Garantieafhandeling Gigabyte Desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
Ik heb zo'n 7 maanden geleden bij winkel een kant en klaar desktop computersysteem van Gigabyte aangeschaft maar omdat ik nog een goede computer had draaien en ik nog ruimtegebrek had om deze bij de andere pc op te nemen heb ik deze zo'n 2 maanden geleden uit de doos geopend om deze in het netwerk op te nemen. Tot mijn verbazing gaf de desktop geen enkele teken van leven. Gelukkig beschik ik over garantie en kreeg al snel na de retourafhandeling een mail met de tekst 'We zijn klaar met het testen van jouw geretourneerde product(en) uit de retouraanvraag.
We hebben jouw product(en) doorgestuurd voor reparatie. Er is namelijk sprake van één van deze gevallen:

- Het product is niet meer leverbaar.
- Het product mag alleen door de fabrikant zelf gerepareerd worden.
- Het product mag alleen door een door de fabrikant aangestelde reparateur gerepareerd worden.

De reparatie kan tot vier weken duren.

Ik zit inmiddels alweer 7 weken te wachten en op mijn mail of ik nog voor het nieuwe jaar over de pc kan beschikken is geantwoord dat de 'verwachting' is dat het moederbord in de loop van volgende week retour wordt verwacht.

Met een beetje pech beschik ik wellicht dit jaar niet meer over de nieuwe pc.
Vraag: is de wachttijd normaal voor een nieuwe pc en hoe lang mag dit duren om aanspraak te doen voor dan maar een andere pc of retourneren van het aankoopbedrag?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 12-12-2023 12:27 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
Dus je wacht eerst een half jaar om een DOA te constateren (niet echt slim), maar daarna moet het dan wel liefst gisteren gefixed worden?

Ik bedoel, ergens mag winkel lijkt me ook wel een grens trekken in wat je mag verwachten.

Lijkt me niet dat je na ruim een half jaar zomaar een systeem kunt retourneren of claimen een andere te willen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 12-12-2023 12:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:05
Wilke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:54:
Dus je wacht eerst een half jaar om een DOA te constateren (niet echt slim), maar daarna moet het dan wel liefst gisteren gefixed worden?

Ik bedoel, ergens mag winkel lijkt me ook wel een grens trekken in wat je mag verwachten.

Lijkt me niet dat je na ruim een half jaar zomaar een systeem kunt retourneren of claimen een andere te willen.
OP heeft de issue direct na constateren gemeld bij de verkoper en heeft daardoor (volgens mij) voldaan aan zijn plichten wat betreft de garantieaanvraag.

Aan de winkel is het om de garantieaanvraag in een redelijke tijd en zonder onnodig overlast te verhelpen, en met 7 weken ben ik persoonlijk van mening dat ze de grens van redelijkheid al ver voorbij zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 12-12-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
De reparatie termijn vind ik zelf ook lang duren.
Je kan een datum afspreken met ze en vragen om een leen pc.

https://www.consuwijzer.n...elang-mag-reparatie-duren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 23:12
Wanneer OP het heeft gemeld heeft natuurlijk verder ook geen invloed op hoe lang het mag duren.
'verwachting' is dat het moederbord in de loop van volgende week retour wordt verwacht.
Dat betekent dus dat niet het hele systeem is opgestuurd voor reparatie.
Dus dan zal het gaan om:
- Het product is niet meer leverbaar.
Dan vindt ik 7 weken wel lang duren voor een vervangend moederbord. Maar goed, ik denk aanspraak doen op een nieuwe, langer zal gaan duren dan 2 weken, waarin hopelijk jij je dekstop retour hebt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd conform het SF Beleid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stuur ze ingebrekestelling met de eis dat er binnen 5 werkdagen na ontvangt hiervan een voorstel moet komen waar jij tevreden mee bent. de termijn van 5 lijkt kort, maar de GPU is al 7 weken onderweg. zo niet dat je over gaat tot ontbinden van de overeenkomst, en je al geld per direct terugvordert ! En evt. een dagvaarding zal volgen, die je laat betekenen door gerechtsdeurwaarder waar je al mee in contact bent.(drukmiddel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgende keer een termijn afspreken en evt. een leen goed videokaart vragen.(mag men borg voor vragen)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 12-12-2023 12:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Hackus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:37:
Volgende keer een termijn afspreken en evt. een leen videokaart vragen.(mag men borg voor vragen)
Dat zal niet veel helpen wanneer het gaat om een moederbord van een Gigabyte pre build PC.
Waar dus mogelijk ook niet zomaar een leen moederbord in zal kunnen (want vaak op maat gemaakte componentent).

