Quantum Fireball firmware update???

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Van een vriend heb ik een Quantum fireball gekregen. Om precies te zijn gaat het om een Quantum Fireball lct10 :
P/n: LB10A011 Rev. 01A

LB = type fireball
10 = zou grote HD moeten zijn 10 GB dus.... :?

maar ergens anders staat er weer 6.4 AT LB 06A492 Rev. 01-A A0309 (Dit is niet het Pn / Sn voor de duidelijkheid). Als op mijn computer kijk geeft deze 6.4 GB weer, wat ie volgens die vriend van me ook was. :? beetje vreemd maarja.

Waar het eigenlijk om gaat is dat de harddisk "kop" steeds heen er weer slaat over de harddisk. Dit komt doordat de firmware van de harddisk corrupt is. De harddisk komt uit een compaq systeem, dus hij heeft contact opgenomen met compaq. Volgens compaq kon je door een nieuwe/ goede firmware te installaren de harddisk weer bruikbaar maken.
Nou is mijn vraag zou dit ook daadwerkelijk werken? Heeft iemand ervaring met het updaten van firmware van harddisks?

Greats Master_Egg

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb nog nooit gehoord van het updaten van firmware van een HD :? :? :?

maar ik zou eens met partition magic kijken of er een deel van de HD misschien niet is geformat en dus niet in gebruik is, heb ik ook gehad, daarna deed ie het helemaal.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
and kick..... >:)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Firmware op hd's updaten ??
Nooit tegen gekomen.

If hd = maakt tikken
then hd = exit :P

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:37
Op vrijdag 07 september 2001 16:08 schreef Sundead het volgende:
If hd = maakt tikken
then hd = exit :P
goto shop :P

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 22:43 schreef Master_Egg het volgende:
Van een vriend heb ik een Quantum fireball gekregen. Om precies te zijn gaat het om een Quantum Fireball lct10 :
P/n: LB10A011 Rev. 01A

LB = type fireball
10 = zou grote HD moeten zijn 10 GB dus.... :?

maar ergens anders staat er weer 6.4 AT LB 06A492 Rev. 01-A A0309 (Dit is niet het Pn / Sn voor de duidelijkheid). Als op mijn computer kijk geeft deze 6.4 GB weer, wat ie volgens die vriend van me ook was. :? beetje vreemd maarja.

Waar het eigenlijk om gaat is dat de harddisk "kop" steeds heen er weer slaat over de harddisk. Dit komt doordat de firmware van de harddisk corrupt is. De harddisk komt uit een compaq systeem, dus hij heeft contact opgenomen met compaq. Volgens compaq kon je door een nieuwe/ goede firmware te installaren de harddisk weer bruikbaar maken.
Nou is mijn vraag zou dit ook daadwerkelijk werken? Heeft iemand ervaring met het updaten van firmware van harddisks?

Greats Master_Egg
LOL :)

maare, die HD ik ook :) en de mijne is maar 4,8 GB groot :(

Verwijderd

je moet ff duidelijk zijn in of het een scsi of ide schijf is
want als je compaq belt denken ze waarschijnlijk dat het een scsi hd is als ze zeggen dat je hem moet updaten
want ide schijven hebben geen firmware maar scsi schijven wel
enzo!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op vrijdag 07 september 2001 16:15 schreef het_beest het volgende:

[..]

goto shop :P
goto begin :D
Pagina: 1