Notificatielijst op Chromebook is te groot

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:27
1. Welk probleem ervaar je?
De lijst met notificaties is op een Chromebook te lang. Hierdoor valt de onderste balk weg (bekijk recente notificaties en markeer alles als gelezen). Dit gebeurt bij standaard gebruik van Chrome, met de bookmarks-bar altijd in beeld. Als de bookmarks-bar uit staat zijn de bovenste paar pixels van de balk wel zichtbaar. Pas bij het fullscreen gebruiken van Chrome past alles in beeld.

2. Waarom is dat een probleem?
Het is onhandig in gebruik, om notificaties te markeren als gelezen moet de browser in full screen gezet worden.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Zodra er een melding als gelezen gemarkeerd moet worden.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
1 melding minder laten zien, zodat alles wel in beeld past. Eventueel de optie geven om zelf in te stellen hoeveel meldingen je wil zien, of aan de hand van een detectie (user agent, resolutie?) minder notificaties laten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohFJUvTFe2vqIrrD5SWxZGD7y6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RLkJre5sr4zvlhzAw7MNKz2c.png?f=fotoalbum_large
Onderste balk mist. Bookbarks-bar uitgezet, je ziet nét de bovenste paar pixels van de balk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9VppUo_Y9bNn4QRWsgzvvOfJtI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JX6xlBAZhWe7db873jYYHU7X.png?f=fotoalbum_large
Prima in full screen

Ik heb geen idee of dit een probleem is specifiek voor mijn Chromebook (Asus Chromebook Flip C434) of resolutie (1080p), of de combinatie van die 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je kan ook op de icoon (dat stukje dat blauw is als hij ongelezen is) clicken om het als gelezen te markeren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57

Marvellanius

Devver
Naast wat @Kees al aangaf, heb ik zojuist wel een kleine verbetering doorgevoerd, waardoor die dropdown (zo ook de DM- en vergelijk-dropdowns) nu wat dynamischer schalen in de hoogte voor kleinere schermen, zonder het aantal items die te zien zijn, te verminderen :)

Ik hoop dat dat wat uitkomst bied @AlterMann !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:27
Top @Marvellanius , het past nu mooi in beeld! :)
@Kees Dat was inderdaad ook een optie geweest

Dit topic is gesloten.