Zie ook TS:
Ik zit inmiddels alweer 7 weken te wachten en op mijn mail of ik nog voor het nieuwe jaar over de pc kan beschikken is geantwoord dat de 'verwachting' is dat het moederbord in de loop van volgende week retour wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dennism schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:39:
[...]

Dat zal niet veel helpen wanneer het gaat om een moederbord van een Gigabyte pre build PC.
Waar dus mogelijk ook niet zomaar een leen moederbord in zal kunnen (want vaak op maat gemaakte componentent).

Zie ook TS:

[...]
of PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:37:
Volgende keer een termijn afspreken en evt. een leen goed videokaart vragen.(mag men borg voor vragen)
Hoe kom je erbij dat er een borg gevraagd mag worden? De verkoper moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper zorgen voor herstel of vervanging. Zeven weken zonder computer is vrij lang, en een leencomputer kan helpen om de overlast te beperken. Herstel of vervanging moet kosteloos gebeuren (art. 7:21 lid 2 BW) omdat financiële lasten de koper ervan zouden kunnen weerhouden zijn rechten te doen gelden (HvJ EU 17 april 2008, ECLI:EU:C:2008:231, Quelle). Het past niet binnen dit systeem om financiële lasten op te werpen bij de verstrekking van een leencomputer. De koper zou in dat geval immers kunnen afzien van kosteloos herstel omdat de overlast voor hem ondraaglijk is.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Dank voor jullie reacties.
Nogmaals ik heb gisteren dus op mijn mail 'hoe lang het nog wachten is op mijn gigabyte prebuilt pc' dus een antwoord gehad van de verkoper m.b.t. de status van de reparatie bij de leverancier of fabrikant waarin dus wordt vermeldt dat de 'verwachting' is dat het moederbord in de loop van volgende week retour is.
Mocht ik nu begin volgende week nog niets hebben gehoord dat ik de pc aan het einde van de week terug kan ontvangen zou ik dan bezwaar moeten maken op compensatie; het zij een andere pc, het zij het aankoop bedrag terug? Nogmaals ik ben afhankelijk als reclamebedrijfje van mijn werkcomputer(s) en heb alle geluk dat er nog eentje in mijn werkruimte draait. Heel veel vertrouwen geeft deze lange afhandeling niet als in de toekomst deze pc wordt ingezet en ik daar van afhankelijk van zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
CalvinStengs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:55:
Nogmaals ik ben afhankelijk als reclamebedrijfje van mijn werkcomputer(s) en heb alle geluk dat er nog eentje in mijn werkruimte draait.
Heb je hem dan zakelijk gekocht? De rest van het topic suggereert gewoon als consument, dus dat je er bedrijfsmatig van afhankelijk bent is natuurlijk voor de winkel geen enkel argument. Als je dat wilt moet je B2B zaken gaan doen. Krijg je in het algemeen geen betere rechten van (tenzij op contractuele afspraak en gewoonlijk tegen een prijs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Wilke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:49:
[...]

Heb je hem dan zakelijk gekocht?
Volgens mij heb ik hem als consument aangeschaft vanwege de langere garantietermijn, maar zeker weten doe ik dat niet zonder na te kijken. Maar dat maakt in deze ook niet veel uit omdat de pc in het eerste garantiejaar is geroutineerd. Bij mij roept vooral de vraag hoe lang zo'n garantieafhandeling mag duren van een product dat feitelijk zo uit de doos komt.

[ Voor 16% gewijzigd door CalvinStengs op 12-12-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:53
CalvinStengs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:12:
[...]

