wachtwoord 2.4ghz netwerk achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiohead9150
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-04 14:19
Gisteren zonnepanelen laten installeren. Om de bijhorende app werkende te krijgen moet ik inloggen op het 2.4 mhz netwerk van scarlet. Vorig jaar had ik die miserie ook toen ik draadloze lampen wou toevoegen. Toen kon ik die 'ONE SIDD' uitzetten en kreeg ik gewoon de twee (2.4 én 5 Mhz) te zien en kon ik ook de individuele pw'en zien.

Nu krijg ik die 'one SIDD' niet meer gesplits.

What to do? Volgens Scarlet klantendienst werken die twee netwerken gewoon samen, met hetzelfde ww. Ja, duh?
Maar ik krijg een nieuwe modem opgestuurd wat het probleem niet zal verhelpen natuurlijk.

Weet iemand raad?
...

Beste antwoord (via Radiohead9150 op 15-12-2023 13:55)

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:04
Ik heb ook een aantal apparaten (slimme stekkers, luchtbevochtiger) die alleen kunnen communiceren met een 2,4 Ghz netwerk. Om ze te koppelen schakel ik dan tijdelijk het 5 Ghz netwerk uit en na het koppelen zet ik 5 Ghz weer aan. Probleem opgelost.

Mijn Cardmarket-profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

timovd

Voorsprong door techniek

Iets meer zelf onderzoek doen kan geen kwaad.
Op wat voor apparaten ben je al verbonden met dit netwerk (op 2,4GHz)? Kun je de sleutel op één van die apparaten achterhalen? Gebruik je zoekmachine of dit kan op het betreffende apparaat.

Andere optie: inloggen in je modem (waarschijnlijk met de standaard logingegevens). Werkt dat niet; eerst eeb factory reset uitvoeren. Dan inloggen en sleutel opvragen van je SSID.

[ Voor 27% gewijzigd door timovd op 13-12-2023 10:37 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiohead9150
Alvast bedankt voor je antwoord.

Ik kan inloggen op mijn modem via 192.168 ... enz Daar kan ik de sleutel van mijn 5 Ghz zien, de sleutel die ook vermeld staat bij 'One SIDD'
Maar daarmee kan ik geen 2.4 eisende apparaten verbinden. Met die factory reset heb ik wat schrik dat al mijn lampen plots niet meer verbonden zijn.
Het toestel is een proxumus bbox3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Toevallig ook WPA3 aan staan? Dan dat uitzetten, veel apparaten ondersteunen dat niet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Radiohead9150 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:40:
Maar daarmee kan ik geen 2.4 eisende apparaten verbinden.
En waarom niet? Als het goed is bepaald je modem dan zelf wat hij gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:55
Ernemmer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:01:
[...]

En waarom niet? Als het goed is bepaald je modem dan zelf wat hij gebruikt.
Er zijn helaas voldoende (vooral IoT-achtige) apparaten die niet, of niet goed, kunnen verbinden op een dual-band netwerk: Ze vereisen een 2,4GHz-only netwerk. Soms heb je geluk en werkt het alsnog (enigzins) op een dual-band netwerk, en soms heb je gewoon pech en kan je met geen mogelijkheid verbinden. Ik vermoed dat OP "pech" heeft en daarom zijn dual-band netwerk wilt opsplitsen in een los 2,4GHz en een 5GHz netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het splitsen echt niet meer kan zal je dan een los WiFi access point moeten aanschaffen en daar hetzelfde SSID en wachtwoord op moeten zetten met alleen de 2.4GHz band.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Metalfreak

Hoije woh!

Mikey! schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:05:
[...]

Er zijn helaas voldoende (vooral IoT-achtige) apparaten die niet, of niet goed, kunnen verbinden op een dual-band netwerk: Ze vereisen een 2,4GHz-only netwerk. Soms heb je geluk en werkt het alsnog (enigzins) op een dual-band netwerk, en soms heb je gewoon pech en kan je met geen mogelijkheid verbinden. Ik vermoed dat OP "pech" heeft en daarom zijn dual-band netwerk wilt opsplitsen in een los 2,4GHz en een 5GHz netwerk.
Onzin. Ik ben ze nog niet tegengekomen en ik heb veel low end IoT dingen geprobeerd. Als ze alleen op een 2.4GHz kunnen verbinden, waarom zou er dan hardware in zitten die wel iets met de 5GHz band doet en zou dat apparaat er dan last van hebben?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ik heb ook een aantal apparaten (slimme stekkers, luchtbevochtiger) die alleen kunnen communiceren met een 2,4 Ghz netwerk. Om ze te koppelen schakel ik dan tijdelijk het 5 Ghz netwerk uit en na het koppelen zet ik 5 Ghz weer aan. Probleem opgelost.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
Kun je de 5GHz niet tijdelijk uitzetten? Heb dat wel eens gezien bij devices die weigeren om een eerste keer te connecten op dualband maar als ze eenmaal geconnect zijn wel blijven werken als je het weer dualband maakt.
Was volgens mij met Tuya lampen van de Action paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Metalfreak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:30:
[...]

