Gladde stoeptegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 17:06
Avond heren,

Situatie: Ik heb een stuk stoep langs mijn huis lopen (Appartement begane grond. Leid alleen naar mijn tuin).

Dit stuk is sinds het najaar spekglad (En ik bedoel echt spekglad. Profiel onder je schoenen doet niks).
Het zit onder een boom, maar er ligt geen mos voor zover te zien. Wel in het najaar heel veel slakken sporen erover.
Helaas kom ik zo ver niet met b.v. een Karcher, of uberhaupt een tuinslang.

Betreffende tegels: Type Gemeente Chique 30x30, in tijdloos beton look.

Weet iemand een middeltje?

Beste antwoord (via LTwinter op 20-12-2023 09:48)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Gewoon wat scherpzand over het pad strooien, 't geeft wel een dikke bende :p. Het zand schuurt de tegels schoon, de regen spoelt het zand wel weer weg (of even bezemen). Maar op deze manier valt er niemand op het gladde pad :). Maar wel vieze schoenzolen, dat wel natuurlijk.

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:19

Kheos

FP ProMod
als er veel kalk in die tegels zit, wat antikalk middel voor de badkamer op spuiten en even laten trekken
dat vreet wat van de bovenlaag weg en laat een wat korreliger profiel achter.
daar ga je waarschijnlijk wel wat van zien
langs de andere kant: te glad wil zeggen te weinig relief en ik zou niet weten hoe je dat handig oplost en tegelijkertijd er niks van ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
Misschien (verdunde) schoonmaakazijn sprayen en met een stevige bezem erover? Dat verzuurt wel je tuin alleen.

Als het door algengroei komt zou dat wel moeten helpen.

Hogedrukspuit werkt juist averechts op termijn: je maakt het oppervlak ruwer waardoor nieuw mos/algen des te meer houvast heeft.

Dit soort tegels hoort niet van zichzelf glad te zijn natuurlijk, daarom gebruikt de gemeente ze toch ook overal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Kan je de gemeente niet een berichtje sturen en vragen of ze er wat aan kunnen doen? Zij zijn er tenslotte voor dat de straten veilig zijn daar hoort loszittende en gladde stoeptegels ook bij.

Er zijn trouwens ook Dames op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Kheos schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:54:
als er veel kalk in die tegels zit, wat antikalk middel voor de badkamer op spuiten en even laten trekken
dat vreet wat van de bovenlaag weg en laat een wat korreliger profiel achter.
daar ga je waarschijnlijk wel wat van zien
langs de andere kant: te glad wil zeggen te weinig relief en ik zou niet weten hoe je dat handig oplost en tegelijkertijd er niks van ziet
Het vreemde is dus dat het gaat om een stukje pad van 1x2m. het totale pad is vele malen langer, en nergens is het glad. Enige verschil met de rest is dat dit stuk gebruikt wordt door slakken om van groenstrook, naar gronestrook te trekken. Maar dat is al een paar maanden terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
NicoHF schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:59:
Kan je de gemeente niet een berichtje sturen en vragen of ze er wat aan kunnen doen? Zij zijn er tenslotte voor dat de straten veilig zijn daar hoort loszittende en gladde stoeptegels ook bij.
Niet als het je eigen tegels naar je eigen tuin zijn allicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 13:34
Als het 1x2m is heb je ongeveer 18 tegels, misschien even op MP kijken of je ergens gratis een paar tegels kunt halen en ze vervangen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LTwinter
NicoHF schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:59:
Eens. Helaas betreft het hier een stuk langs mijn appartement van brandgang naar tuindeur. Laten we zeggen dat administratief gezien dat stuk tegels niet bestaat.
Er zijn trouwens ook Dames op Tweakers
Ik dacht ik begin eerst met de heren. Geef jullie een kans, aangezien dames altijd gelijk hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55

Reinier

\o/

Wilke schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:59:
Misschien (verdunde) schoonmaakazijn sprayen en met een stevige bezem erover? Dat verzuurt wel je tuin alleen.
Mag niet (en terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
Karcher is de enige oplossing die ook echt werkt. Het oppervlak wordt dan echt schoon en stroef. Worden ze ruwer, kan, maar je moet het ook elke 2 jaar even doen.