Volgens mij heb ik hem als consument aangeschaft vanwege de langere garantietermijn, maar zeker weten doe ik dat niet zonder na te kijken. Maar dat maakt in deze ook niet veel uit omdat de pc in het eerste garantiejaar is geroutineerd. Bij mij roept vooral de vraag hoe lang zo'n garantieafhandeling mag duren van een product dat feitelijk zo uit de doos komt.
En dat verschilt per product. Het moet zonder al te veel overlast. Een pc die niet meer werkt zal vaak minder overlast geven als een wasmachine die het niet meer doet. Maar wel meer overlast als keukenkast deurtjes die haarscheurtjes vertonen. Maar vergeet niet dat dit voor de winkel niet een defect uit de doos is want ze hebben hem 7 maanden geleden verkocht aan je. Had je hem direct getest dat hadden hem waarschijnlijk gewoon direct omgewisseld voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nogmaals ik ben afhankelijk als reclamebedrijfje van mijn werkcomputer(s) en heb alle geluk dat er nog eentje in mijn werkruimte draait. Heel veel vertrouwen geeft deze lange afhandeling niet als in de toekomst deze pc wordt ingezet en ik daar van afhankelijk van zal zijn.
Die afhankelijkheid is een zakelijk risico en moet je zelf afdekken. Je kunt niet claimen dat je de PC als consument koopt en dan gebruikt voor zakelijke doeleinden en die dan gaat geven als reden voor schade/overlast.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dank voor jullie reacties.
Nogmaals ik heb gisteren dus op mijn mail 'hoe lang het nog wachten is op mijn gigabyte prebuilt pc' dus een antwoord gehad van de verkoper m.b.t. de status van de reparatie bij de leverancier of fabrikant waarin dus wordt vermeldt dat de 'verwachting' is dat het moederbord in de loop van volgende week retour is.
Mocht ik nu begin volgende week nog niets hebben gehoord dat ik de pc aan het einde van de week terug kan ontvangen zou ik dan bezwaar moeten maken op compensatie; het zij een andere pc, het zij het aankoop bedrag terug? Nogmaals ik ben afhankelijk als reclamebedrijfje van mijn werkcomputer(s) en heb alle geluk dat er nog eentje in mijn werkruimte draait. Heel veel vertrouwen geeft deze lange afhandeling niet als in de toekomst deze pc wordt ingezet en ik daar van afhankelijk van zal zijn.
Met verwachting kun je niet veel. Stel een termijn zoals ik schreef, deze week wachten ben je weer een week verder. Verkoper lijkt zicht te verschuilen achter de fabrikant, maar jij hoeft daar niet de dupe van te worden. Laat je niet leiden door speculaties, daar heb je niets aan. Duidelijke afspraken maken waar jij als consument tevreden mee bent. Je wacht al 7 weken nu wat belachelijk lang is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

fopjurist schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:18:
[...]

Hoe kom je erbij dat er een borg gevraagd mag worden? De verkoper moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper zorgen voor herstel of vervanging. Zeven weken zonder computer is vrij lang, en een leencomputer kan helpen om de overlast te beperken. Herstel of vervanging moet kosteloos gebeuren (art. 7:21 lid 2 BW) omdat financiële lasten de koper ervan zouden kunnen weerhouden zijn rechten te doen gelden (HvJ EU 17 april 2008, ECLI:EU:C:2008:231, Quelle). Het past niet binnen dit systeem om financiële lasten op te werpen bij de verstrekking van een leencomputer. De koper zou in dat geval immers kunnen afzien van kosteloos herstel omdat de overlast voor hem ondraaglijk is.
Het vragen van borg voor een leen pc heeft totaal niets te maken met de afhandeling van garantie.
Quelle-arrest hier linken voegt ook niets toe, want in die zaak is geen leen gasfornuis uitgegeven. Domweg links plaatsen heb je niks aan, discussie gaat ook niet om wel of niet
gratis herstel of vervangen, of om gebruikskostenvergoeding.

Het arrest gaat namelijk over gebruikskostenvergoeding, waar hier geen sprake van is.
Inhoud arrest
In augustus 2002 heeft Quelle aan Brüning een fornuis voor privégebruik geleverd. Begin 2004 stelde Brüning vast dat het toestel een gebrek vertoonde. Aangezien het toestel niet kon worden hersteld, heeft zij deze opgestuurd aan Quelle die haar vervolgens een nieuw fornuis heeft toegezonden. Voor het gebruik van het eerste fornuis door Brüning , vroeg Quelle een vergoeding van €69,97. Brüning stelt dat zij dit niet hoeft te betalen, omdat Quelle voor een non-conform goed geen gebruikersvergoeding mag vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinStengs
Hackus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:25:
Met verwachting kun je niet veel. Stel een termijn zoals ik schreef, deze week wachten ben je weer een week verder. Verkoper lijkt zicht te verschuilen achter de fabrikant, maar jij hoeft daar niet de dupe van te worden. Laat je niet leiden door speculaties, daar heb je niets aan. Duidelijke afspraken maken waar jij als consument tevreden mee bent. Je wacht al 7 weken nu wat belachelijk lang is !
Daar heb je gelijk in, men 'verwacht' volgende week dus ik zou dan eind volgende week kunnen stellen als eis dat ik de pc weer in huis heb. Alhoewel, kan/mag ik wel een eis stellen vraag ik me af; wat is wettelijk toegestaan in dit soort garantieafhandelingen, ook al ging men uit van 4 weken volgens onderstaande tekst nadat ik de pc had geroutineerd en zal het wellicht minstens uitlopen van een dubbele looptijd in deze?
Wellicht mag ik wel een compensatie stellen voor het ongemak voor de lange tijdsduur, bijv. dat men de garantie verlengd met een extra jaar of zoiets dergelijks?

