BMW 1 serie. eerste auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n.klaassen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-04 23:50
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een auto voor dagelijks gebruik en vind persoonlijk de bmw 1 serie qua uiterlijk mooi.
echter ben ik geen auto kenner en zit ik dan ook te twijfelen over de versie van deze serie.
ik zie op o.a autoscout verschillende versies voorbij komen zoals de 114, 116, 118 en zelfs de 120.
als basis zie ik wel verschillen, maar voornamelijk in de pk's van deze uitvoeringen.
nu lees ik echter dat er bij deze auto's vaak dezelfde motor in ligt, alleen dat deze "terug geschroefd" is door bmw? corrigeer mij als ik dit verkeerd zie.

Nu heb ik een leuke BMW 116i gezien bij mijn plaatselijke garage. die tevens ook 1 jaar garantie geeft op de auto. zie link.
nu is 122 pk voor mij denk ik wel genoeg. maar ik zie ook op andere forums dat deze motoren ook getuned kunnen worden naar meer pk's, is dat ook mogelijk met deze auto?

hier wil ik wel aan toevoegen dat ik niet opzoek ben naar een "dikke pauper getunde bmw met 300pk" maar als dit dezelfde motor zou zijn als de bmw 120i versie dan lijkt mij toch dat dit softwarematig wel haalbaar is om rond de 170pk uit te komen?

zou iemand mij hierin kunnen ondersteunen?

https://wuco.nl/auto-kope...&utm_campaign=gaspedaal#1

met vriendelijke groet,

Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van 120 naar 170 pk is "officieel" een herkeuring bij de RDW nodig.

Overigens geen idee hoe oud je bent; indie je beginnend bestuurder bent, heb je kans dat sommige auto's zeer kostbaar tot niet verzekerd kunnen worden door je.

Heel veel plezier met je zoektocht; voorpret is echt ontzettend gaaf & leerzaam bij elke auto.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n.klaassen
ik ben 26 jaar, geen beginnend bestuurder meer.

ik ben ook goed onderzoek aan het doen, ik heb wellicht een vooroordeel dat bmw's afgetrapt zijn en daarom vind ik het persoonlijk fijner om bij een garage een auto als dit aan te schaffen. zij bieden mij 1 jaar bovag garantie.

is het dan een idee om zelf naar een onafhankelijke garage te gaan om een auto nogmaals de laten controleren op gebreken? het zou natuurlijk zonde zijn als ik na 1 jaar erachter kom dat er vanaf de verkoop al gebreken aanwezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:47
Een tip, dubbelcheck Duitse 2de hands auto's altijd goed.
Mijn VW Golf ben ik ook een paar maanden mee bezig geweest om een betrouwbare dealer en model te vinden.

Paar rare dingen:
- KM stand geen oordeel door RDW.
- Het is een import wagen (schade geweest?)
- Tekst van de garage klopt van geen kant.

Hoeft niks te betekenen, maar pas goed op en laat je niet verleiden door een mooie auto voor een mooie prijs :)

Verder... succes!

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04:20
n.klaassen schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:19:
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een auto voor dagelijks gebruik en vind persoonlijk de bmw 1 serie qua uiterlijk mooi.
echter ben ik geen auto kenner en zit ik dan ook te twijfelen over de versie van deze serie.
ik zie op o.a autoscout verschillende versies voorbij komen zoals de 114, 116, 118 en zelfs de 120.
als basis zie ik wel verschillen, maar voornamelijk in de pk's van deze uitvoeringen.
nu lees ik echter dat er bij deze auto's vaak dezelfde motor in ligt, alleen dat deze "terug geschroefd" is door bmw? corrigeer mij als ik dit verkeerd zie.

