Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coin2
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-12-2023

coin2

denk eerst...reageer positief

Topicstarter
Dag allen,
Ik heb meerdere TADO radiatorkranen. In een deel zitten 'gewone' AA-batterijen, andere AA-oplaadbare van Powerbase die ik ooit bij de ACTION hebt gekocht.

Nu wilk ik in de andere ook oplaadbare doen maarrrrr.... altijd zijn de AA-oplaadbare batterijen net ietsje dikker en passen dan net niet in de TADO-radiatorkraan. Erg vervelend en onbegrijpelijk.

Powerbase is niet meer te krijgen en blijkt ook net wat dunner. Ik heb gelezen over plastic van een batterij afhalen (scheelt weer een deel van millimeter). Maar op varta's zit alleen verf, geen plastic.

Wie weet van niet te dure AA-batterijen / accus die zouden kunnen passen? Want een accu van 5eur/stuk is overkill gezien het gebruik...
Of iemand een tip om iets aan de TADO te doen?

Dank voor suggesties en tips!

ik snap alles beperkt... dank voor je hulp. mijn kennis en inzicht wil ik graag delen als dat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:47
Volgens mij zit er een marge in inderdaad.
Wellicht die van de Ikea? Die heb je in 2 mAH varianten namelijk, maar geen idee wat de dikte is.
Het lijkt erop dat oplaadbare batterijen wat dikker zijn om één of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kan je eens met een schuifmaat de dikte opmeten van de Powerbase (die wel past) en een andere die niet past?

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 13-12-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb je al even gekeken naar de Tado supportpagina?
Welke batterijen je voor je Slimme Radiatorknop gebruikt hant af van de hardwareversie van het apparaat.

Het modelnummer van het apparaat is vlakbij de pairing-knop afgedrukt.

VA01 Slimme Radiatorknoppen:

twee nieuwe AA alkaline batterijen (LR6)

Voor VA02 Slimme Radiatorknop (sinds 2019 beschikbaar) en de Slimme Radiatorknop Basic kun je kiezen uit:

Twee nieuwe AA alkaline batterijen (LR6) of

Twee Panasonic Eneloop AA 2000 mAh NiMH oplaadbare batterijen (we raden af om een ander type oplaadbare batterijen te gebruiken).
Als je de VA01 knoppen hebt worden oplaadbare batterijen überhaupt niet ondersteund, en bij de VA02 alleen Panasonic Eneloop.

Die jij aan het topic gelinkt hebt zouden dus prima moeten zijn, en dat zijn ook de enige batterijen die officiëel ondersteund worden door Tado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik gebruik die van de ikea, werkt prima.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coin2
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-12-2023

coin2

denk eerst...reageer positief

Topicstarter
Dag allen dank voor tips.

Oon: hun site gezien. EN ook de powerbase werken goed want gebruik ik in een knop die verder prima werkt.

Bolletje: ja daarom ook dat ze 14,0 mm mogen zijn. (powebase) die van varta zijn 14,5mm en dat is al teveel.

MrAngry: ok dus blijkbaar zijn die smaller dan gemiddeld (en werken ook gewoon goed). Nu maar eens bij een IKEA in de buurt komen of mensen vragen in de buurt ;-) want alleen daarvoor heen-en-weer... niet verstandig

Dus misschien heeft iemand nog een merk wat in de 'stadse' winkels toevallig te krijgen is los van de dure eneloop (die denk ik bijna nergens op een plank liggen)

ik snap alles beperkt... dank voor je hulp. mijn kennis en inzicht wil ik graag delen als dat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggvanleeuwen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-09 22:20
MrAngry schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:47:
Ik gebruik die van de ikea, werkt prima.
Wel de 1900mah van Ikea nemen. Hogere passen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
ik heb de 2500 van ikea erin zitten
gaan naar mijn mening wel snel plat
ikea wordt ook in de fabriek waar eneloops gemaakt worden gemaakt (is maar 1 batterijfabriek in Japan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik heb denk ik opgemerkt dat de batterijen sneller leeg gaan als de knop verder van de homekit dongle is, dus dat hoeft niet perse met de batterij te maken te hebben. Anyway, ik heb er weinig last van, ze zijn toch oplaadbaar en de app geeft keurig aan dat het tijd wordt voor vervanging.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Pagina: 1