Heb je na vier weken nog geen statusupdate ontvangen? Neem dan contact met ons op door te antwoorden op deze e-mail. Wij vragen dan de status van de reparatie op bij de leverancier of fabrikant. Ook met andere vragen kan je ons gerust een bericht sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door CalvinStengs op 13-12-2023 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:07
Als je hem als consument hebt gekocht heb je recht op vervanging, maar er staat nergens dat je garantieperiode verlengd zal worden van je oude product (voordeel van vervanging).
Dat jij als zakelijke klant "goedkoper" af wilt zijn door als consument te kopen, zonder de zakelijke garanties (on site, 24h, etc etc), dat is een ingecalculeerd risico dat je neemt.
Hier kan je je tegen verzekeren of de juiste type garantie bij kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CalvinStengs schreef op woensdag 13 december 2023 @ 02:40:
Wellicht mag ik wel een compensatie stellen voor het ongemak voor de lange tijdsduur, bijv. dat men de garantie verlengd met een extra jaar of zoiets dergelijks?
Je kan vragen/eisen wat je wil, en het is aan de webwinkel of ze daarin meegaan of niet. Typisch zal een webwinkel je hooguit een kortingsbon geven.

Waar je wettelijk recht op hebt is gewoon een conform product, of als dat onredelijk lang duurt, het ontbinden van de overeenkomst, dus je geld terug.

Wanneer het "onredelijk" is is een beetje vaag en subjectief, maar 7-8 weken lijkt me wel onredelijk. Dan nog is het niet heel redelijk om te stellen dat je het over 5 minuten wel mooi geweest vindt, zodra je je hard opstelt en een deadline stelt (en dat lijkt me verstandig) dan is het wel zo fijn als ze vanaf dan nog in ieder geval een paar dagen de tijd krijgen. Al was het maar omdat ze dan kunnen besluiten om je maar een vervangende desktop op te sturen, en daarvoor hebben ze toch wel 1-2 dagen nodig om te verzenden.

Al met al zou ik nu stellen dat het eind volgende week opgelost moet zijn. Dat is duidelijk een redelijke termijn, omdat ze nu ook al zelf aangeven dat ze verwachten dat het dan opgelost is. In totaal heeft het dan 8 weken geduurd, dat is wel onredelijk lang maar als je daar iets mee had gewild had je dat vier weken geleden moeten doen, achteraf kun je daar niks meer mee. Als je je echt hard wil opstellen kun je zeggen dat je het nog deze week opgelost wil zien.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CalvinStengs schreef op woensdag 13 december 2023 @ 02:40:
[...]

Daar heb je gelijk in, men 'verwacht' volgende week dus ik zou dan eind volgende week kunnen stellen als eis dat ik de pc weer in huis heb. Alhoewel, kan/mag ik wel een eis stellen vraag ik me af; wat is wettelijk toegestaan in dit soort garantieafhandelingen, ook al ging men uit van 4 weken volgens onderstaande tekst nadat ik de pc had geroutineerd en zal het wellicht minstens uitlopen van een dubbele looptijd in deze?

Heb je na vier weken nog geen statusupdate ontvangen? Neem dan contact met ons op door te antwoorden op deze e-mail. Wij vragen dan de status van de reparatie op bij de leverancier of fabrikant. Ook met andere vragen kan je ons gerust een bericht sturen.
De verkoper moet binnen een redelijke termijn, en zonder ernstige overlast zorgen voor herstel of vervanging.

afhankelijk hoe ingewikkeld de reparatie is kun je daar een termijn aan stellen. Maar een moederbord vervangen hoeft geen 7 weken te duren. Dus stel je ze een termijn wat ik al schreef, want de verkoper is in verzuim om deze afspraken na te komen. Je ervaart nu al overlast wat niet nodig is, want je kunt al, tenminste 7 weken niet gamen, je pc gebruiken.

* zoals ik het lees wacht de verkoper op een moederbord van de fabrikant en staat de pc bij de verkoper.
als het moederbord daar aankomt, moet het ook nog geplaatst worden, en alles testen. daar gaat ook weer tijd in zitten. Ikzelf denk dat je er nu toch wel klaar mee bent ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:49:
[...]