Nu heb ik een leuke BMW 116i gezien bij mijn plaatselijke garage. die tevens ook 1 jaar garantie geeft op de auto. zie link.
nu is 122 pk voor mij denk ik wel genoeg. maar ik zie ook op andere forums dat deze motoren ook getuned kunnen worden naar meer pk's, is dat ook mogelijk met deze auto?

hier wil ik wel aan toevoegen dat ik niet opzoek ben naar een "dikke pauper getunde bmw met 300pk" maar als dit dezelfde motor zou zijn als de bmw 120i versie dan lijkt mij toch dat dit softwarematig wel haalbaar is om rond de 170pk uit te komen?

zou iemand mij hierin kunnen ondersteunen?

https://wuco.nl/auto-kope...&utm_campaign=gaspedaal#1

met vriendelijke groet,

Niels
toon volledige bericht
116i 118i 120i de verschil zit in de motorisering.
Het "kan" zijn dat het over zelfde motor gaat en door bmw verschillende tune niveau worden toegepast.
Maar zelf als de motorcode (bijv N43) zelfde zijn, wil niet zeggen dat het identiek zijn, want er kunnen verschillende varianten zijn met verschillende compressieverhouding, of cilinderkop, oid.
Wil niet zeggen dat het voor deze geldt, want ik ken deze motor niet specifiek, ken de versie daarna (de prince motor) die in de volgende generatie zitten.
Chiptuning (om dus bijv 116i naar 120i niveau te brengen) is niet zonder risico.
Ik heb zowel goeie en slechte ervaringen. Je zei in je post dat je geen kenner ben, dus ik zou het vermijden.

Maar als ik even snel google, kom ik op een geringe stijging voor deze 116i.
https://www.br-performanc...-lci-2007-2011/3816-116i/
Meer reden om het NIET te laten chippen.

Wat wel belangrijk om even te opletten:
- bij de BMW heb je heel veel verschillende uitvoeringen. Nu lijkt allemaal zelfde wellicht maar als je er erin verdiept zie je opeens veel verschil. Executive, High Executive, M sport, etc etc.
- De versie die je heb gelinked heeft bijv geen Xenon koplampen, geen LM velgen (dopjes), geen scherm, etc etc. Dwz dat het waarschijnlijk een redelijk kale uitvoering
- 7250 is een aardig bedrag voor een 1e generatie 1 serie (zogenaamd E87), ietsje meer heb je al de F20.
Maar dit ziet er opzich redelijk strak uit, alleen wel kaal qua opties. Bij de F20 is de 116i bijvoorbeeld van 136pk naar 210pk te tunen. Niet dat ik het aanraadt want de N13 motor is een luidruchtig tractor en omdat het samen gebouwd werd met Peugeot, is ie ook niet echt super betrouwbaar.
- alles bij elkaar: ik zou hooguit 5k geven voor deze auto maar advies is om elders te zoeken

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Deze Mitsubishi biedt u niet alleen comfort en rijplezier, maar ook veiligheid. Actieve veiligheidssystemen houden voor u de weg in de gaten en reageren op onvoorziene situaties voordat u dat kunt. Om de veiligheid extra te vergroten, heeft deze Mitsubishi ASX Brake Assist. In een noodsituatie treedt dit hulpremsysteem in werking wanneer extra remkracht nodig is.
Tja, dat bij een BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.klaassen
dat de tekst niet klopt viel mij inderdaad ook al op. ik ben al bij de garage geweest om de auto te bekijken. deze zit er goed uit. maarja, daar houd mijn kennis ook al wel op. je kan mij motorisch van alles wijsmaken wat dat betreft.

vandaar dat ik een topic start. ik weet zeker dat jullie hier meer verstand van hebben. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ook aluminium dakrailing en elektrisch inklapbare buitenspiegels zijn aan boord.

Het navigatiesysteem begeleidt u naar uw reisdoel. Bent u daar eenmaal aangekomen, dan zorgt de achteruitrijcamera ervoor dat u de auto soepel inparkeert. Dankzij automatische airconditioning
- geen dakrailing
- gaan camera
- geen navi
- handmatige airco

Als ze al zo weinig aandacht aan de tekst besteden, zou ik hier met een grote boog omheen lopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 12-12-2023 15:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het werkelijk enige positieve aan deze aanbieding is de BOVAG garantie van een jaar - vrij ongebruikelijk op een auto van 13 jaar oud! Afgaande op de vele andere fouten in de tekst zou ik alles dubbel controleren qua opties, voorwaarden, etc. Weet dat 30% van de geimporteerde auto's teruggedraaide kilometerstanden hebben. Alleen als die BOVAG garantie keihard is, zou ik deze overwegen - na alle checks etc. Deze 1 serie is vrij veel verkocht in Nederland, dus je moet alternatieven kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zou een aankoopkeuring kunnen laten doen door een andere garage. Dan kijkt er iemand met verstand ervan naar de auto die je op het oog hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik zit nog even verder te kijken; de kilometerstand vind ik relatief onmogelijk; bijna 14 jaar oud en slechts 13K per jaar gelopen waarvan de eerste 10 jaar in het (ik vermoed) vrolijke Duitsland? Je zou je licht op kunnen doen via CarVertical (of vergelijkbare site) om de internationale geschiedenis na te trekken. Of je belt even BMW zelf om info op te halen.