YouTube: She had NOTHING to say when I asked this question...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Schoonmaken en opruwen ('schuren'). Desnoods met een stuk baksteen erover heen en weer schrapen met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Wilke schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:59:

Als het door algengroei komt zou dat wel moeten helpen.

Hogedrukspuit werkt juist averechts op termijn: je maakt het oppervlak ruwer waardoor nieuw mos/algen des te meer houvast heeft.

Dit soort tegels hoort niet van zichzelf glad te zijn natuurlijk, daarom gebruikt de gemeente ze toch ook overal.
Aan gedacht, maar gezien de groenstrook (gemeente) er naast niet handig vanwege verzuring grond. En toegegeven, de gemeente houd het erg netjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
ToFast schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:07:
Schoonmaken en opruwen ('schuren'). Desnoods met een stuk baksteen erover heen en weer schrapen met de hand.
Dat is helemaal geen gek idee. Morgen na werk even een poging wagen. Ik noteer deze even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:49
Zal algengroei zijn, waarschijnlijk is dat stukje stoep nét een beetje vochtiger dan de rest. Dat zal ook de reden zijn dat precies daar de slakken oversteken.

Er zijn diverse middeltjes hiervoor te verkrijgen, sommigen mét schrobben andere zonder.
Van biologisch tot behoorlijk schadelijk.
Ik heb zelf bv "Biomos" staan dat kan zonder schrobben máár nog niet zelf gebruikt want gladheid was ineens toch opgelost na flinke vorst, las ik goede recensies over maar dus nog geen eigen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

https://hg.eu/nl/producte...agreiniger-concentraat-1l

Dat zal vast ook werken en scheelt weer extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Dieks77 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:09:
Zal algengroei zijn, waarschijnlijk is dat stukje stoep nét een beetje vochtiger dan de rest. Dat zal ook de reden zijn dat precies daar de slakken oversteken.

Er zijn diverse middeltjes hiervoor te verkrijgen, sommigen mét schrobben andere zonder.
Van biologisch tot behoorlijk schadelijk.
Ik heb zelf bv "Biomos" staan dat kan zonder schrobben máár nog niet zelf gebruikt want gladheid was ineens toch opgelost na flinke vorst, las ik goede recensies over maar dus nog geen eigen ervaring mee.
Goede genade. Dat spul is duurder dan Ketel 1 per liter. Maar wel verdunbaar, en zeker een poging waard. En groene aanslag zit genoeg in de tuin, dus van pas komt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Stom. Had ik moeten zeggen. HG al geprobeerd, en hoewel het iets hielp voor een week helaas niet langdurig. Mea Culpa.

En vreemd genoeg is het gros van het pad onder bomen, maar alleen dit stuk is verassend glad. Een Iberische berggeit, heeft hier nog geen grip op. Als of het slakkenslijm i.c.m. met een dunne laag mos, en een paar nachten vorst het gladste materiaal ter wereld heeft gecreerd.

[ Voor 28% gewijzigd door LTwinter op 13-12-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-05 22:55
Simpele, en natuurvriendelijke oplossing; Tegels er uit, PadVast erin.
Jij blij, slakken blij....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05:16
Waarom kan je er met de hogedrukspuit niet bij? Zo'n ding heeft een watertoevoer en stroom nodig. Voor water hoef je alleen wat tuinslangen aan elkaar te verbinden en voor stroom heb je een lange haspel nodig. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Yaksa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:16:
Simpele, en natuurvriendelijke oplossing; Tegels er uit, PadVast erin.
Jij blij, slakken blij....
Zou ik heel graag doen. Helaas zoals hierboven aangegeven betreft het een stuk pad van brandexit appartement complex, naar eigen achtertuindeur (hoekwoning begane grond). En bestaat deze gemeentelijk administratief niet, al zou ik het graag willen ter verfraaing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
aljooge schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:17:
Waarom kan je er met de hogedrukspuit niet bij? Zo'n ding heeft een watertoevoer en stroom nodig. Voor water hoef je alleen wat tuinslangen aan elkaar te verbinden en voor stroom heb je een lange haspel nodig. Wat is het probleem?
Probleem is watertoevoer. Zeker een overbrugging van zo'n 50 meter van kraan naar plek.
En zoals door anderen aangedragen zal dit niks oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:18:
[...]Zou ik heel graag doen. Helaas zoals hierboven aangegeven betreft het een stuk pad van brandexit appartement complex, naar eigen achtertuindeur (hoekwoning begane grond). En bestaat deze gemeentelijk administratief niet, al zou ik het graag willen ter verfraaing.
Dan stuur je een brief naar de gemeente dat er een gevaarlijke situatie is ontstaan aangaande de brandweeruitgang. Daar moeten ze op reageren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Yaksa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:20:
[...]