Het vragen van borg voor een leen pc heeft totaal niets te maken met de afhandeling van garantie.
Quelle-arrest hier linken voegt ook niets toe, want in die zaak is geen leen gasfornuis uitgegeven. Domweg links plaatsen heb je niks aan, discussie gaat ook niet om wel of niet
gratis herstel of vervangen, of om gebruikskostenvergoeding.
Quelle heeft een bredere strekking dan je aangeeft. In overwegingen 34 en 35 is geoordeeld:
34. Deze op de verkoper rustende verplichting om het goed kosteloos in overeenstemming te brengen, hetzij in de vorm van herstel hetzij in de vorm van vervanging van het niet-conforme goed, beoogt de consument te beschermen tegen het risico van financiële lasten, dat, zoals de advocaat-generaal in punt 49 van haar conclusie heeft opgemerkt, hem zonder die bescherming ervan zou kunnen weerhouden zijn rechten geldend te maken. Op grond van deze door de gemeenschapswetgever gewilde kosteloosheid moet worden uitgesloten dat de verkoper financiële aanspraken geldend maakt in het kader van de nakoming van zijn verplichting om het goed waarop de overeenkomst betrekking heeft, in overeenstemming te brengen.
35. Deze uitlegging vindt steun in de door de gemeenschapswetgever in artikel 3, lid 3, derde alinea, van de richtlijn tot uitdrukking gebrachte wil om de consument daadwerkelijke bescherming te verlenen. In deze bepaling wordt immers gepreciseerd dat elke herstelling of vervanging niet alleen binnen een redelijke termijn maar ook zonder ernstige overlast voor de consument moet plaatsvinden.
Ook dit aspect van Quelle wordt regelmatig aangehaald, zoals in overweging 50 van de gevoegde zaken Weber/Wittmer en Putz/Medianess (HvJ EU 16 juni 2011, ECLI:EU:C:2011:396). De EU-richtlijn verkoop goederen beoogt een hoog niveau van consumentenbescherming, onder meer door te regelen dat herstel of vervanging kosteloos, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument wordt verricht. Het opwerpen van een financiële barrière die de consument ervan zou kunnen weerhouden zijn rechten geldend te maken is daarom niet in overeenstemming met de richtlijn.
99ruud99 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:54:
Als je hem als consument hebt gekocht heb je recht op vervanging, maar er staat nergens dat je garantieperiode verlengd zal worden van je oude product (voordeel van vervanging).
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met 'voordeel van vervanging', maar bij vervanging is het weldegelijk zo dat er een nieuwe termijn gaat lopen. Dat kun je afleiden uit de overweging "Hij [de consument] ontvangt slechts met vertraging een goed dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst, een goed dat hij van meet af aan had moeten ontvangen." in het arrest Quelle.
bwerg schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:53:
[...]

Wanneer het "onredelijk" is is een beetje vaag en subjectief, maar 7-8 weken lijkt me wel onredelijk. Dan nog is het niet heel redelijk om te stellen dat je het over 5 minuten wel mooi geweest vindt, zodra je je hard opstelt en een deadline stelt (en dat lijkt me verstandig) dan is het wel zo fijn als ze vanaf dan nog in ieder geval een paar dagen de tijd krijgen.
Je hoeft geen termijn meer te stellen. Omdat de winkel de ernstige overlast die TS nu ervaart niet meer kan wegnemen, is nakoming blijvend onmogelijk en is er geen ingebrekestelling vereist voor verzuim. TS kan de overeenkomst direct ontbinden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat is dus wat ik zeg, het is het voordeel van vervanging als het daadwerkelijk vervangen wordt ipv gerepareerd. Bij reparatie krijg je niet automatisch verlenging van garantie (die start niet opnieuw).

• CalvinStengs
Vandaag telefonisch contact opgenomen met de service afdeling dat ik de mail 'de verwachting is dat het moederbord in de loop van volgende week retour komt'. me na het lange wachten nog steeds geen zekerheid geeft wanneer ik nu uiteindelijk de pc daadwerkelijk terug kan verwachten.