Ik schrik overigens van de prijzen / kilometers voor deze auto's; het enige schappelijke alternatief is https://www.msd-automotiv...ls.aspx?zoek=&so=gallerij maar zelfs dat zou ik persoonlijk niet over hebben voor een auto van 12 jaar oud; dan kan je (mogelijk) iets anders moois voor op de kop tikken.

/edit: https://www.autoscout24.n...istpage_suggested-results ook nog gevonden; het blijft me tegenvallen (voor een 1-serie). Echter, ik heb absoluut geen kijk / parameters uit de startpost wat nu een eis of wens is :)

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 12-12-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:09:
Ik zit nog even verder te kijken; de kilometerstand vind ik relatief onmogelijk; bijna 14 jaar oud en slechts 13K per jaar gelopen waarvan de eerste 10 jaar in het (ik vermoed) vrolijke Duitsland? Je zou je licht op kunnen doen via CarVertical (of vergelijkbare site) om de internationale geschiedenis na te trekken. Of je belt even BMW zelf om info op te halen.
Of onderhoudsboekje inzien. Geen boekje? Weglopen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.klaassen
ik vind deze reactie allemaal heel fijn! want op een gegeven moment heb je zoveel auto's gezien en weet ik niet meer waar ik precies naar kijk.
hoe zien jullie dat een auto geïmporteerd is?

deze auto's zag ik toevallig ook nog voorbij komen.
https://www.autoscout24.n...ch-results&order_bucket=2

en deze ook, vind ik ook mooi en zeer weinig km's
https://www.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

het enige waar ik dan aan twijfel, is dat ik nu 26 ben. als ik naar de toekomst kijk hoop ik rond mijn 30e toch wel een kleine te hebben. dan is een 3 deurs denk ik niet echt aantrekkelijk lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04:20
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:09:

Ik schrik overigens van de prijzen / kilometers voor deze auto's; het enige schappelijke alternatief is https://www.msd-automotiv...ls.aspx?zoek=&so=gallerij maar zelfs dat zou ik persoonlijk niet over hebben voor een auto van 12 jaar oud; dan kan je (mogelijk) iets anders moois voor op de kop tikken.
Valt wel mee, heb deze even snel gezocht.
https://www.marktplaats.n...ss-line-airco-nap-bj-2010
118i ipv 116i, LM velgen, Automatisch airco, Parrot, Geen import, 25dkm minder, en kost 250 eur minder

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

n.klaassen schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:19:
...
het enige waar ik dan aan twijfel, is dat ik nu 26 ben. als ik naar de toekomst kijk hoop ik rond mijn 30e toch wel een kleine te hebben. dan is een 3 deurs denk ik niet echt aantrekkelijk lijkt mij?
Import kan je vaak zien op ovi.rdw.nl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z9xzZQI-ApohOxplYYCHgIWSDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vnQQdEW4LR0Y0ugswRGh9EKI.png?f=user_large

Ik zou me overigens niet blind staren of je over 3 a 4 jaar nageslacht op de wereld zet. Komt tijd komt raad en tegen die tijd koop je een andere auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

ik vind deze reactie allemaal heel fijn! want op een gegeven moment heb je zoveel auto's gezien en weet ik niet meer waar ik precies naar kijk.
De makkelijkste is het kenteken zelf, als je een beetje weet welke kentekenserie wanneer werd gebruikt, is het vrij makkelijk te zien wanneer een auto een te nieuw kenteken heeft.

Ik heb een auto uit 2004, maar ik heb kenteken XN-511-H, 3 cijfers in het midden klopt absoluut niet met 2004, dus het is een import.

En, dat zie je ook als je vervolgens dat kenteken in ovi.rdw.nl invoert:

Datum eerste toelating: 06-04-2004. Dus de eerste keer dat deze auto op kenteken werd gezet, was in 2004.
Datum inschrijving Nederland: 06-02-2019. Dus de eerste keer dat ie in NL werd ingeschreven.

