn aan stof eruit gepeuterd en koelprut opnieuw aangebracht. Vooral aan dat laatste heb ik meer aandacht besteed dan de vorige keer. De prut heel dun en supergelijkmatig aangebracht. (Heb hier een speciaal gefabriceerd plastic plaatje voor gebruikt, werkt perfect)
Hele zooi weer gemonteerd in de bigtower, met een betere airflow dan in de midi. Resultaat, 10 graden koelere CPU! (PIII 500@620 Katmai, stressed 48C)
Zou bijna m'n waterkoelproject meteen afblazen :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ehhh, ja :)

Verwijderd

Dat heb ik nu dus ook. ipv tegen de 50 graden idle nu rond de 44. In de bios 35.
Ik gebruik VIA's Hardware monitor, maar die klopt volgens mij niet.
Eerst gaf de bios nl volgens VIAHM de stressed temp aan (60 graden, met een 800MHz)
en nu zit hij er dik onder; nl 35 tov 44 graden???
(Met een 1000@1100MHz cpu)

Ik vraag me dus af of die progjes de tempsensoren wel goed uitlezen... :?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Naja, punt waar ik dus eigenlijk naar toe wilde, is dat het behoorlijk uitmaakt hoe je je koelprut aanbrengt volgens mij... Even een halfuurtje (jaja, zolang duurde het :( ) klooien kan een aantal graden schelen.

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ja, je moet die proggies natuurlijk wel goed instellen. Ik gebruik MotherBoardMonitor en die geeft wel gewoon dezelfde waarden als het bios weer.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb ook Motherboard Monitor. Werkt perfect en geeft volgens mij ook accurate temps aan.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Zou het misschien ook aan de kast kunnen liggen. Deels dan. :P :D:7

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 23:26 schreef Wimpy006 het volgende:
Zou het misschien ook aan de kast kunnen liggen. Deels dan. :P :D:7
Het ligt ook aan de kast denk ik, zoals ik in m'n eerste post al aangaf, alhoewel er maar 1 casefan in zit (afgezien van de powerfan). De kast-temp is maar 1 graad (soms zelfs dat niet eens) koeler dan in de oude kast, dus ik denk dat het toch voornamelijk aan het schoonblazen en de koelprut ligt...

Pagina: 1