De contactpersoon die ik vorige week al eens gesproken had waarom het nu allemaal zo lang moet duren en aangaf er voor me achter aan te zitten, bleek zich vandaag ziek te hebben afgemeld.
Maar op aandringen van mij kant kreeg ik een andere medewerker aan de lijn om uit te zoeken wat nu uiteindelijk de status is en hoe lang 't nog allemaal moet gaan duren.
Het bleek dat de toegestuurde mail van hun kant verkeerd aan me was doorgegeven, 'moederbord' moest zijn 'het gehele gigabyte prebuild systeem' waar ze nog op aan het wachten waren, maar dat men vandaag bericht hadden gehad dat het systeem was gerepareerd en men goede hoop had dat er vandaag of morgen meer informatie vanuit Gigabyte zou komen m.b.t. een track en trace code.
Allemaal prima maar 'goede hoop' en berichten vanuit Gigabyte ten spijt, wil ik nu uiteindelijk wel een deadline datum hebben,de feestdagen komen er immers ook weer aan en dan ligt alles ook weer stil waardoor met een beetje pech de PC zelfs over het nieuw jaar getild wordt.
Uiteindelijk heb ik nu een mail met 'zoals afgesproken kom ik vandaag of morgen terug met een terugkoppeling wanneer je je systeem retour ontvangt.Mocht na volgende week nog niet duidelijk zijn of je volgende week je systeem niet retour ontvangt gaan we naar een passende oplossing kijken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Staat er morgen of binnen 1 werkdag, morgen is weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 15-12-2023 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CalvinStengs
99ruud99 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:01:
Staat er morgen of binnen 1 werkdag, morgen is weekend.
Hoera! Morgen ga ik mijn pc ontvangen.
Toeval of niet, maar mede dankzij jullie input heb ik er wat druk op gezet en nu dus vandaag de mail dat men kan mededelen dat het systeem vanochtend veilig is aangekomen. Het is daar onmiddellijk onderzocht en men bevestigd dat de eerder gemelde problemen zijn verholpen. Vandaag is het verzend klaargemaakt en naar me verzonden. Verder ook 'We begrijpen dat dit proces mogelijk enig ongemak heeft veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan'. Ook is er een track en trace naar me gestuurd. :)
Wel snel ineens na dat telefoontje van gisteren dat vandaag de pc is aangekomen maar het zal elkaar wel gekruist hebben... Maar goed, als alles nu goed is en ik kan weer jaren vooruit rest me nu enkel nog de gemaakte retourskosten dat onder garantie valt te declareren.
Overigens weten jullie of daar ook een reparatierapport bij hoort, zodat je weet welke onderdelen zijn vervangen?

[ Voor 20% gewijzigd door CalvinStengs op 15-12-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CalvinStengs schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:12:
Overigens weten jullie of daar ook een reparatierapport bij hoort, zodat je weet welke onderdelen zijn vervangen?
Daar is wettelijk niks over vastgelegd. Het moet gewoon werken zoals bedoeld.

Veel plezier met je PC deze kerst. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
bwerg schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:57:
Het moet gewoon werken zoals bedoeld.
Begrijpelijk, maar het is toch ook fijn om te weten waarom het systeem dood uit de doos kwam en welke werkzaamheden / onderdelen zijn vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CalvinStengs schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:23:
[...]

Begrijpelijk, maar het is toch ook fijn om te weten waarom het systeem dood uit de doos kwam en welke werkzaamheden / onderdelen zijn vervangen?
Je kan het aan de winkel vragen. Maar de meeste mensen weten niet waar een pc uit bestaat en interesseert het niet zolang het werkt zijn ze blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
loki504 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:29:
... en interesseert het niet zolang het werkt zijn ze blij.
Dat wordt wel anders als ze de reparatie wel zouden moeten bekostigen dan wil men toch graag weten waar men aan betaald heeft. Bij een kleine of grote beurt aan je auto wil je bij de afrekening toch ook weten wat ze allemaal voor dat bedrag hebben gedaan zonder dat menigeen nooit onder de motorkap kijkt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CalvinStengs op 16-12-2023 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
CalvinStengs schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:40:
[...]

Dat wordt wel anders als ze de reparatie wel zouden moeten bekostigen dan wil men toch graag weten waar men aan betaald heeft. Bij een kleine of grote beurt aan je auto wil je bij de afrekening toch ook weten wat ze allemaal voor dat bedrag hebben gedaan zonder dat menigeen nooit onder de motorkap kijkt ;)
Als je hen zelf moet betalen tuurlijk. Maar dat is meer om later eventueel te laten controleren of je niet genaaid wordt. Aangezien dat hier niet van toepassing is zie ik geen reden om daar naar te vragen als je er geen verstand van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CalvinStengs schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:12:
[...]

Hoera! Morgen ga ik mijn pc ontvangen.
Toeval of niet, maar mede dankzij jullie input heb ik er wat druk op gezet en nu dus vandaag de mail dat men kan mededelen dat het systeem vanochtend veilig is aangekomen. Het is daar onmiddellijk onderzocht en men bevestigd dat de eerder gemelde problemen zijn verholpen. Vandaag is het verzend klaargemaakt en naar me verzonden. Verder ook 'We begrijpen dat dit proces mogelijk enig ongemak heeft veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan'. Ook is er een track en trace naar me gestuurd. :)
Wel snel ineens na dat telefoontje van gisteren dat vandaag de pc is aangekomen maar het zal elkaar wel gekruist hebben... Maar goed, als alles nu goed is en ik kan weer jaren vooruit rest me nu enkel nog de gemaakte retourskosten dat onder garantie valt te declareren.
Het lijkt er op dat er een medewerker hier heeft meegelezen ;)
Succes met je vervangende PC !

• CalvinStengs
The story continues...

Ik heb idd dan na 7 a 8 weken de pc eindelijk mogen ontvangen.
En ik dacht dat nu alles opgelost was. PC aangesloten en nu kwam het prebuild gigabyte systeem
gelukkig niet dood uit de doos.
Opstarten, windows 11 erop geïnstalleerd, echter ik merkte al gauw dat het lcd display op de watercooling alleen bij het opstarten en tijdens het afsluiten aanging.
xxx gebeld wat het probleem ervan kon zijn. Eerst gaven ze aan dan contact op te leggen met Gigabyte, maar daar nam ik geen genoegen mee. Ik heb immers een compleet systeem bij hen gekocht en dan verwacht ik dat alles goed is. Ze raden me aan om AORUS ENGINE / RGB Fusion te installeren waardoor ik met deze software de temperature display kon benaderen.
Echter de Display wil niet blijven branden, ook niet met deze software. Wederom contact gezocht en ze tevens via WeTransfer een mp4 filmpje naar ze verstuurd zodat ze konden zien of ik iets verkeerd deed met instellingen of dat er toch iets nog niet goed is.
Wederom krijg ik een mail dat men niet durft te zeggen waar het probleem aan ligt en het handig is als ik even contact opneem met Gigabyte.

Vraag: kan dit zomaar om me dat zelf te laten regelen terwijl zij als verkoper er toch voor moeten zorg dragen een volledig optimaal werkend systeem af te leveren en hebben lijkt mij verder eerst alles moeten controleren voor dat ze de gerepareerde pc naar me terugstuurden?
Verder wacht ik ook nog steeds op de gemaakte retourkosten waar ik recht op heb binnen de garantieperiode.

Al bij al valt valt de service me erg tegen, van toch een van de grootste verkopers binnen Nederland op computer gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@CalvinStengs De verkoper zal je toch echt moeten helpen. Als ze geen idee hebben waar het in zit, is het aan hun om met een oplossing te komen.

Wss ga je hetzelfde riedeltje weer in, ik zou meteen om een (tijdelijk) vervangend systeem vragen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 23:23

Qwerty-273

Meukposter

Wellicht is het het makkelijkste om te kijken wel type waterkoeling (AORUS Waterforce ??) je exact in deze pc hebt zitten. Ik neem aan dat je het lcd scherm op het processor koelblok niet aan staat?

Je hebt neem ik aan Gigabyte Control Center (GCC) geïnstalleerd op dit systeem? Daarmee zou je dit kunnen regelen.

Wellicht zit er een kabeltje los oid waardoor het scherm wel stroom krijgt maar geen data om iets te laten zien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AORUS – GIGABYTE zijn jullie online ?

• CalvinStengs
Ik kreeg al gauw een mailtje terug van Gigabyte.nl en die hebben de vraag en het gekoppelde mp4 filmpje weer doorgestuurd naar gigabyte.de.
Ik welke molen ben ik terecht gekomen?
Maar goed, ik wacht maar weer af, maar als dit over het nieuw jaar getild gaat worden en ze laten me ongewis gaat deze pc terug naar de welbekende verkoper en is mijn geduld wel zowat op!

• CalvinStengs
Qwerty-273 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:23:
Wellicht is het het makkelijkste om te kijken wel type waterkoeling (AORUS Waterforce ??) je exact in deze pc hebt zitten. Ik neem aan dat je het lcd scherm op het processor koelblok niet aan staat?

Je hebt neem ik aan Gigabyte Control Center (GCC) geïnstalleerd op dit systeem? Daarmee zou je dit kunnen regelen.