Klopt volledig bij mijn auto: Het is een import uit Zwitserland, volledige onderhoudshistorie komt uit Zwitserland.

Import kopen kan een risico zijn. Je weet dan vaak niet meer hoeveel eigenaren de auto heeft gehad, of het een schade-auto was, of de klok een ton teruggedraaid is etc. Zeker bij erg populaire auto's is er wat meer kans op gedonder.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 21:43

Echt niet.

Gewoon niet.

[...]
Dan ben je weer 4 jaar verder? Zelf zou ik daar niet zo zwaar aan tillen en als het nodig is tegen die tijd wat anders nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
Microkid schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:
[...]

Of onderhoudsboekje inzien. Geen boekje? Weglopen.
Een gemiddelde BMW heeft geen onderhoudsboekje :)
Tijdens de proefrit even langs de BMW dealer om de auto uit te laten lezen is mijn advies dan ook. Mijn auto is geïmporteerd uit Duitsland, via de dealer kon ik zien dat hij netjes zijn onderhoud heeft gehad en dat hij een lakherstelschade heeft gehad.

Succes met de zoektocht! Je zoekt in ieder geval het juiste merk :+

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:22
Echt niet. schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:27:
[...]

Dan ben je weer 4 jaar verder? Zelf zou ik daar niet zo zwaar aan tillen en als het nodig is tegen die tijd wat anders nemen.
@n.klaassen : Je kan niet met alles rekening houden, maar ik zou wel goed nadenken erover.. Een 3-deurs is met kinderen en kinderzitjes extreem onhandig. Als je doel is deze auto langer te rijden (dus inclusief kinderen) zou ik een 3-deurs mijden. Persoonlijk zou ik hem sowieso mijden, een 3-deurs is echt irritant vind ik :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:04
@n.klaassen
Hierboven is al een hoop info gegeven, gevoelsmatig zou ik deze auto lekker laten staan. In 2020 naar NL gekomen en nu al 2 eigenaren. Daarnaast APK nog maar 6 maanden geldig, verkoop minstens een auto met een jaar APK. Blijkbaar hebben ze hem alleen nagelopen, gewassen en op het internet gezet.

Verder blijft het lastig om een betrouwbare BMW van 14 jaar te kopen zonder dat je zelf er veel verstand van hebt. Blijven auto's die niet bekend staan om hun betrouwbaarheid, zeker met de leeftijd richting de 15 jaar.
Gevoelsmatig zou ik als eerste auto een leuke japanner kopen. Veel betrouwbaarder en vaak beter uitgerust.
Leuke Civic bijvoorbeeld: https://www.autowereld.nl...ion-38542153/details.html
Vervolgens lekker wat jaren sparen en dan een leuke nieuwere BMW kopen.

ps; Wettelijk moet een garage elke auto 12 maanden garantie geven, dus dat zegt nu erg weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 12-12-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
chrisborst schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:43:
ps; Wettelijk moet een garage elke auto 12 maanden garantie geven, dus dat zegt nu erg weinig.
Oh, wist ik niet. Wel is de BOVAG garantie een stukje uitgebreider:
Autobedrijven die aangesloten zijn bij BOVAG, kunnen BOVAG Garantie op een tweedehands auto geven. Dit moet dan wel in de koopovereenkomst zijn opgenomen. Vraag hier dus naar. De BOVAG Garantie zorgt ervoor dat je binnen de garantietermijn altijd hulp krijgt wanneer je een klacht hebt. Bij gebreken die zich voordoen binnen de garantietermijn worden onderdelen en werkplaatsuren voor herstel vergoed. Dit geldt voor zowel gebreken die bij de koop al aanwezig waren als voor gebreken die bij normaal gebruik tijdens de garantieperiode zijn ontstaan.
van https://www.autotrack.nl/...-tweedehands-auto-wijzigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:04
@desmond
Klopt, als je moet kiezen tussen 12 maanden wettelijke garantie of 12 maanden Bovag, zou ik altijd voor Bovag gaan. Maar het belangrijkste is dat je als consument standaard weer iets beter beschermd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
n.klaassen schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:19:

Er zijn weldegelijk verschillen in motoren. Die van de 114 en 118 zijn niet hetzelfde, mogelijk de 114i en 116i wel. Bij veel van de autotuners kun je op hun site je auto/motorgegevens invullen en een verwachtte performancewinst bekijken. Dus daarmee zou je dan even wat uitproberen, wat dan de max zou kunnen zijn.
Ikzelf had dat ook voor mijn auto in gedachte, maar nooit gedaan.

Maar kijk ook een beetje rond. Een 116i uit 2010 is oud. Als je kijkt naar de prijs die ze ervoor vragen kun je ook het nieuwere model (F20/F21) vinden.
Of misschien dalen de prijzen wat minder als ze die leeftijd hebben, dat kan ook. Volgens de ANWB zou mijn BMW 1 uit 2014 ergens tussen de €8000-€10.000 waard zijn. Niet veel meer dan die van 4 jaar ouder. En dan heb ik ook nog ClimateControl, Navigatie, Keyless entry, dakraam. Als die over 4 jaar dan alsnog €7000 waard is, dat lijkt me wel een nette afschrijving.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.klaassen
hoi allemaal,

de zoektocht is inmiddels verder gegaan.
ik ben een (naar mijn mening) leuke tegen gekomen in een garage in voorschoten.
https://www.autodeal.nl/o...8i-sport-int.-xenon-enz-1

Dit is een garage houder, die goede recensies heeft op google, ik heb de beste man gebeld. hij gaf aan dat je voor €899 een pakket erbij kan halen voor onderhoud etc. (staat ook wel onderaan de advertentie) maar ik vroeg, zit die bovag garantie niet standaard boven de €4500? dat was niet het geval zei die. maar ik zie in de advertentie het er wel bij staan. heb je bij Bovag dan meerdere pakketten? of hoe moet ik dat zien?

wat is jullie mening over deze auto? ik zie op de foto's dat het onderhoudsboekje wel ingevuld wordt. dus dat is goed neem ik aan?

ik hoor het graag! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

5 eigenaren in NL in 3 jaar? Ik zou er met een grote boog omheen lopen (en wel even ruiken of koppeling of bekleding geen rare geurtjes heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je zoekt een 14 jaar oude auto, dan is het gewoon goed opletten en accepteren dat je niet nieuw koopt.

Dit specifieke model:
- Heeft geen m-sport pakket oid (volgens de beschrijving), maar de losse opties voor sportstoelen en stuur/pook
- Vocht in koplamp
- Ziet er achter doorgezakt uit (verlaagd?)
- Ziet er van binnen wel heel gaar uit, maar goede poetsbeurt en leer behandelen helpt wellicht
- Geeft een check error op display - even kijken wat dat is
- Import
- Nep logo op stuur (airbag geploft?)
- Vogeltjesmerk banden?
- Boekje zie je maar eerste paar jaar, even de rest checken

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 00:13

IQM

n.klaassen schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:36:

wat is jullie mening over deze auto? ik zie op de foto's dat het onderhoudsboekje wel ingevuld wordt. dus dat is goed neem ik aan?

ik hoor het graag! :)
Is het nu een echte of 'wannabee M' uitvoering? Er zitten een M stuur en M sport logo op de schakelpook in maar de rest van het M-Sport pakket (bumpers, velgen, dakhemel?) lijken te ontbreken. Om over de drie streepjes in de grill maar te zwijgen...

Sorry hoor... NEXT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je kiest wel telkens bepaalde auto's bij een bepaald soort garage's uit, lijkt wel dat je alleen naar de prijs kijkt. Veel van jouw gevonden auto's zijn import auto's of worden zonder kenteken geadverteerd. Als je een eerste auto zoekt zou ik je echt aanraden om bij een gedegen garage te kopen, mede omdat je zelf weinig verstand van auto's hebt. En ja, die zijn vaak duurder dan die auto's die jij hebt gevonden, maar dat heeft een reden. Vaak is goedkoop binnen no-time duurkoop.

