Bij mijn werkgever in de bancaire sector, werkzaam als Product Owner met een achtergrond in Finance, ben ik steeds meer betrokken bij technische solution designs tussen Solution Architects en mijn tech teams. Na ruim twee jaar merk ik dat mijn interesse vanwege de betrokkenheid in deze technische discussies steeds meer is gaan groeien. Ik zoek meer technische uitdaging en vind ook dat mijn profiel wat meer aanvulling kan gebruiken op technisch gebied, zowel praktisch als theoretisch. Mijn doel is om uiteindelijk (intern) door te groeien naar een rol met meer, vooral strategisch/technische focus, vergelijkbaar met die van een solution architect (bijvoorbeeld).
Overwegingen:
Overwegingen:
- Pre-master en Master Computer Science aan de Open Universiteit: duurt zeker in totaal 5-6 jaar, maar resulteert in een geaccrediteerd diploma.
- Microsoft Career Pathways voor Solution Architect: sneller, maar geen wo-master (ook te specifiek?).
- MOOCs/certificaten via platforms zoals Coursera: toegankelijk, maar wat is de waarde van deze certificaten? Heb een IBM Data Science certificaat, maar om nou te zeggen dat ik daardoor nu echt 'meer kan'...
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition op 12-12-2023 22:28 ]