Onzin. Ik ben ze nog niet tegengekomen en ik heb veel low end IoT dingen geprobeerd. Als ze alleen op een 2.4GHz kunnen verbinden, waarom zou er dan hardware in zitten die wel iets met de 5GHz band doet en zou dat apparaat er dan last van hebben?
Ik kan je bevestigen dat dit geen onzin is. Mijn Duux luchtbevochtiger en slimme stekkers van Energizer kan ik niet koppelen met hun apps als het 5 Ghz netwerk aan staat. Zet ik die uit heb ik ze binnen 10 seconden gekoppeld.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zit je 2.4GHz netwerk ook verbonden met je PC of smartphone? Veel van dit soort devices hebben (ook) een mogelijkheid om ergens iets aan te klikken en het password zichtbaar te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1TauSSqgy_D8Nb7tlP_lcEw1y0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CtuRkWKmwek7xJ0j5gTtfxoW.png?f=fotoalbum_large
^ Windows 11 bijvoorbeeld :)

[ Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 13-12-2023 14:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 15:41
MAX3400 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:34:
Zit je 2.4GHz netwerk ook verbonden met je PC of smartphone? Veel van dit soort devices hebben (ook) een mogelijkheid om ergens iets aan te klikken en het password zichtbaar te maken.

[Afbeelding]
^ Windows 11 bijvoorbeeld :)
Of een QR code van laten maken (zo'n beetje alle Android-telefoons hebben deze optie wel) en die met een QR-scanner app weer uitlezen als tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
Als je ooit ingelogd bent met een Windows systeem:
NirSoft: WirelessKeyView v2.23 - Recover lost wireless network key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 15:41
In MS-prompt kun je ook wachtwoorden terugvinden van alle SSID's waar je ooit op hebt ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ChokingHazard schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:33:
[...]

Ik kan je bevestigen dat dit geen onzin is. Mijn Duux luchtbevochtiger en slimme stekkers van Energizer kan ik niet koppelen met hun apps als het 5 Ghz netwerk aan staat. Zet ik die uit heb ik ze binnen 10 seconden gekoppeld.
Tuya devices? Ik merk dat dat eerder aan de app en je telefoon ligt dan aan de devices zelf. Ik zag dat gedrag bij iemand anders op een Samsung telefoon ook, terwijl dat bij mijn Xiaomi prima meteen werkt voor exact dezelfde apparaten en netwerksituatie.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Metalfreak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:40:
[...]

Tuya devices? Ik merk dat dat eerder aan de app en je telefoon ligt dan aan de devices zelf. Ik zag dat gedrag bij iemand anders op een Samsung telefoon ook, terwijl dat bij mijn Xiaomi prima meteen werkt voor exact dezelfde apparaten en netwerksituatie.
Die Energizer wel ja, ik weet niet op welk protocol Duux zit maar grote kans dat dat ook Tuya is. Ik heb een OnePlus waarmee ik keer op keer dat probleem heb. Als ik 5 Ghz tijdelijk uitschakel is er niks aan de hand.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op een iPhone kan je ook wachtwoorden terugzoeken:

https://support.apple.com...erbonden%20bent%20geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
Metalfreak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:40:
[...]

Het is bij de Tuya app ook versie afhankelijk geweest. Heb een werkende Tuya app gehad op dualband en na een paar keer updates kocht ik nieuwe lampen en werkte het niet meer.
Bij TS gaat het ook om een app die niet wil connecten, wie niet waagt wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ninjazx9r98 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:34:
[...]

Het is bij de Tuya app ook versie afhankelijk geweest. Heb een werkende Tuya app gehad op dualband en na een paar keer updates kocht ik nieuwe lampen en werkte het niet meer.
Bij TS gaat het ook om een app die niet wil connecten, wie niet waagt wie niet wint.
Hmm, vreemd, inmiddels meer dan 40 Tuya apparaten gekoppeld in de app, maar dat probleem nog niet gezien op mijn Xiaomi Mi 9T en ook op mijn nieuwe 13. Wel dus op een Samsung telefoon (ik meen een S10). Terwijl bij mij zowel het 2.4GHz netwerk als het 5GHz netwerk hetzelfde SSID en wachtwoord hebben en mijn app gewoon netjes automatisch update via de Play Store. Maar dat bevestigt wel dat het niet aan het IoT apparaat ligt, maar aan de app/telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:55
Metalfreak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:30:
[...]

Het feit dat je er persoonlijk nog geen tegen bent gekomen, betekent niet dat ze niet bestaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Mikey! schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:57:
[...]

Het feit dat je er persoonlijk nog geen tegen bent gekomen, betekent niet dat ze niet bestaan :X
Nou, simpelweg omdat iets zonder 5GHz Transceiver aan boord ook geen last kan hebben van die frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 07:17
Scarlet België met een bbox3v+? Dan kun je gewoon inloggen op de modem en onessid uitschakelen door op het tandwieltje bij de wifi instellingen te klikken. Beide wifi netwerken kun je dan naar smaak instellen.

Wat mij meer verbaast is dat iets niet-verplaatsbaars als een omvormer voor zonnepanelen per se op wifi verbonden moet worden. Zoiets verbind je toch met een netwerkkabel? Veel stabieler en het stoort je wifi niet op toestellen die dat wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiohead9150
Dankjewel iedereen voor de input. Ondertussen heb ik het nog niet helemaal werkend gekregen.

Ik heb de omvormer van de installatie in mijn netwerk gekregen en kan de zonnepanelen monitoren met een app van de leverancier.

Wat niet lukt is de omvormer verbinding laten maken met de externe server (beheersysteem) van de leverancier zodat de data ook op een website en met apps van derden te raadplegen zijn.
Hier krijg ik steeds de melding: DNS-resolutie niet gelukt

Zou dit aan het té zwak wifi signaal in de kelder kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiohead9150
Update: eindelijk lukt het: ik heb een repeater in de kelder geplaatst, een nieuwe modem gekregen van Scarlet en de hele configuratie opnieuw uitgevoerd. Het zal allicht wel 'ergens' gezeten hebben.

Nogmaals dank voor alle input, weer het een en ander bijgeleerd :-)
Pagina: 1