Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackpants10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-01 09:50
Hoi allemaal. Ik heb momenteel een Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 laptop. Het formaat is perfect en de laptop is ook snel. Echter met verschillende updates heeft deze laptop verschillende kuren. Zo kan ik regelmatig geen nieuwe programma's openen en loopt Windows regelmatig vast. Mijn DELETE-knop is sowieso overleden door Windows updates.

Het installeren van Drivers heeft helaas niet geholpen.

Ik wil dus weer naar een nieuwe 13/14 inch laptop. Belangrijke punten voor mij zijn Bouwkwaliteit (moet premium zijn omdat ik veel onderweg ben, liefst touchscreen)
Budget is ongeveer 1000 euro.

Ik zag nu een actie vanuit Samsung. Bij de Galaxy Book 3 360 krijg je nu een Samsung Tab S8+ erbij. Deze kan ik heel mooi als 2e scherm gebruiken, dit lijkt me perfect omdat ik veel onderweg ben. Deze laptop heeft een Intel® Core™ i5-1340P processor.

Door de berichtgeving over Intel ben ik een beetje bang geworden. AMD heeft Intel de laatste jaren toch enorm ingehaald? Betekent dit dat Intel ook niet meer goed is of ga ik hier nauwelijks iets van merken?

Mijn vraag is dus eigenlijk.... is de Samsung Galaxy Book 360 heel veel slechter dan mijn huidige laptop of niet?

Het gaat om deze samsung die ik gezien had.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23

Thomg

Aww yiss

Voor je hier überhaupt aan begint, heb je al Windows een keer opnieuw geïnstalleerd?

4500U is wel wat trager vandaag de dag, de 1340P is een flinke upgrade.
Word niet heel vrolijk van 256GB SSD echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
blackpants10 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:05:
Zo kan ik regelmatig geen nieuwe programma's openen en loopt Windows regelmatig vast. Mijn DELETE-knop is sowieso overleden door Windows updates.
Ik zou beginnen met een schone installatie van je laptop voor je geld gaat uitgeven aan iets nieuws. Ik geloof niet dat je problemen hardware gerelateerd zijn,

Los daarvan is een intel processor natuurlijk een prima keus Lees de verschillende bbg's er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zonde om die laptop nu al niet meer te kunnen gebruiken. Zoals anderen ook aangeven, zaken netjes backuppen naar OneDrive of een andere clouddienst, en even in Windows zelf kiezen voor een volledig herstel.

Ik typ dit nu namelijk ook op een 14ARE05, en dat gaat helemaal prima, zonder gekke kuren. Heb je in Vantage wel eens de nieuwe BIOS geprobeerd te downloaden? Wellicht lost dat nog gekke kuren op.

Windows loopt bij mij echt nooit vast.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

* MAX3400 meldt zich ook op een 14ARE05.

Zoals @Jeroenneman aangeeft; ik zou eens proberen om een (gloednieuwe) installatie van Windows te doen nadat je de belangrijkste zaken in de backup hebt gezet. Mijn laptop is van eind mei 2021 en deze heeft nog nooit een herinstallatie gehad.

Toegegeven; ik gebruik enkel Firefox, FileZilla en Office 365 maar sleep dat ding overal mee naartoe; kijk uren films in het vliegtuig; fungeert als backup-werkplek als mijn zakelijke laptop updates nodig heeft (enkel Citrix Workspace nodig) en is verder mijn enige PC in huis waar ik dus alles mee doe.

/edit: ik vergeet te vermelden dat de laptop geleverd was met Windows 10 maar dat ik vrij snel naar Windows 11 ben overgegaan. Persoonlijk ben ik blij/blijer met Windows 11 en misschien dat ik ook (beter) weet hoe ik een systeem lean & mean moet houden door regelmatig wat op te schonen. Of dit ook voor @blackpants10 geldt qua issues of oplossing, kan ik niet 1-2-3 inschatten

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 13-12-2023 14:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof