Mijn vraag
.Ik heb de onderstaande spullen besteld en in elkaar gezet. Echter ik krijg CPU en DRAM als POST lights.
Is er nog iets dat ik kan doen om te checken, of zijn de CPU of CPU defect?
RAM heb ik reeds vervangen (ik had eerst niet specifiek voor AMD besteld..... oops.....)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processors AMD Ryzen 5 7600X
Moederborden ASRock A620M Pro RS WIFI
Videokaarten Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter
Behuizingen DeepCool CC360 ARGB Zwart
Processorkoeling DeepCool AG400 BK ARGB
Geheugen intern Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 voor AMD
Voedingen be quiet! Pure Power 12 M 750W PSU / PC voeding
Solid state drives Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.-BIOS update naar 1.22, kabels MB en CPU opnieuw aangesloten, CPU fan verwijderd en pinnen gecheckt, 1 RAM bar gebruikt (en 2 verschillende geprobeerd) in de juiste slot volgens de handleiding,
Nu heb ik enkel CPU, PSU, RAM aangesloten, En de aan uit knop
Waarschijnlijk heb ik wel meer geprobeerd, maar hier kom ik nu op uit!
Wat ik zie:
PSU aan -> 90 sec wachten -> PC aan. Toetsenbord licht op, RAM RGB licht op, beide POST lights gaan aan. PSU/CPU (+RGB) fans gaan aan. GPU fans gingen ook aan maar die heb ik er eerst weer uitgehaald, 10-15 min gewacht na aanzetten PSU, CMOS reset (zowel met jumper als batterij eruit), MB er weer uit en op de tafel geprobeerd op te starten (dus geen kortsluiting met kast oid), met en zonder cpu FAN geprobeerd, CPU kabel gewisseld en andere p8 poort op de PSU geprobeerd, andere PSU geprobeerd.
Edit: extra uitgevoerde acties toegevoegd
.Ik heb de onderstaande spullen besteld en in elkaar gezet. Echter ik krijg CPU en DRAM als POST lights.
Is er nog iets dat ik kan doen om te checken, of zijn de CPU of CPU defect?
RAM heb ik reeds vervangen (ik had eerst niet specifiek voor AMD besteld..... oops.....)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processors AMD Ryzen 5 7600X
Moederborden ASRock A620M Pro RS WIFI
Videokaarten Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter
Behuizingen DeepCool CC360 ARGB Zwart
Processorkoeling DeepCool AG400 BK ARGB
Geheugen intern Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 voor AMD
Voedingen be quiet! Pure Power 12 M 750W PSU / PC voeding
Solid state drives Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.-BIOS update naar 1.22, kabels MB en CPU opnieuw aangesloten, CPU fan verwijderd en pinnen gecheckt, 1 RAM bar gebruikt (en 2 verschillende geprobeerd) in de juiste slot volgens de handleiding,
Nu heb ik enkel CPU, PSU, RAM aangesloten, En de aan uit knop
Waarschijnlijk heb ik wel meer geprobeerd, maar hier kom ik nu op uit!
Wat ik zie:
PSU aan -> 90 sec wachten -> PC aan. Toetsenbord licht op, RAM RGB licht op, beide POST lights gaan aan. PSU/CPU (+RGB) fans gaan aan. GPU fans gingen ook aan maar die heb ik er eerst weer uitgehaald, 10-15 min gewacht na aanzetten PSU, CMOS reset (zowel met jumper als batterij eruit), MB er weer uit en op de tafel geprobeerd op te starten (dus geen kortsluiting met kast oid), met en zonder cpu FAN geprobeerd, CPU kabel gewisseld en andere p8 poort op de PSU geprobeerd, andere PSU geprobeerd.
Edit: extra uitgevoerde acties toegevoegd
[ Voor 9% gewijzigd door pdrozema op 12-12-2023 19:43 ]