Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

F22 error:Druk in boiler verlaagt enkel wanneer ik CV af zet

Pagina: 1
Acties:

• ieksie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10-2024
Hi,

Ik heb een Vaillant ecotec pro boiler in een appartement dat ik een jaar geleden gekocht heb.
ik had gedurende het jaar al een aantal keer de F22 error gekregen in de boiler. Dit betekent dat er te weinig druk is. Wanneer ik water toevoeg start de CV weer. Nu merk ik de laatste weken dat dit veel meer nodig is dan ervoor. Na grondig onbderzoek op het internet, was mijn hoofdverdachte een kapot expansievat nl omdat:
1) De druk wordt om de zoveel dagen te laag waardoor ik water moet toevoegen
2) Eens de boiler weer aanslaat, stijgt de druk gigantisch en zeer snel tot zelfs 3.5 bar...
3) Als ik op verschillende plaatsen een tik geef tegen het intern expansievat, klinkt dat op alle locaties hetzelfde. Dit zou normaal niet mogen.

Ik heb zelf (na een aantal youtube filmpjes te bekijken) het intern expansievat vervangen door een nieuw. Ik merk nu het volgende: Als de CV aan staat, blijft de druk op een mooie 1.8 bar. indien de druk lager wordt, verwamt de ketel en stijgt de druk weer tot de 1,8 bar.
Echter eens ik de CV af leg ('s nachts of wanneer ik uit huis ben) zakt de druk tot 0,5 en zelfs eronder. Op sommige momenten valt dan weer de boiler uit met de welbekende F22 error.ik hoef echter maar een halve second de kraan open te draaien om water toe te voegen en de boiler schiet weer in gang.

Mijn vraag is dus uiteraard wat het probleem kan zijn. Ik zie (op het eerste zicht) nergens een lek en ook de druk blijft 1.8 bar voor meerdere dagen als ik de CV opzet. Dan betekent dit toch dat ik geen lek kan hebben? Het is dus enkel maar wanneer de boiler afkoelt dat ik het druk probleem heb. Enige tips?

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:02
spiraal van je sww boiler lek?

• ieksie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10-2024
Indien het inderdaad het spiraal van de boiler zou zijn, neem ik aan dat dat betekent dat ik een nieuwe zou nodig hebben?