Gesloten.
[ Voor 98% gewijzigd door Bloemetje85 op 16-01-2024 11:38 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Bloemetje85 op 16-01-2024 11:38 ]
Dit is een bewuste keuze van mij en de vacature biedt geen mogelijkheid tot meer uren.Bartske schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:05:
Geen mogelijkheid tot het werken van meer uren?
Heb je die ook gegeven?Bloemetje85 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:01:
bij mijn potentieel nieuwe werkgever is gevraagd naar mijn loonstrook van de huidige werkgever.
Begin met het niet verstrekken van een loonstrook. Je huidige salaris is niet relevant voor een nieuwe baan.Bloemetje85 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:10:
Helaas heb ik de loonstrook al gegeven. Vanuit deze strook is er een loonaanbod gekomen. Op zich een prima salaris, maar doordat ik minder uren ga werken hou ik fors minder over.
Maar, hoe onderhandel ik nu over een hoger salaris? Het voelt nu als mosterd na de maaltijd.
[ Voor 23% gewijzigd door Ortep op 13-12-2023 22:29 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Onderhandelen natuurlijk. Proberen kan altijd.
Door om een hoger salaris te vragen....En op welke wijze?
Geen idee aan welke branche jij denkt, maar ik heb de afgelopen vier banen in de IT (vijf banen in periode van 16 jaar) elke keer in de onderhandelingen mijn salarisstrook gedeeld. Dit hangt natuurlijk wel af van je salarisgroei binnen de werkgevers, als die maar minimaal was zou ik het uiteraard niet delen, maar een salaris zegt voor een recruiter over het algemeen meer dan een functietitel (zelf ooit Director geweest met net eenderde van het salaris wat ik nu als Manager heb)JDillinger schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:07:
Weet niet welke branche dit is, maar ik zou nooit een oude loonstrook overhandigen.
Zou inschatten wat de rest verdient op die nieuwe plek, hoeveel je ongeveer waard bent in de markt, en gewoon inzetten op dat salaris (i.e. dat vragen).
[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 13-12-2023 22:45 ]
In je huidige baan, ja. In een nieuwe baan heb je alle mogelijkheid om dat niet te accepteren.YakuzA schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:28:
Ja, als je minder uren werkt, krijg je ook minder geld aan het eind van de maand.
Zo gaat dat nu eenmaal.
Van fulltime naar parttime (minder dan de helft) heb je weinig mogelijkheden om dit niet te accepteren. Dan zal TS 10k op basis van fulltime moeten verdienen.Montaner schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:44:
[...]
In je huidige baan, ja. In een nieuwe baan heb je alle mogelijkheid om dat niet te accepteren.
Bedenk gewoon voor jezelf wat je wil verdienen. Als ze dat niet willen bieden wees dan ook bereid de baan af te wijzen.
Just a simple thought....
Dus nieuwe werkgever zou 1/2 tredes boven je huidige salaris (o.b.v. fulltime) betalen, je hebt je huidige salaris gedeeld én gaat minder werken. Ik denk dat je positie niet meer zo heel sterk is.Bloemetje85 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:10:
Helaas heb ik de loonstrook al gegeven. Vanuit deze strook is er een loonaanbod gekomen. Op zich een prima salaris, maar doordat ik minder uren ga werken hou ik fors minder over.
Maar, hoe onderhandel ik nu over een hoger salaris? Het voelt nu als mosterd na de maaltijd.
Ik denk dat dit je sterkste argument is voor in ieder geval 1 trede als je een normale beoordeling had en misschien 2 als die super goed was.Onoffon schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:31:
Naar ratio heb je toch een loonsverhoging gekregen? Onderhandel alsof je in je nieuwe baan ook fulltime werkt.
Dat hangt er maar net vanaf wat je per uur gaat verdienen natuurlijk...YakuzA schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:28:
Ja, als je minder uren werkt, krijg je ook minder geld aan het eind van de maand.
Zo gaat dat nu eenmaal.
Er staat toch gewoon in de TS dat er bij de nieuwe baan 5% meer salaris is dan bij de oude baan.GeeEs schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:31:
[...]
Dat hangt er maar net vanaf wat je per uur gaat verdienen natuurlijk...
Hoeveel ga ik verdienen?
2,50 per uur .. maar dat wordt later meer...!
Mooi, dan kom ik morgen wat later.
PSN
Lekker dan... dus jouw nieuwe werkgever wil voortborduren op de salarisgroei die je daarvoor hebt gehad(of die nu goed of slecht was)bij mijn potentieel nieuwe werkgever is gevraagd naar mijn loonstrook van de huidige werkgever. Er is aangegeven dat zij 1/2 treden hoger geven qua salaris.
