Mijn vraag:
Ik heb een 4 maanden geleden een nieuwe pc gebouwt met een 7900 xtx. Bij een aantal dx12 games crashen de drivers en krijg ik een zwart scherm en duurt het 20seconden voor ik weer beeld krijg. Gebeurt dit vaker achter elkaar reboot ineens volledig de pc, dit gebeurt gelukkig maar eens per maand.
Mijn vraag is kan ik mijn amd 7900 xtx terugsturen voor garantie als amd drivers slecht werken in mijn games? Wat zijn hier mijn rechten in?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Amd driver software voor up to date houden en installeren van de drivers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Fresh install, drivers herinstalleren. Op dx11 crashen de gpu drivers niet maar heb ik 1/4 van de performance. Daar heb ik geen 1000 euro gpu voor gekocht.
Eigenlijk ben ik wel klaar met de issues en wil ik terug naar nvidia daar heb ik in afgelopen 15 jaar geen problemen gehad met de drivers.
Volledige pc specs:
7900 xtx asrock
7800x3d
Gigabyte x670 gaming x ax moederboard
Corsair rmx series rm1000x 1000 watt voeding
G skill trident z5 64gb 6400mhz ddr 5 ram
Samsung 990 pro 2tb ssd
Amd gpu en cpu ook meeste recente drivers en idem voor alle andere drivers.
Ik kwam van mijn vorige builds van nvidia, dit is een nieuw build, alles nieuw.
Genomen stappen, 2x volledig nieuwe installatie, herinstallatie drivers. Bios geflasht.
Daarnaast zijn het GPU drivers issues, er staat letterlijk dat mijn GPU drivers timed out zijn en daarom opnieuw starten.
Ik heb een 4 maanden geleden een nieuwe pc gebouwt met een 7900 xtx. Bij een aantal dx12 games crashen de drivers en krijg ik een zwart scherm en duurt het 20seconden voor ik weer beeld krijg. Gebeurt dit vaker achter elkaar reboot ineens volledig de pc, dit gebeurt gelukkig maar eens per maand.
Mijn vraag is kan ik mijn amd 7900 xtx terugsturen voor garantie als amd drivers slecht werken in mijn games? Wat zijn hier mijn rechten in?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Amd driver software voor up to date houden en installeren van de drivers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Fresh install, drivers herinstalleren. Op dx11 crashen de gpu drivers niet maar heb ik 1/4 van de performance. Daar heb ik geen 1000 euro gpu voor gekocht.
Eigenlijk ben ik wel klaar met de issues en wil ik terug naar nvidia daar heb ik in afgelopen 15 jaar geen problemen gehad met de drivers.
Volledige pc specs:
7900 xtx asrock
7800x3d
Gigabyte x670 gaming x ax moederboard
Corsair rmx series rm1000x 1000 watt voeding
G skill trident z5 64gb 6400mhz ddr 5 ram
Samsung 990 pro 2tb ssd
Amd gpu en cpu ook meeste recente drivers en idem voor alle andere drivers.
Ik kwam van mijn vorige builds van nvidia, dit is een nieuw build, alles nieuw.
Genomen stappen, 2x volledig nieuwe installatie, herinstallatie drivers. Bios geflasht.
Daarnaast zijn het GPU drivers issues, er staat letterlijk dat mijn GPU drivers timed out zijn en daarom opnieuw starten.
[ Voor 25% gewijzigd door Makuba op 14-12-2023 09:42 ]