Dan stuur je een brief naar de gemeente dat er een gevaarlijke situatie is ontstaan aangaande de brandweeruitgang. Daar moeten ze op reageren.
Op zich logisch. Alleen ben ik bang dat ik ze dan attendeer op het feit dat de aftakking naast het appartementen complex officieel niet bestaat. Of het groenperkje ter verfraaiing naast mijn schutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Zolang jijzelf niks 'illegaals' hebt gedaan is er toch niks om je bang voor te maken?
De meeste gemeenten waarderen het wanneer de boel goed onderhouden wordt door de buurtbewoners, dat scheelt de gemeente ook weer in het de kosten voor de groenvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Yaksa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:26:
Zolang jijzelf niks 'illegaals' hebt gedaan is er toch niks om je bang voor te maken?
De meeste gemeenten waarderen het wanneer de boel goed onderhouden wordt door de buurtbewoners, dat scheelt de gemeente ook weer in het de kosten voor de groenvoorziening.
Appartement is zo gekocht. Alleen de kans om het pad te verliezen zou een dusdanig grote impact hebben als ze het verwijderd willen zien (Geen stalling motor meer in eigen tuin. Tuindeur die uitkomt op meterslang drassig grasveld) dat ik het risico niet wil lopen. Zeker aangezien de gemeente redelijk strikt is als het aankomt op naleving regels. (En vriendin is adviseur gemeente O-) )

Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:18:
Zou ik heel graag doen. Helaas zoals hierboven aangegeven betreft het een stuk pad van brandexit appartement complex, naar eigen achtertuindeur (hoekwoning begane grond). En bestaat deze gemeentelijk administratief niet, al zou ik het graag willen ter verfraaing.
Het pad is dus onderdeel van gemeenschappelijk goed van het appartementencomplex? Dan het lekker melden bij de VVE. Die is immers verantwoordelijk voor de algemene eigendommen, dus ook het pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
CH4OS schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:30:
[...]
Het pad is dus onderdeel van gemeenschappelijk goed van het appartementencomplex? Dan het lekker melden bij de VVE. Die is immers verantwoordelijk voor de algemene eigendommen, dus ook het pad.
Het pad vanaf branddeur tot straat wel. Alleen vertakking vanaf branddeur naar mijn tuindeur niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
CH4OS schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:30:
[...]
Dan zeg je dus, VVE, lossen jullie het even op? komt er een professioneel bedrijf en dat kost veel geld uit de gezamenlijke spaarpot. Als je dit zelf kan doen is het aanmerkelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:20:
[...]

Probleem is watertoevoer. Zeker een overbrugging van zo'n 50 meter van kraan naar plek.
En zoals door anderen aangedragen zal dit niks oplossen.
Dat zijn 5 tuinslangen aan elkaar gekoppeld van 10 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
aljooge schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:32:
[...]

Dan zeg je dus, VVE, lossen jullie het even op? komt er een professioneel bedrijf en dat kost veel geld uit de gezamenlijke spaarpot. Als je dit zelf kan doen is het aanmerkelijk goedkoper.
Alsjeblieft niet. Jaren 70 pand, woon minder dan een jaar, en nu al 2x een met terugwerkende kracht VvE bijdrage verhoging gehad.

Als er geen vleermuizen in het dak hadden gezeten voor renovatie had ik op vakantie gekund. Wel leuk zo'n vleermuispaal naast je tuin. Vliegen de hele schemering rond je tuin. (Oprecht, ik vond het geweldig. Vriendin minder, die ging alleen nog maar via de galerij naar buiten >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
aljooge schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:34:
[...]