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Gewoon keihard aangeven dat je netto hetzelfde of meer wil verdienen door minder uren te werken. Als ze daar niet op in gaan zou ik lekker verder solliciteren en de volgende keer niet de fout maken om ze een loonstrook te sturen. Tijdens een sollicitatieprocedure hebben ze hooguit je CV nodig, als je eenmaal gaat tekenen wat meer informatie vwb loonheffing, maar informatie van bij je vorige werkgever hebben ze geen recht op.Bloemetje85 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:10:
[ Voor 52% gewijzigd door matthijst op 14-12-2023 08:46 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Tja, net zoals bij de VSO ga je op het verkeerde moment advies vragen. Nu wordt onderhandelen erg lastig. Je hebt namelijk al je kaarten laten zien. Als je simpel op google je vraag had gesteld had je direct als eerste tip gezien, nooit je salarisstrook laten zien.Bloemetje85 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:10:
Dat werd mij niet direct duidelijk.YakuzA schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:08:
[...]
Er staat toch gewoon in de TS dat er bij de nieuwe baan 5% meer salaris is dan bij de oude baan.
Alleen door de bewuste keuze om minder te gaan werken is uiteindelijk het salaris lager.
Dus het salaris per uur is hoger, alleen door de bewuste keuze om minder te werken is het totaal uiteindelijk lager.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
De marginale belastingdruk is (tegenwoordig) altijd onder de 100%, dus ja, altijd als je minder uren gaat werken, houd je minder netto over.GeeEs schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:15:
[...]
Dat werd mij niet direct duidelijk.
Er staan een paar bedragen 3800 en 4050 en "fors minder" uren.
Geen idee wat fors is voor TS...
Maar je snapt mijn punt ook wel.
Het is echt niet zo dat je altijd veel minder overhoud.
Als TS 2 of 3 uur minder zou gaan werken zou het resultaat vrijwel hetzelfde zijn.
Ga je echt 2 dagen minder werken... Tja.. dan snapt elke leek toch wel dat je minder overhoud met een dergelijke salarisverhoging.
Als is dat ook niet altijd zo ze/wit... ivm minder belasting en toeslagen... Maar ik dwaal af.
PSN
CISSP! Drop your encryption keys!
[ Voor 14% gewijzigd door Tweaker3769 op 15-12-2023 09:55 ]
Ik heb het een keertje meegemaakt. Gesolliciteerd bij UWV en beste meneer vroeg direct om een loonstrookje. Want bij hun dien je loonstrook in te leveren want anders gaat de sollicitatie proces niet door...Tweaker3769 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:51:
Ik hoor steeds vaker dat werkgevers salaris stroken vragen voordat ze een aanbod doen.
Verbaas mij hier echt over dat als je dat dan niet geeft dat ze dan nog beginnen te zeuren ofzo.
Het is alsof je met een potje toepen effe tegen je spelmaat zegt, "joh laat even je kaarten zien".
Zelf heb ik nooit in deze situatie gezeten, maar ik zou bijna de neiging hebben om gewoon dat salarisstrookje te faken, ook al is dat niet netjes. Aan de andere kant, zo men doet, zo je ontmoet....
Iemand hier die dat trouwens weleens heeft gedaan? haha
[ Voor 12% gewijzigd door Duke of Savage op 15-12-2023 10:20 ]
Spreek met jezelf af wat je minimum is (incl. alle secundaire voorwaarden). En zeg nee als het minder is dan je minimum. En ondertussen ook met andere bedrijven praten.Bloemetje85 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:10:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat is echt zo'n dooddoener. Als je 200 euro bruto meer had willen verdienen had je ook nog wel bij je huidige werkgever een gesprek aan kunnen gaan (bij wijze van spreken). In de zorg zijn dat 2 à 3 periodiekenHij gaf aan dat de intentie altijd is dat ik meer ga verdienen dan bij mijn huidige baan. Dit zorgt ook ervoor dat ik mij realiseer dat ik bij een hoger huidige salaris meer aangeboden had gekregen.
Zoek even het andere topic over haar VSO op dat geeft wat kader.ViezeVis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:35:
@Bloemetje85 Een verhoging van 200 euro bruto is m.i. niet veel o.b.v. fulltime. Dat zou de moeite in ieder geval niet mogen zijn om te switchen. Ik zou een een tegenbod neerleggen.
[...]
Dat is echt zo'n dooddoener. Als je 200 euro bruto meer had willen verdienen had je ook nog wel bij je huidige werkgever een gesprek aan kunnen gaan (bij wijze van spreken). In de zorg zijn dat 2 à 3 periodieken
Voor de rest wel summiere informatie. Van welke branche kom je, waar ga je heen, wat ga je doen enz. Mogelijk helpt dat ook wat bij gerichtere feedback.
Dank voor de tip! Advocaat van de duivel: andere werkgever zoeken? Toch een tegenbod? Wat meer context zou dan wel nodig zijn. En: ik weet ook niet wat TS heeft besproken met potentieel-werkgever. Daar kan de werkgever ook (mis/ge)bruik van maken.Barrycade schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:42:
[...]
Zoek even het andere topic over haar VSO op dat geeft wat kader.
TS zit niet echt lekker in de wedstrijd zeg maar. Dus heel veel ruimte is er imho niet.
[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 16-12-2023 00:53 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq