Mijn vraag
Welk apparaat kan ik kopen om één of meerdere mobiele hotspots om te zetten tot één stabiel netwerk.
Dit apparaat moet de volgende dingen kunnen:
- de inlogs van ten minste twee netwerken (de hotspots dus) onthouden
- automatisch connecteren wanneer de netwerken beschikbaar zijn
- zelf als nieuw hotspot/netwerk fungeren
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn vrouw en ik hebben beide unlimited mobiel internet.
Onze tv kan maar connecteren op één netwerk. Daarom moeten we op dit moment telkens opnieuw wisselen van netwerk, afhankelijk van wie thuis is. Met dit nieuwe apparaat kunnen we de tv op dat netwerk aansluiten en dan heeft de tv dus direct verbinding zodra één van ons beiden de hotspot aandoet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na een en ander te googlen denk ik dat ik waarschijnlijk een bepaald type router nodig heb, maar ik heb geen idee welk type. Ook ben ik benieuwd hoe ik een hotspot connecteer als 'input' van zo'n router.
Welk apparaat kan ik kopen om één of meerdere mobiele hotspots om te zetten tot één stabiel netwerk.
Dit apparaat moet de volgende dingen kunnen:
- de inlogs van ten minste twee netwerken (de hotspots dus) onthouden
- automatisch connecteren wanneer de netwerken beschikbaar zijn
- zelf als nieuw hotspot/netwerk fungeren
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn vrouw en ik hebben beide unlimited mobiel internet.
Onze tv kan maar connecteren op één netwerk. Daarom moeten we op dit moment telkens opnieuw wisselen van netwerk, afhankelijk van wie thuis is. Met dit nieuwe apparaat kunnen we de tv op dat netwerk aansluiten en dan heeft de tv dus direct verbinding zodra één van ons beiden de hotspot aandoet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na een en ander te googlen denk ik dat ik waarschijnlijk een bepaald type router nodig heb, maar ik heb geen idee welk type. Ook ben ik benieuwd hoe ik een hotspot connecteer als 'input' van zo'n router.