Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wordt vooral gebruikt voor gamen. Wil het systeem koppelen aan een 1440p widescreen 120hz monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de beste performance/euro, vandaar de sterke videokaart. Zat eerst te denken om de 1440p best buy guide van tweakers over te nemen, maar wil ook gewoon alles heel goed kunnen draaien, vandaar de onderstaande pc (gebaseerd daarop).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waarschijnlijk is de videokaart overkill, maar ben dan wel redelijk futureproof op dat gebied.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat alles niet te heet wordt, en als het geluidsniveau beperkt kan blijven zou dat ook fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ben vooral nieuwsgierig naar de compabiliteit van het systeem en of het uberhaupt logisch is om zo'n sterke videokaart te koppelen met de wat minder high end ryzen 5 7600. Verder eerste keer dat ik een game pc bouw (kom van een rtx 2060 laptop af), dus werkt alles zo goed of maak ik grove fouten in dit systeem? Alle tips zijn zeer welkom.
Wordt vooral gebruikt voor gamen. Wil het systeem koppelen aan een 1440p widescreen 120hz monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de beste performance/euro, vandaar de sterke videokaart. Zat eerst te denken om de 1440p best buy guide van tweakers over te nemen, maar wil ook gewoon alles heel goed kunnen draaien, vandaar de onderstaande pc (gebaseerd daarop).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waarschijnlijk is de videokaart overkill, maar ben dan wel redelijk futureproof op dat gebied.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat alles niet te heet wordt, en als het geluidsniveau beperkt kan blijven zou dat ook fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ben vooral nieuwsgierig naar de compabiliteit van het systeem en of het uberhaupt logisch is om zo'n sterke videokaart te koppelen met de wat minder high end ryzen 5 7600. Verder eerste keer dat ik een game pc bouw (kom van een rtx 2060 laptop af), dus werkt alles zo goed of maak ik grove fouten in dit systeem? Alle tips zijn zeer welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 202,- | € 202,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 202,- | € 202,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6 | € 949,90 | € 949,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 73,95 | € 73,95 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 113,20 | € 113,20 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 103,44 | € 103,44 |
Totaal | € 1.776,24 |