Toon posts:

Administratie software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor een bedrijf een FreeBSD machine in elkaar knallen zodat ze er domeintjes op kunnen hosten. Ze doen eigenlijk alles met NT dus ze weten bijna niks van unix. Dus zal ik een mooie administratietool moeten installeren waarmee ze alles kunnen beheren. Heeft iemand hier tips/ervaringen mee?

Het gaat dus om
Apache virtual domains (naam en ip based)
Bind DNS
MySQL Database
FTP
qMail?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Wat dacht je van webmin :? :P

Eeuwige n00b

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 22:52 schreef Doerak^ het volgende:
Heeft iemand hier tips/ervaringen mee?
Ja, dat administratie tools sucken, vaak lek zijn en nooit doen wat jij wilt. Beter kun je voor jouw zakgeld en de klant zijn bestwil een leuk SLA'tje afsluiten en voor hun het onderhoud en het aanpassen van de instellingen doen.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 01:08 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ja, dat administratie tools sucken, vaak lek zijn en nooit doen wat jij wilt. Beter kun je voor jouw zakgeld en de klant zijn bestwil een leuk SLA'tje afsluiten en voor hun het onderhoud en het aanpassen van de instellingen doen.
als je zelf een admin tooltje schrijft kan het best, die standaard dingen die je ken downloaden werken iid niet zoals je wilt, maar alsje zelf iets code dan krijg jetoch echt wel iets wat werkt zoals je wil :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 01:14 schreef Kertje het volgende:
als je zelf een admin tooltje schrijft kan het best, die standaard dingen die je ken downloaden werken iid niet zoals je wilt, maar alsje zelf iets code dan krijg jetoch echt wel iets wat werkt zoals je wil :)
Wil jij het risico lopen dat door bv. een foute escape in 1 van jouw scripts de halve snurver de soep in loopt? Nee, ik dank je de koekoek. Zeker als het voor 1 klant specifiek is zou ik daar geen weken instoppen om zo'n ding in elkaar te bakken.

Gewoon leuk SLA'tje is in dit geval het meest roelerende *D
Pagina: 1