Toon posts:

KT7A en Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik windows 2000 op mijn KT7A en AMD 1200 (266) heb draaien, heb ik altijd een blue screen bij de eerste boot (koud systeem). Er is altijd wel een .sys die niet wil laden (system32). Als ik reboot, gaat hij wel goed. Dan kan de pc daaaaaaagen draaien zonder problemen... Ook na her-installatie komt het probleem terug. Verder best wel stabiel..

help..... :?

systeem: Abit KT7A, AMD 1200, Maxtor 20Gb (udma100), 265Mb, Studio Rave, 3com NIC, SB AWE32,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeert BIOS 3R eens, want die lost veel van dit soort problemen op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Haal de dimm eruit die waarvan maar 9 MB werkt :+

Hoe heb je je processor timings staan, standard of enhance? En het geheugen? Op Turbo?
Probeer dat eens wat terug te schroeven.

Die bios update is ook een goede tip, zo te zien geen raid, maar backup wel alles indien je het wel hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik BIOS 3R.. daar is hij trouwens wel stabieler van geworden qua FSB266. De memory settings heb ik ook al divesre malen teruggeschroefd. Zelfs op de langzaamste snelheid. Ik gebruik één dimm van 256 van M-tech. Dat was toen er goedkoop, volgens mij is dat niet een van de beste.
Zou dat een reden kunnen zijn??

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48
Brak geheugen kan idd een oorzaak zijn van BSOD's

Flickr | Lego collectie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 07 september 2001 08:32 schreef VissieKieker het volgende:
Ik gebruik één dimm van 256 van M-tech. Dat was toen er goedkoop, volgens mij is dat niet een van de beste.
Zou dat een reden kunnen zijn??
M-Tec is niet slecht, maar het is nog altijd geen A-Merk. Nou wil ik niet zeggen dat de A-merk status alles zaligmakend is, maar er zijn zowel mensen die M-Tec prima vinden als mensen die het rotgeheugen vinden. Ik zou m'n geheugen 's goed gaan testen met speciale programma's. Ik heb op een oudere computer ook een keer veel instabiliteitsproblemen gehad met een defecte module (die toevallig van M-Tec was, maar dat had natuurlijk net zo goed een ander merk kunnen zijn :+)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm. dat zou dan toch wel moeten werken, te meer omdat als hij voor de 2e keer start er geen problemen meer zijn. Nou wil het feit, dat mijn harddisk als UDMA66 verkocht is en mijn mainbord udma 100. Het type harddisk wordt vreemd genoeg de laatste tijd niet meer gemeld op de site van Maxtor. Daarvoor werd deze gemeld als UDMA100... (type 32049H3 (32049H2 staat er wel).
Maar ja, nogmaals...als het draait, geen problemen.. het is alleen die ene keer booten als het systeem koud is.. Toch maar een andere dimm kopen... kingston of zo..
;(
Pagina: 1