Google photo overzetten naar Icloud foto Hulp!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:00
Wij hebben al jaren Google foto's, nu hebben wij recent de switch gemaakt naar Apple zowel 2 iPads , 2 iphone 15 en 15 pro.

Het vervelende is dat ik op dit moment niet voor elkaar krijg om de foto's van google via dump (takeout.google.com) bestand goed naar iCloud foto te krijgen (zoals bij google) . (metadata staat in google foto)

probleem zit vooral in de volgorde van de foto's. Foto's van 2014 worden gewoon op vandaag gezet en het word een grote pijnhoop. alle foto's in google hebben een aanmaakdatum maar hoe ik het ook aanpas de volgende klopt totaal niet. verder merk ik ook al ik gewoon per jaar zaken upload dat hij ergens midden in het uploaden stop. blijkbaar kost het verwerken van deze data veel rekenpower (upload is 1 gig)

heeft iemand een tip. 2 account word een dure grap op langer termijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bjornricardo33 op 13-12-2023 16:31 ]

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45

talin

ES-MA

over hoeveel data hebben we het?
doe je dit alleen met iOS? geen Macbook in gebruik?

of een windows laptop met toegang tot icloud via web?

wat ik zou doen:
- inloggen op je google account.
- download al je foto's naar lokaal
- log in op je iCloud account
- importeer daar al je foto's
- ga een nachtje slapen
- aanschouw je resultaat.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Er staat hier hoe je dit op moet lossen: https://legault.me/post/c...m-google-photos-to-icloud maar er zit wat knutselwerk aan vast. Het komt er op neer dat Google de metadata niet helemaal goed exporteert. Het vereist ook een Mac om via terminal te kunnen werken en het advies is ook om de Photos app op een Mac te gebruiken voor de import stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het beste is wat @talin al aangeeft. De foto’s zelf downloaden (niet via take-out) en dan importeren.

Je zit dan wel aan een limiet van 2000 foto’s oid per keer maar het is wel de enige en daardoor beste oplossing. Je hebt dan ook de metadata mee etc.

Dus:
2000 foto’s selecteren op Google foto’s > downloaden > importeren in iCloud > repeat.

Ja het is een hoop werk. En ja de geïmporteerde foto’s komen als “recent” in de andere library maar het is je beste oplossing hiervoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:00
talin schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:50:
over hoeveel data hebben we het?
doe je dit alleen met iOS? geen Macbook in gebruik?

of een windows laptop met toegang tot icloud via web?

wat ik zou doen:
- inloggen op je google account.
- download al je foto's naar lokaal
- log in op je iCloud account
- importeer daar al je foto's
- ga een nachtje slapen
- aanschouw je resultaat.
wij hebben het over 2 terabyte. helaas heb ik geen macbook alleen windows pc en laptop. (iets voor volgend jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Installeer iCloud for windows en sleep die fotos naar de map en wacht dan totdat alles geüpload is. Hoe slecht google ook is, ik kan me zeer moeilijk voorstellen dat ze de exifdata van jouw fotos gijzelen. In iCloud zal de volgorde bij ‘recent’ fout zijn denk ik, maar als je naar ‘bibliotheek’ gaat dan moet je gewoon de juiste data kunnen zien, zo niet dan zou ik een klacht bij google indienen
Pagina: 1