Sapphire Nitro+ RX 7800 XT of ASUS TUF Gaming RX 7800 XT OC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StayAngry
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-12-2023
Momenteel ben ik voor het eerst in twaalf jaar weer een nieuw systeem aan het bouwen. Dit systeem is gebaseerd op een AMD Ryzen 7600 processor met Scythe Fuma 3 koeler, MSI MAG Tomahawk B650 moederbord en Corsair RM850e voeding in een Fractal Design Pop Air kast. De PC zal vooral gebruikt worden om te gamen op 1440p (RDR 2, diverse Total War games, Shadow of the tomb raider, GTA V en straks hopelijk GTA VI).

Het onderdeel waar ik niet uitkom is de videokaart of eigenlijk het merk kaart. Ik heb besloten om te gaan voor een 7800XT. Van Sapphire weet ik, dat het al jarenlang goede videokaarten maakt. De Nitro+ zit aan de bovenkant van hun productaanbod. Echter, de temperaturen zijn (flink) hoger dan die van de ASUS TUF en dat kan in de zomer een probleem zijn en een probleem zijn voor de levensduur. Daar staat tegenover, dat ASUS in het (recente) verleden wel wat kwaliteitsproblemen heeft gehad. Beide kaarten zijn door Tweakers getest en de ASUS is met een Excellent Award beloond.

Ik heb de volgende ctriteria:
1. betrouwbaarheid/levensduur (welke fabrikant gebruikt de betere componenten o.a. voor stroomvoorziening/VRM);
2. temperaturen;
3. afstelling prestaties/stroomverbruik
4. geluid.

Welke van de twee kaarten zouden jullie op basis van de bovenstaande criteria adviseren? En negeer ik op basis van de bovenstaande criteria, de Powercolor Hellhound ten onrechte ten gunste van de ASUS TUF?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Zie YouTube: Which RX 7900 XTX to BUY and AVOID?! | 15 Cards Compared! Asus, Asro....

Worden al je vragen behandeld. De Nitro+ is beter.

• StayAngry
Bedankt voor de link. Ik heb het filmpje bekeken. De enige reden, dat de Sapphire S-tier is en de ASUS A-tier is kennelijk de power limit in de VBIOS. Hij heeft een vergelijkbare analyse gedaan voor de AMD Radeon RX 7900 XT met als resultaat, dat zowel de Sapphire als de ASUS S-tier zijn. Beide kaarten krijgen van TechPowerUp een "Highly Recommended", dus ik begin te denken, dat de keuze tussen Sapphire en ASUS lood om oud ijzer is.

• Necris Phayder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 16:37
Wellicht de Pulse ipv de Nitro?
Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Pulse heeft een zwakke koeler.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77489648

Van alle opties die er nu zijn zou ik vooral kijken naar de Hellhound (mits je proshop OK vind), Phantom Gaming, Steel Legend, TUF of Nitro+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StayAngry
Iedereen bedankt voor de reacties. Aangezien ik het echt niet meer wist, heb ik gisteravond een muntstuk opgegooid. De ASUS TUF heeft gewonnen, dus die heb ik besteld.
Pagina: 1