Toon posts:

MSI K7T Turbo Geeft 90graden aan in de bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geeft in bios aan dat de proccessor 90graden is dit kan toch helemaal niet zijn er meer met dit probleem en zo ja is er een oplossing heb al een bios flash gedaan maar dit mocht helaas niet baten!!!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54

emzed

*

koeler goed gemonteerd??
Zit de klem niet toevallig 180 gr gedraaid, waardoor het drukpunt ervan net naast de core drukt?

Tjek dat ff

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik kan je hooguit zeggen dat een MSI-bord vaak "overdrijft", maar dit is dan wel heel erg overdreven. Installeer eens PC-Alert III en kijk of je kast van binnen ook bijvoorbeeld 50 graden word, zo ja, dan word je proc. inderdaad te warm.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 23:02 schreef RDK_NL het volgende:
Ik kan je hooguit zeggen dat een MSI-bord vaak "overdrijft", maar dit is dan wel heel erg overdreven. Installeer eens PC-Alert III en kijk of je kast van binnen ook bijvoorbeeld 50 graden word, zo ja, dan word je proc. inderdaad te warm.
Nou in de kast is het 22graden erg koel en de Sink is ook ijskast waar hij aangeeft dat hij 90graden moet zijn en de proccessor is ook niet erg warm moet ik zeggen

Verwijderd

Ja moet je ook maar een goede koeler kopen :P

Heb je de sensor al verbogen? moet die eigelijk tegen de processor aan komen? of hoe moet die eigelijk zitten??????

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 23:02 schreef RDK_NL het volgende:
Installeer eens PC-Alert III en kijk of je kast van binnen ook bijvoorbeeld 50 graden word, zo ja, dan word je proc. inderdaad te warm.
En ik neem aan dat jij bedoelt dat de koeler er dan misschien niet goed op zit?
Dat maakt dus nix uit voor de warmte in de kast... als jij een tbird hebt die 60watt aan warmte genereerd zal het met een goede koeler op de processor even heet worden in de kast als met een prutkoelertje. Het enigste wat die goede koeler doet is de warmte snel van de processor weghalen. Maar die 60watt blijft in de kast, of het nu snel van dat 1e punt verspreid word of niet.
Op donderdag 06 september 2001 23:07 schreef Regkid het volgende:

[..]

Nou in de kast is het 22graden erg koel en de Sink is ook ijskast waar hij aangeeft dat hij 90graden moet zijn en de proccessor is ook niet erg warm moet ik zeggen
De processor is niet erg warm? Dan neem ik aan dat je aan de heatsink voelt, want om nu te gaan stressen, computer uit te zetten, kast openschroeven, koeler deraf schroeven en dan aan de core te gaan voelen lijkt me niet echt waarschijnlijk... Oftewel: de heatsink blijft koud terwijl de processor heet word (90 graden). Conclusie: de verbinding tussen de heatsink en processor is niet goed. Heb je wel warmtegeleidende pasta (arctic silver 2 bijvoorbeeld) gebruikt? En zoals emzed al zei: zit de koeler goed om?
Op donderdag 06 september 2001 23:44 schreef Mr.WWW het volgende:
Ja moet je ook maar een goede koeler kopen :P

Heb je de sensor al verbogen? moet die eigelijk tegen de processor aan komen? of hoe moet die eigelijk zitten??????
Die moet tegen de processor aankomen ja. Maar dat zit bij dat mobo wel goed: de sensor zit op een stukje buigbaar plastic wat tegen de onderkant van de processor aandrukt. Daar hoef je nix meer aan te verbuigen. Zou trouwes ook niet best zijn als de temperatuur nog heter zou blijken te zijn doordat de sensor er niet goed tegen aan zou zitten... 90 graden kan je ff overleven, maar dan mag je van geluk spreken dat de boel het nog doet. (athlon <1,1Ghz mag 90 graden worden en een Athlon 1,1Ghz en hoger 95 graden).

Verwijderd

Topicstarter
Nou de proccessor koel toch niet van 90 graden tot amper 20 graden binnen 30sec eb ik de koeler eraf had was hij gewoon ijskoud en ik heb artic silver II ja en de sink zit er ook nog een goed op heb ook nog een spacer er tussen zitten kan dus geen probleem geven lijkt me zo. Hij doet het nu al 3dagen goed aan een stuk. :P maar er klopt volgens mij iets niet heeft iemand ook dit probleem een Temp van 90Graden
heb trouwens een Aphla Silence koeler

Verwijderd

Is het niet toevallig 90F ipv 90C |:(
of dat je kijkt bij max CPU temp die je op 90C hebt gezet :?

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 16:50 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Is het niet toevallig 90F ipv 90C |:(
of dat je kijkt bij max CPU temp die je op 90C hebt gezet :?
90F is uit me hoofd geloof ik erges in de buurt van de 0 graden celcius, dus dat zal wel niet. Maar idd de max CPU temperature... die staat bij de MSI K7T turbo standaard wel op 90 graden. Ik weet niet hoe erg n00b je bent, maar de temperatuur die je processor is en de CPU temperatuur waarbij je mobo de computer uitzet heb je toch hopelijk niet door elkaar gehaald?

Verwijderd

95F=35C ,dit is dus mijn moederbord temperatuur,dan moet 90 fahrenheit bij jou dus 30 zijn met lcuhtkoeling,lijkt me onwaarschjnlijk

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
heb je met je klauwen aan de sensor gezeten?
handen zijn namelijk altijd VETTIG waardoor de temperatuursensor af en toe flinke verschillen kan geven

Ow ja en bij 90 graden is je sensor verkoold. Haal je CPU er eens uit, en kijk es of je sensor verkoold is. Zo niet: sensor kaduuk

Verwijderd

Waterkoeling? Vapochill? sensoren geven ook wel eens een te hoog temperatuurtje aan als je ze vriest.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
Op zaterdag 08 september 2001 20:05 schreef Shaggy16 het volgende:
95F=35C ,dit is dus mijn moederbord temperatuur,dan moet 90 fahrenheit bij jou dus 30 zijn met lcuhtkoeling,lijkt me onwaarschjnlijk
Nee hoor..
Ik denk dat je in de war bent met Kelvin. 1graad Celcius is d8 ik iets van 1,6 graad fahrenheit (tenminste.. zoiets was het) :) . Dus je proc is iets van 32/33 graden denk ik, en dat kan denk ik best wel kloppen, mijn 1ghz is 35graden idle met een coolermaster..
Pagina: 1