zoek laptop met metalen body, licht en een duidelijk scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Beste tweakers,

Zoek voor een klant van mij een degelijke laptop o.a. bij de scharnieren. Hij is veel onderweg en klapt hem vaak open en dicht. Qua gebruik heeft hij voldoende een een I3 met SSD. Ik neig naar een oled scherm. Voor duidelijkheid. En hij wil hem graag ook lichtgewicht hebben. En het liefst een 15.6" scherm
  • Ik denk aan de thinkbooks
  • de dell latitudes, maar deze staat niet meer nieuw in de pricewatch zag ik
  • of de HP probooks. Maar deze zijn tegenwoordig ook van plastic zeg maar zijn die nog wel degelijker bijvoorbeeld bij de scharnieren dan goedkopere laptop?
Ik kwam tijdens zoeken op het forum tegen de lenovo yoga slim tegen waar in de reviews de metalen body wordt genoemd.

Ben dus op zoek naar een degelijke laptop, en met degelijk bedoel ik een metalen body. oled scherm, lichtgewicht en bij voorkeur 15.6" scherm

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21

Yucon

*broem*

Je hebt ook nog 15" elitebooks. Die zijn wat luxer uitgevoerd dan zo'n probook en mogelijk ook wat steviger. Dell vind ik tegenwoordig wat tegenvallen. Ze geven een wat goedkope indruk voor de prijs en de touchpad is niet je van het.

Persoonlijk zou ik uit het rijtje een lenovo kiezen. Alle computers die je noemt zijn wel wat aan de zware kant.

Als je iets lichters zoekt is een asus zenbook een mooie optie. Die scharnieren zal wel goed komen maar het lagere gewicht zie je wel terug in een iets mindere stevigheid dus dat is een kwestie van kiezen wat het belangrijkste is. Die van mij overleeft het wel al een paar jaar en ziet er als nieuw uit. Het is ook een beetje een kwestie van wat voorzichtig ermee doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Yucon op 12-12-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2e hands, ref ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
2de hands of refurbisched is niet de wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 14:43
Zoek niet verder: 15" MacBook air. Voldoet aan alle eisen. Lekker met een M2 processor er in. Retesnel! Twee dagen werken op een accu. Degelijk. Goed retina scherm. Alu body. Draagbaar.

En dan vergeet ik het waanzinnige track-pad, die je de muis doet vergeten.

[ Voor 17% gewijzigd door 107mb op 12-12-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
uit de suggesties die ik deed neem ik aan dat het duidelijk is dat ik naar een windows laptop zit te kijken, toch bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 14:43
1. aannames zijn dodelijk;
2. zit jij naar een windows laptop te kijken? of wil de klant dat per sé?
3. succes met de zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:14
Dell XPS? zijn stevig, aluminum, zijn ook OLED varianten. Prijzig dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 13-12-2023 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Je bedoelt een gemiddelde Lenovo ThinkBook 14? :)
Hij is alleen wat kleiner dan de wens is: uitvoering: Lenovo ThinkBook 14 G6 ABP (21KJ000UMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Om nog even te reageren, ja hij wil een windows laptop. Die thinkbook is interessant.

En de dell XPS zijn helemaal mooie dingen maar té prijzig inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:40
Je zou ook een Asus kunnen overwegen, deze bijvoorbeeld:
uitvoering: ASUS Vivobook Go 15 OLED E1504FA-L1367W

Ik kan niet vinden of deze alu behuizing heeft, maar ze gaan prat op dat de laptops ruimschoots voldoen aan de Military standards 810H. Waaronder een hinge test waarbij de laptop 20.000 keer open en dicht gedaan wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Wat is je budget? Want anders een Lenovo T reeks? Is wel magnesium, maar ik vermoed dat dat geen pretbederver is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@Wild Chocolate thx voor de suggestie. Lijkt me hele goede latops er is een PDF beschikbaar op de pagina met de geteste modellen de door jouw genoemde laptop staat er niet in. Waarschijnlijk alleen de duurdere modellen. Maar bedankt.

Aan de andere ik heb de klant een aluminium model en een minder stevig voorgelegd. Hij is aan het denken, Dus ik ben zover geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:58
HP Spectre reeks kan je ook meenemen
Pagina: 1