Hallo Mede Tweakers,
De laatste tijd ben ik op zoek naar een oplossing voor mijn thuis server.
Hierbij zou ik wat hulp willen vragen uit de tweakers community
Ik heb een zelfgebouwde server draaien op VMware ESXI met onderstaande hardware.
CPU: AMD R5 Pro 4650G
Opslag: 20+ TB aan verschillende schijven
NIC: 4x 1gbps
Ram 32 GB
inventaris: NAS
Draaiende VMs:
Plex media server
Radarr
Sonarr
Guacamole
Adguard
NGINX Proxy manager
HOAS
AMP Server manager (game servers)
Pfsense (slechtste wat er is
, tot nu toe geen grote problemen gehad
)
Nu zat ik de kijken naar een docker oplossing waarbij ik 2 of meerdere Dell optiplexen wil gebruiken die als docker server draaien die benaderbaar zijn via 1 web pagina voor makkelijke deploiment van nieuwe dockers en het makkelijke toevoegen van meerdere optiplexen (als dit nodig gaat zijn)
Nu dan dus de problemen waar ik mee zit:
1. Als ik over ga naar docker op optiplex dan heb ik geen manier om mijn schijven aan te sluiten.
2. Pfsense server komt te vervallen of ik moet 1 extra ethernet connector toevoegen aan de optiplex als dat mogelijk is.
3. Dan zijn er uberhaupt wel web interfaces voor meerdere docker servers te beheren?
Mocht iemand nog een probleem vinden die ik over het hoofd zie hoor ik het graag.
De laatste tijd ben ik op zoek naar een oplossing voor mijn thuis server.
Hierbij zou ik wat hulp willen vragen uit de tweakers community
Ik heb een zelfgebouwde server draaien op VMware ESXI met onderstaande hardware.
CPU: AMD R5 Pro 4650G
Opslag: 20+ TB aan verschillende schijven
NIC: 4x 1gbps
Ram 32 GB
inventaris: NAS
Draaiende VMs:
Plex media server
Radarr
Sonarr
Guacamole
Adguard
NGINX Proxy manager
HOAS
AMP Server manager (game servers)
Pfsense (slechtste wat er is

Nu zat ik de kijken naar een docker oplossing waarbij ik 2 of meerdere Dell optiplexen wil gebruiken die als docker server draaien die benaderbaar zijn via 1 web pagina voor makkelijke deploiment van nieuwe dockers en het makkelijke toevoegen van meerdere optiplexen (als dit nodig gaat zijn)
Nu dan dus de problemen waar ik mee zit:
1. Als ik over ga naar docker op optiplex dan heb ik geen manier om mijn schijven aan te sluiten.
2. Pfsense server komt te vervallen of ik moet 1 extra ethernet connector toevoegen aan de optiplex als dat mogelijk is.
3. Dan zijn er uberhaupt wel web interfaces voor meerdere docker servers te beheren?
Mocht iemand nog een probleem vinden die ik over het hoofd zie hoor ik het graag.