Zoek eens via gaspedaal.nl in jouw regio en dan bij vakgarages. Een BMW 1-serie met garantie met een acceptabele km-stand:kost je rond de 10k. Waarom die anderen rond de 7k kosten mag je zelf raden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over een nieuwer model, dat zijn toch voorwielaandrijvers? Dus als je per se achterwielaandrijving wil, dan is een nieuwer model niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:30
Na een “quick search” zie ik een nettere auto voor je staan:

https://www.vdn-automobie...9265874-23c78424#voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:30
Nu je onderhandelingskills nog! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Roenie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:03:
Over een nieuwer model, dat zijn toch voorwielaandrijvers? Dus als je per se achterwielaandrijving wil, dan is een nieuwer model niet geschikt.
De F20/F21 heeft nog gewoon achterwielaandrijving hoor. Pas in 2019 kwam de voorwielaangedreven F40.
Ik zeg overigens niet dat de voorwielaandrijvers slecht zijn, vergeleken met andere voorwielaandrijvers rijdt het nog steeds als een BMW. Maar een achterwielaandrijver is gewoon anders. Geen aandrijfkrachten in het stuur en een enthousiaste achterkant die wel eens een stapje naar buiten zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Topicstarter woont in het oosten van het land. Dan is garantie best lastig als je een auto koopt in Alkmaar :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Wat misschien ook nog een idee is: zoek eens binnen liefhebbers groepen (bijv. Facebook) naar een auto. Deze zijn vaak wat beter onderhouden, meer vertroeteld en eerlijker dan uit de handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Welke generatie 1 serie heb je op het oog? De motoren van de e87 generatie kan je helaas niet aanvoudig chippen. De F20 generatie daarintegen juist wel, een 114i met 107pk kan je heel erg makkelijk chippen naar 220pk en meer. Maar de motor zijn wel gevoelig, het zijn in princiepe de THP motoren van peugeot (google maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

n.klaassen schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:36:
Dit is een garage houder, die goede recensies heeft op google, ik heb de beste man gebeld. hij gaf aan dat je voor €899 een pakket erbij kan halen voor onderhoud etc. (staat ook wel onderaan de advertentie) maar ik vroeg, zit die bovag garantie niet standaard boven de €4500? dat was niet het geval zei die. maar ik zie in de advertentie het er wel bij staan. heb je bij Bovag dan meerdere pakketten? of hoe moet ik dat zien?
BOVAG garantie houdt in dat je naar bijna elke bij BOVAG aangesloten garage kunt als je garantie nodig hebt op de auto (mits het defect binnen de BOVAG garantie valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mortal schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:11:
De F20 generatie daarintegen juist wel, een 114i met 107pk kan je heel erg makkelijk chippen naar 220pk en meer.
+
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:23:
Van 120 naar 170 pk is "officieel" een herkeuring bij de RDW nodig.
Volgens mij moet je officieel bij 20% vermogenswinst (pk/kW) een herkeuring aanvragen. Dat een aantal mensen dat niet doen of dat niet elke verzekeraar er onderzoek naar doet, tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

In Rijssen staat een BMW 1-serie te koop, bij een BOVAG garage, inclusief 12 maanden BOVAG garantie:

BMW 118i High Executive Sportstoelen|Airco|Cruise

Lijkt mij een prima auto en met die garantie een veilige keuze. Een originele NL auto imet historie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 15-12-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.klaassen
Han schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:03:
Je kiest wel telkens bepaalde auto's bij een bepaald soort garage's uit, lijkt wel dat je alleen naar de prijs kijkt. Veel van jouw gevonden auto's zijn import auto's of worden zonder kenteken geadverteerd. Als je een eerste auto zoekt zou ik je echt aanraden om bij een gedegen garage te kopen, mede omdat je zelf weinig verstand van auto's hebt. En ja, die zijn vaak duurder dan die auto's die jij hebt gevonden, maar dat heeft een reden. Vaak is goedkoop binnen no-time duurkoop.

Zoek eens via gaspedaal.nl in jouw regio en dan bij vakgarages. Een BMW 1-serie met garantie met een acceptabele km-stand:kost je rond de 10k. Waarom die anderen rond de 7k kosten mag je zelf raden :)
voor mijn 1e auto heb ik een budget van ongeveer €7000,- als ik het iets meer of minder is maakt mij in principe niet heel veel uit.
ik kijk inderdaad een beetje rond die prijs en of het dan qua looks ook mooi is. deze auto zag ik op autoscout voorbij komen. ik zag dat deze bij de bovag aangesloten was en de recencies op google van deze garage zijn ook goed.

wat ik dan zelf verder doe, is via kentekencheck of ovi.rdw.nl het kenteken nakijken. ik zie inderdaad dat deze redelijk vaak in Nederland geregistreerd staat.. pff.. ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb zelf zo'n E87 gehad. Ik liep behoorlijk leeg op onderhoud maar n=1 natuurlijk.
Het is een leuke auto die fijn rijdt, maar zoals in dit topic al te zien komen een hoop bakken voorbij waar jeugd ingereden heeft met dito aanpassingen aan velgen, stuur, etc. Niet helemaal mijn smaak.
Die 122 pk houdt niet over, het is een atmosferisch blok. Er zijn auto's met klein turbo-motortje met zelfde aantal pk's die sneller zijn. Heb 'm zelf een paar keer over de Nürburgring gereden, maar bergop is dan best een opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:36
MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:49:
[...]

5 eigenaren in NL in 3 jaar? Ik zou er met een grote boog omheen lopen (en wel even ruiken of koppeling of bekleding geen rare geurtjes heeft).
Vergeet niet dat die door 2 particulieren gereden kan zijn en 3x doorschoven bij handelaren/dealers.

Mijn vorige auto (Astra K), perfect onderhouden, bijna 80k gelopen en verkocht (wie wilt nu geen Mercedes? ;) ).

Ondertussen in ~5 maanden tijd is die 3 eigenaren verder.
Dat is echt niet omdat er iets mis was met de auto, is van mij naar de Mercedes dealer gegaan, van de Mercedes dealer naar een ''dealer/handelaar'' ergens in Noord Limburg, en vanaf daar weer naar een particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LopendeVogel schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:46:
[...]

Vergeet niet dat die door 2 particulieren gereden kan zijn en 3x doorschoven bij handelaren/dealers.
RDW zegt 5x prive. Dat is nog steeds twijfelachtig want sommige garagehouders lijken overschrijvingen op prive-titel te doen en daarna aan de bedrijfsvoorraad toe te voegen.

Maar ja, niet mijn auto / niet mijn RDW-rapportje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:20:
[...]

+

[...]

Volgens mij moet je officieel bij 20% vermogenswinst (pk/kW) een herkeuring aanvragen. Dat een aantal mensen dat niet doen of dat niet elke verzekeraar er onderzoek naar doet, tja...
Niemand zegt hier dat je dingen illegaal moet doen. Dus na chippen gewoon even mensen bij het RDW.

Maar wil je mijn eerlijke advies? Koop geen bmw met een 4 cilinder. Die motoren zijn gewoon niet goed, zowel de oudere als nieuwere generaties. Ik hoor wel iets positievere geluiden van de niewere 3 cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lees je even goed in over het blok wat in deze auto's zit. Kettingspanner kan afbrokkelen, die prut komt in de oliekanalen te zitten en blok loopt in de soep.

Als de ketting nog niet vervangen is, neem dat op in je budget om dat alsnog te laten doen.

Beter een 320i of 325i E46, evenveel/meer pit en veel betrouwbaarder. Voor een vergelijkbaar bedrag heb je een nette.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:26:
Lees je even goed in over het blok wat in deze auto's zit. Kettingspanner kan afbrokkelen, die prut komt in de oliekanalen te zitten en blok loopt in de soep.
Dat is dus precies wat ik had. Blok was nog net niet in de soep gelopen maar liep niet lekker. Die brokjes zitten overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:48:
[...]

RDW zegt 5x prive. Dat is nog steeds twijfelachtig want sommige garagehouders lijken overschrijvingen op prive-titel te doen en daarna aan de bedrijfsvoorraad toe te voegen.

Maar ja, niet mijn auto / niet mijn RDW-rapportje...
Onbekende entiteit(en)
31-08-2009 - 16-11-2020
Autobedrijf
16-11-2020 - 02-01-2021
Particulier
02-01-2021 - 12-08-2021
Autobedrijf
12-08-2021 - 12-08-2021
Particulier
12-08-2021 - 16-08-2021
Autobedrijf
16-08-2021 - 16-08-2021
Particulier
16-08-2021 - 27-08-2021
Particulier
27-08-2021 - 22-04-2022
Autobedrijf
22-04-2022 - 30-04-2022
Particulier
30-04-2022 - 24-11-2023
Autobedrijf
24-11-2023 - Heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maar ik zie net dat deze auto verkocht is. Aan @n.klaassen?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1