Dat zijn 5 tuinslangen aan elkaar gekoppeld van 10 meter.
Ik kom tot 5 met mijn slang, en dat wordt wel een duur grapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:40:
[...]

Ik kom tot 5 met mijn slang, en dat wordt wel een duur grapje.
5 lenen. Denk dat nu niet veel mensen zijn die er nu eentje nodig hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +9 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 18-05 23:39
Gewoon wat scherpzand over het pad strooien, 't geeft wel een dikke bende :p. Het zand schuurt de tegels schoon, de regen spoelt het zand wel weer weg (of even bezemen). Maar op deze manier valt er niemand op het gladde pad :). Maar wel vieze schoenzolen, dat wel natuurlijk.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:30:
[...]

Appartement is zo gekocht. Alleen de kans om het pad te verliezen zou een dusdanig grote impact hebben als ze het verwijderd willen zien (Geen stalling motor meer in eigen tuin. Tuindeur die uitkomt op meterslang drassig grasveld) dat ik het risico niet wil lopen. Zeker aangezien de gemeente redelijk strikt is als het aankomt op naleving regels. (En vriendin is adviseur gemeente O-) )

Maar bedankt voor het meedenken!
Heb je geen recht op overpad dan?
Vind het maar heel raar je hebt dus een looppad wat door de gemeente is aangelegd(?) En nu ben je bang dat je het kwijt raakt, of is dat stuk illegaal aangelegd door iemand?

Nou ja in ieder geval de eigenaar moet het oplossen en als je het zelf wilt doen dan denk ik toch 1x per jaar ofzo met de hogedruk erop. Misschien dat je de tuinslang bij een buur mag aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aljooge schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:32:
Dat zal, maar als het gezamenlijk eigendom is, betaal je er ook gezamenlijk voor. Anders gaat de VVE verwachten dat jij het altijd doet. ;) Ik zou als bewoner van een appartement in een appartementencomplex toch zeker niet verantwoordelijk willen zijn voor een gezamenlijke eigendom. Als er iets gebeurd, is het vervolgens mijn schuld. Als de VVE het regelt, is degene die het uitgevoerd heeft aansprakelijk en niet ik als bewoner.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2023 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:47:
Bijkomend voordeel, de slakken gaan andere route zoeken, die houden niet van scherp zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
NicoHF schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:47:
[...]

Heb je geen recht op overpad dan?
Vind het maar heel raar je hebt dus een looppad wat door de gemeente is aangelegd(?) En nu ben je bang dat je het kwijt raakt, of is dat stuk illegaal aangelegd door iemand?

Nou ja in ieder geval de eigenaar moet het oplossen en als je het zelf wilt doen dan denk ik toch 1x per jaar ofzo met de hogedruk erop. Misschien dat je de tuinslang bij een buur mag aansluiten?
Nee looppad is aangelegd door vorige bewoners. . (En netjes gecommuniceerd naar ons. Niet naar de gemeente). En we kunnen immers via de galerij naar buiten

Hebben ook een fijn stuk groen aangelegd langs de rand, met daarna het betreffende pad. Groen wordt onderhouden door ons, en is ook een stuk mooier dan de kale muur van een jaren 70 pand van 7 etages.

Er zit vanwege hoekwoning geen buren dichterbij dan mij helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LTwinter
Deze is heel interessant.
Ik werk zelf in de bouw (IT infrastructuur), en mijn vriendin in de circulaire bouw. We vinden meer zaagsel in bed dan de gemiddelde hamsterkooi. Ons motto is dan ook, als het fijn is mag het best een beetje schuren.
Ik denk dat ik deze eerst ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Zelf zou ik het ook niet doen omdat ik graag planten in de tuin heb, maar dat het in je eigen tuin niet zou mogen hoor ik voor het eerst. Van wie niet dan?

Of is de grond eigenlijk van de gemeente?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:44

ericplan

5180 Wp PV

Gewoon een beetje zand strooien? Weinig moeite, geen milieuproblemen en snel te regelen zonder hoge kosten.

