Mijn woning verbruikt 146,28 Wh/m² (*130m2 = 19.000 Wh) fossiele energie per jaar.
Dit jaar uitgevoerde verbeteringen:
Mijn mening
Ik krijg buikpijn van al die praatjesmakers die duizenden euro's besparing beloven, en de horror verhalen van anderen op Tweakers. Zo stressloos als dat een CV ketel ooit was, zal het nooit worden denk ik. De duurste optie klinkt het mooiste; want dat koelt in de zomer ook.
Op dit moment lijkt de duurste optie het aantrekkelijkst, vooral omdat het ook koeling in de zomer biedt. Via het energiefonds kan ik een lening afsluiten. Dus het enige wat in de weg staat zijn twee handtekeningen.
Wat adviseren jullie deze eerste woningbezitter?
Dit jaar uitgevoerde verbeteringen:
- Installatie van vloerverwarming, verwijdering van radiatoren ✅
- Isolatie (tochtvrij ✅)
- Zonnepanelen (4.200 kWh/jaar) ✅
- Overgestapt op elektrisch koken ✅
- Wintermaanden 19,5 graden: 250 m3/maand.
- Zomermaanden: 5 m3/maand.
- Hybride + behoud van de huidige Remeha Avanta 28c uit 2017 (€7.000)
- Volledig elektrisch (€15.000)
- Volledig elektrisch met grondwater (€23.000)
- Warmteterugwinning (WTW) installatie (€2.000)
Mijn mening
Ik krijg buikpijn van al die praatjesmakers die duizenden euro's besparing beloven, en de horror verhalen van anderen op Tweakers. Zo stressloos als dat een CV ketel ooit was, zal het nooit worden denk ik. De duurste optie klinkt het mooiste; want dat koelt in de zomer ook.
Op dit moment lijkt de duurste optie het aantrekkelijkst, vooral omdat het ook koeling in de zomer biedt. Via het energiefonds kan ik een lening afsluiten. Dus het enige wat in de weg staat zijn twee handtekeningen.
Wat adviseren jullie deze eerste woningbezitter?
An a day keeps the doctor away.