Is het noodzakelijk voor een nieuw bord álle drivers en BIOS updates te installeren of is de laatste genoeg?
Ik ging altijd uit van het laatste.
Ik ging altijd uit van het laatste.
Gaat dat ook op als er iets vermeld staat zoals in bijgevoegde screenshot? Ik volg namelijk altijd braaf die instructies op.TERW_DAN schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:28:
In geval van een bios heeft het geen zin om eerst een oudere versie te installeren. Een bios flash je, dat betekent dat het volledige geheugen waarin de bios is opgeslagen overschreven wordt. Dus je kunt daar gelijk naar de laatste, omdat er toch niets achterblijft van de oude.
BIOS updates willen soms wel eens bootstrappen op een vorige versie of afhankelijk zijn van nieuwe/gewijzigde instructies van een nieuwere CPU. Versie A naar versie F wil daardoor wel eens vereisen dat je eerst bijvoorbeeld versie C installeert zoals bovenstaande aangeeft.TERW_DAN schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:28:
In geval van een bios heeft het geen zin om eerst een oudere versie te installeren. Een bios flash je, dat betekent dat het volledige geheugen waarin de bios is opgeslagen overschreven wordt. Dus je kunt daar gelijk naar de laatste, omdat er toch niets achterblijft van de oude.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq