Plinten acrylaatkit lakken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:05
Wij willen graag in ons toekomstige huis dat de houten plinten dezelfde kleur krijgen als de muren.

Nu begrijp ik dat je voor plinten lakverf gebruikt, en voor de muur muurverf. Maar gebruik je dan de lakverf van de plinten om de acrylaatkit te verven, of de muurverf? Of kan het allebei?

Is daarnaast elke muurverf ook te koop als lakverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

De waarheid ligt in het midden. Letterlijk :P

Zo precies krijg je dat meestal niet en dat hoeft ook niet. Bij het afplakken laat je de afplaktape gewoon op de hoek lopen en dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:05
Maar ik had qua volgorde in gedachte:

- renovlies op de wand aanbrengen
- vloer (pvc verlijmd) en plint aanbrengen
- lakken plint
- acrylaatkit plint
- verven muur + kit

Hiermee zou ik dus de kit van de plint verven met muurverf. Is dat prima?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:43
LennartTW94 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:15:
Maar ik had qua volgorde in gedachte:

- renovlies op de wand aanbrengen
- vloer (pvc verlijmd) en plint aanbrengen
- lakken plint
- acrylaatkit plint
- verven muur + kit

Hiermee zou ik dus de kit van de plint verven met muurverf. Is dat prima?
Ik zou eerst kitten en dan pas lakken + sausen. Bij het aflakken van de plinten hoef je dan de muren niet af te plakken en kun je de kit ook meelakken. Bij het sausen van de muren plak je de plinten gewoon strak af.

Of er uiteindelijk lak of latex op de kit zit maakt niet uit.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Neem kit op kleur als je je zorgen maakt ;) Maar ik mis in je lijstje wel het afkitten van de plinten tegen de vloer met siliconenkit.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Thijsmans schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:51:
Neem kit op kleur als je je zorgen maakt ;) Maar ik mis in je lijstje wel het afkitten van de plinten tegen de vloer met siliconenkit.
Moet dat? Of beter gezegd zelfs, mag dat wel zomaar? Sommige vloersoorten zoals laminaat moeten juist kunnen werken en dat lijkt me lastig als ze vastgekit zijn. Siliconenkit langs de onderrand lijkt me vooral van toepassing als je een vloer hebt die nat gereinigd mag worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 12-12-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:34:
[...]

Moet dat? Of beter gezegd zelfs, mag dat wel zomaar? Sommige vloersoorten zoals laminaat moeten juist kunnen werken en dat lijkt me lastig als ze vastgekit zijn. Siliconenkit langs de onderrand lijkt me vooral van toepassing als je een vloer hebt die nat gereinigd mag worden.
Niks moet, maar is wel mooi met dryback PVC en plinten. Kunststof werkt ook niet echt, kan heel minimaal uitzetten door temperatuur. Maar dat vangt de flexibele kit prima op, het is geen houten vloer die extreem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Yucon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:34:
[...]
Sommige vloersoorten zoals laminaat moeten juist kunnen werken en dat lijkt me lastig als ze vastgekit zijn.
Ik denk dat het wel goed komt met het werken van de verlijmde PVC-vloer van TS :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1