[Delta glasvezel] + [Synology] SMTP relay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 17:07
Sinds kort lukt het mij niet meer om mail te verzenden via mijn Synology mailserver over de relay van Delta. (mail.delta.nl) Ik zie dat ik bij beveiligde verbinding ook alleen nog maar STARTTLS kan selecteren ipv voorgaande protocollen. Voorheen heeft het wel gewerkt, volgens mij tot de laatste update van DSM.
...

Via Outlook werkt het wel met SSL en dezelfde instellingen (waarschijnlijk ouder protocol?)
...

Nu ben ik gaan uitzoeken waar het hem in kan zitten en vond op een buitenlands forum dat je op je Synology bij configuratiescherm > beveiliging > geavanceerd de het protocol voor TLS op verouderde compatibiliteit kunt instellen voor Mailplus en Mailplus server. Maar ook dan blijven de verzonden mails in de queue hangen. Ook blijft STARTTLS als enige optie staan in Mailplus Server.

Delta communiceert om poort 465 te gebruiken voor SMTP, maar ik begrijp dat STARTTLS op een andere poort (587) moet?
...

[ Voor 4% gewijzigd door cobalt60 op 12-12-2023 12:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 18:45
Je kan natuurlijk bij Delta ff kijken naar welke instellingen je moet hebben,
Ook kan het helpen om eerst met een lokale mailclient (bv Thunderbird) eerst ff deze settings uit te proberen.
Zodra dat lukt, weet je welke instellingen je in DSM moet zetten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cobalt60
GarBaGe schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:44:
Je kan natuurlijk bij Delta ff kijken naar welke instellingen je moet hebben,
Ook kan het helpen om eerst met een lokale mailclient (bv Thunderbird) eerst ff deze settings uit te proberen.
Zodra dat lukt, weet je welke instellingen je in DSM moet zetten.
Sorry, wellicht was ik niet helemaal duidelijk in mijn verhaal. Uiteraard heb ik de instellingen gebruikt die delta zelf communiceert. Het heeft voorheen ook gewerkt in Mailplus server. In Outlook werken de instellingen wel, maar zoals ik aangaf heb ik het idee dat het met het beveiligingsprotocol te maken heeft. In Mailplus Server kan ik enkel STARTTLS selecteren als protocol, ook als ik de beveiliging in het configuratiescherm voor Mailplus en Mailplus server terug zet naar verouderde compatibiliteit. Voorheen kon ik in Mailplus Server naar mijn idee meerdere protocollen selecteren voor beveiliging. Dat kan nu niet meer. Ik heb dan ook het vermoeden dat daar het probleem zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cobalt60
Update: Voor een ieder die met het zelfde probleem kampt sinds de update van Mailplus Server. Wat ik heb gedaan is de poort 465 die Delta communiceert als SMTP server te wijzigen naar 587 icm STARTTLS beveiliging, dan werkt het wel. Bij deze is het dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaurusNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 18:08
en voor degenen die graag info hebben waar je wat aan hebt:

https://www.delta.nl/klan...-mail/serverinstellingen/