Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-10-2024
Hallo,

Mijn Logitech G29 racestuur is defect. Ik heb , als leek, geprobeerd het zelf te repareren maar dat was een heel slecht idee.

Weet iemand een repairshop waar men zo"n stuur weer kan repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:28

D4NG3R

kiwi

:)

Inkoppertje: De winkel waar je hem gekocht hebt en/of een serviceaanvraag doen Logitech.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
Logitech doet niet aan reparatie zeiden ze.
En daarbij ik heb hem uit elkaar gehaald en snap ook als ze het stuur in deze stat niet meer aannemen. Ik ben ook bereid er voor te betalen maar heb gemerkt dat het niet zo eenvoudig is om een zaak te vinden die zoiets kan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:10
Heb je hier al eens gekeken: https://www.ifixit.com/Device/Logitech_G29_Driving_Force ?
De uitdaging is waarschijnlijk meer het vinden van onderdelen, maar je geeft niet aan wat er met het apparaat mis is. Een draadje weer vastmaken is wat simpeler dan wanneer er iets binnen de electronica mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:12
Goed verhaal, lekker kort. Waarom krijg je hem niet meer in elkaar??
Heb zelf een tijdje terug de decoder van mijn G27 moeten vervangen, heel het kreng wel 3x uit elkaar gehaald en weer in elkaar geschroefd.. zo lastig is het eigelijk niet, vandaar mijn vraag waar dan het probleem zit?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
Ik zal het proberen uit te leggen. Aan de stuuras zit een tandwiel die een soort schuif beweegt als je het stuurwiel draait. Deze "schuif" beweegt dan naar links/rechts. Maar deze schuif bereikt niet zijn eindposities. Dat komt omdat onder deze schuif een als stripje zit wat verbogen is. Waarschijnlijk heb ik dat zelf veroorzaakt door, ondanks weerstand, toch het stuur verder te draaien en hierdoor is deze strip waarschijnlijk verbogen. Ik weet niet precies hoe ik het beste bij deze strip kom om deze weg te halen cq recht te buigen (voor zover mogelijk).

Het eigenlijke probleem was dat het stuur niet meer reageerde op stuursignalen (pedalen wel). Waarschijnlijk heb ik nu meer gemold dan oorspronkelijk het geval was.
Conclusie: als je er geen verstand van hebt dan liever ervan af blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59

chromeeh

the Gnome

Kun je eens foto's maken van wat er volgens verbogen is?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBKNFcgArqEdZCtGhwJs3CG4PNI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/W1D2BgFaBi4lC8eThRU5nQnG.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMPIfJcEdgADm9yfc-C2Bn_5L3g=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/7F2HEdiYlIsKRdQppCuoiCwM.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyHfsy-YocLx3rvT-36iriWyxXk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/zAJxKLR6mIl8IixrfEtP9poj.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
Deze strip blokkeerde het geheel. Heb ik er nu vantussen gehaald. Maar waar deze precies voor diende.... geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rJen9T2Rsk4adqQeMvntrUcSEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwMPoNTUzNuge3bjmqHn8x41.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B747-8
Inmiddels stuur weer in elkaar gezet (zonder stripje) en krijg dan deze melding. Dit was ook het oorspronkelijke probleem. Stuur beweegt niet. Pedalen werken wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als ik even snel wat informatie opzoek lijkt, met de nadruk op lijkt, mij dat niks meer of minder dan wat metalen strips om de tandwiel-balk (bij gebrek aan de daadwerkelijke naam :+ ) te verstevigen. Zie de timestamp in deze video: YouTube: Logitech G29 Review

Speel eens met de werkingshoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
D4NG3R schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:15:
Als ik even snel wat informatie opzoek lijkt, met de nadruk op lijkt, mij dat niks meer of minder dan wat metalen strips om de tandwiel-balk (bij gebrek aan de daadwerkelijke naam :+ ) te verstevigen. Zie de timestamp in deze video: YouTube: Logitech G29 Review

Speel eens met de werkingshoek?
Ja, dat stripje fungeert als een bladveer om het balkje aan te duwen tegen de as.
Zie daar maar eens een vervangingsonderdeel voor te vinden...
Dat wordt waarschijnlijk een defecte op de kop tikken en dan transpanteren.

Zo hoort het eruit te zien:
https://www.reddit.com/r/...e_popped_out_when_opened/

[ Voor 8% gewijzigd door Dieks77 op 13-12-2023 19:27 . Reden: added link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wel als bladveer dus en niet puur ter versteviging? Ik ken het stuur niet (laat staan van binnen) en kon niet veel beter beeldmateriaal vinden dan dat.

Edit: Duidelijk ja.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2023 19:28 ]

• B747-8
Iedereen bedankt voor de hulp en tips!

• De_Bjorn
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-06-2024
*knip* offtopic, open hier even een eigen topic voor

[ Voor 133% gewijzigd door br00ky op 23-12-2023 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:10
Ja hoor!
- Geen topics overnemen alleen maar omdat ze over hetzelfde apparaat gaan.
- Het probleem duidelijk omschrijven.
- Zelf grondig uitzoeken waar het aan kan liggen en dat hier ook omschrijven, inclusief de stappen die je hebt gezet.
- Een duidelijke vraag stellen.

Helpt dit al? 😉
Pagina: 1