Edit: dacht dat ik alles gelezen had. Niet dus, @Puch-Maxi gaf dezelfde tip.

[ Voor 27% gewijzigd door ericplan op 13-12-2023 21:35 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wilke schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:23:
[...]

Zelf zou ik het ook niet doen omdat ik graag planten in de tuin heb, maar dat het in je eigen tuin niet zou mogen hoor ik voor het eerst. Van wie niet dan?

Of is de grond eigenlijk van de gemeente?
RIVM zegt dat bijv. hier: https://www.rivm.nl/nieuw...aanslag-in-kaart-gebracht

• RonnieKo
  • Laatst online: 19-05 21:12
LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:47:
Betreffende tegels: Type Gemeente Chique 30x30, in tijdloos beton look.
Ik ben wel benieuwd naar die tegels "Gemeente Chique". Heb je een foto van de situatie? Dat praat wat makkelijker. Normale betontegels moeten aan allerlei eisen voldoen kwa stroefheid e.d. Daar zijn richtlijnen voor. Goed, daar hoor je zelf eigenlijk niets van af te weten / opzoeken. Ben wel even benieuwd naar de situatie. En welke boom het is. Dat maakt ook nog wel wat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:29
Je kan nog de goedkope oplossing proberen
Tegel eruit halen en omdraaien zodat de andere kant boven komt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het kan ook aan goedkope schoenen liggen en helemaal niet aan de tegels. Ik draag ook wel eens goedkope sportschoenen en op sommige tegels is dat echt niet te doen (pllein bij het station in Leuven lijkt dan wel een ijsbaan). Die schoenen hebben gewoon profiel, maar het materiaal van de zolen heeft gewoon geen grip op sommige tegels als die nat zijn.

Ik heb daar wel eens met een collega gelopen en die had totaal geen problemen op hetzelfde moment :p Sindsdien koop ik merkschoenen (ook goedkope) en heb dat probleem niet meer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Groot verschil is wel dat het RIVM het over azijn heeft, niet schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn is al zeer sterk verdund met water, die van de AH bijvoorbeeld 7%, dat ligt vlak boven de toegestane concentratie van 6% van daarvoor bestemde middelen. Gooi bij die van de AH een kwart water en klaar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Reinier

Reinier

\o/

FirePuma142 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:14:
[...]

Groot verschil is wel dat het RIVM het over azijn heeft, niet schoonmaakazijn.
Nee lees maar en klik even door. Ze hebben het (ook) over schoonmaakazijn.
Het sloopt het bodemleven.

Maar ja, we willen allemaal een strakke, grijze luchtplaats. Dus gieten maar met al dat zuur.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Reinier schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:50:
[...]

Nee lees maar en klik even door. Ze hebben het (ook) over schoonmaakazijn.
Het sloopt het bodemleven.
Ik denk dat je zelf even moet lezen en door klikken. Er wordt alleen aan schoonmaakazijn gerefereerd als schoonmaakmiddel voor binnen. Het hele artikel gaat over azijn, een bestanddeel in schoonmaakazijn.

Het maximale toegestane percentage azijn voor goedgekeurde middelen voor gebruik buiten is 6%. Daar komt schoonmaakazijn boven. Vandaar, als je het netjes verdunt tot onder die 6%, val je binnen de marge van het toegestane commerciële product.
Maar ja, we willen allemaal een strakke, grijze luchtplaats. Dus gieten maar met al dat zuur.
Wat een quatsch.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
LTwinter schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:47:
Dit stuk is sinds het najaar spekglad (En ik bedoel echt spekglad. Profiel onder je schoenen doet niks).
Als dit stuk later is aangelegd, is de fundering mogelijk anders dan de rest van de bestrating. Vochtiger ondergrond, waardoor tegels verzadigd blijven en dus glad aanvoelen.
Dus los van bestrijdingsmiddel voor nu, zou ik ook kijken naar voorkomen van dit probleem. Meer geel zand eronder of een grindlaag waardoor het water beter weg kan en de tegels droger worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LTwinter
Aan de slag geweest met scherpzand. Bovenste laag is er inderdaad vanaf geschuurd, en weer als vanouds.

Super bedankt iedereen voor het meedenken!
Pagina: 1