Wellicht zit er een kabeltje los oid waardoor het scherm wel stroom krijgt maar geen data om iets te laten zien.
Het betreft de Gigabyte AORUS-MODEL-X-Intel-12th
https://www.gigabyte.com/...-MODEL-X-Intel-12th/sp#sp

de type waterkoeling is Cooling Solution 360mm Liquid Cooler
https://www.gigabyte.com/...ORUS-LIQUID-COOLER-360#kf

Zover ik alles op het net heb gezien staat die lcd dop altijd aan en kun je met de software de kleuren regelen, kiezen voor de welbekende arend, etc. Dat lukt wel maar de LCD gaat naar een seconde of 20 weer uit; enkel bij het opstarten en tijdens afsluiten gaat de LCD weer aan. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
CalvinStengs schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:31:
Ik kreeg al gauw een mailtje terug van Gigabyte.nl en die hebben de vraag en het gekoppelde mp4 filmpje weer doorgestuurd naar gigabyte.de.
Ik welke molen ben ik terecht gekomen?
Maar goed, ik wacht maar weer af, maar als dit over het nieuw jaar getild gaat worden en ze laten me ongewis gaat deze pc terug naar de welbekende verkoper en is mijn geduld wel zowat op!
Waarschijnlijk stuurt Gigabyte.be je een nieuwe koeler. Die monteer je even en je systeem werkt zoals hey moet. Tenzij je liever je systeem weer naar de webshop wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
loki504 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:01:
Tenzij je liever je systeem weer naar de webshop wilt sturen.
Ik wacht daarbij ook nog steeds op de gemaakte retourkosten die ik heb gedeclareerd en onder de garantivoorwaardes vallen :'( Ik wacht het allemaal maar af, want nu met de feestdagen zullen er weinig acties vanuit gigabyte maar ook bij de verkoper te verwachten zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
Ha die Calvin,
Toevallig zit ik in m'n vakantie over Tweakers heen te scrollen en valt me de notificatie nu pas op. Excuses voor de late reactie.

Het probleem dat je beschrijft met de Waterforce is bekend bij ons. Dde laatste drivers / software icm oude firmware is de oorzaak van dergelijke issues. Ik zou voorstellen de firmware van de AIO te updaten, een tikkeltje omslachtig maar goed te doen.

Ik hoop dat alles daarmee is opgelost aangezien onze RMA sinds de 20e gesloten is. Mocht je ons willen DM'en dan zou ik voorstellen even via social media een berichtje te sturen. DMs / notificaties via Tweakers zien we niet altijd direct. Iig fijne feestagen!

[ Voor 13% gewijzigd door AORUS – GIGABYTE op 24-12-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
AORUS – GIGABYTE schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:36:
Het probleem dat je beschrijft met de Waterforce is bekend bij ons. Dde laatste drivers / software icm oude firmware is de oorzaak van dergelijke issues. Ik zou voorstellen de firmware van de AIO te updaten, een tikkeltje omslachtig maar goed te doen.
Dank voor je reactie. Nadat de verkoper me adviseerde, gezien ook het installeren van de laatste AORUS ENGINE en RGB Fusion het probleem niet verhielpen, ik het beste zelf contact kon opnemen met service@giga-byte.nl hebben deze me vervolgens doorverwezen naar partner_rma@gigabyte.de. Van daaruit heb ik een mail ontvangen dat ze het oppakken na 2 januari.
Ik zie wel op https://www.gigabyte.com/...support#support-dl-driver
waar je alle drivers kunt downloaden? Maar anders wacht ik nog even het antwoord vanuit RMA-Team Duitsland af? Wel zonde, dat jullie de problemen met de waterforce niet hebben geconstateerd met het nakijken van het gerepareerde prebuild syteem voordat het naar me werd terug gestuurd

[ Voor 16% gewijzigd door CalvinStengs op 31-12-2023 03:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
@CalvinStengs daar staan de cooler firmwares niet.

Die staan op: https://www.gigabyte.com/nl/CPU-Cooler

Selecteer daar de juiste cooler

Op de pagina van de cooler selecteer je support rechts bovenin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bG8lPJj.png

Op de support pagina kies je links onderin voor firmware:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ypSoPn6.png

En daar kan je dan fimware downloaden, de nieuwste heeft inderdaad een beschrijving met het probleem dat jij lijkt te ervaren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PGcsra6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Dennism schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:48:
@CalvinStengs daar staan de cooler firmwares niet.

Die staan op: https://www.gigabyte.com/nl/CPU-Cooler

Selecteer daar de juiste cooler
Dank voor de duidelijke beschrijving.
De AIO computer AORUS Model X 12th AIO heeft de Aorus Liquid cooler 360.
https://www.gigabyte.com/...RUS-MODEL-X-Intel-12th#kf
De firmware op de supportpagina van de cooler is van 2021 met de omschrijving 'Prevent fan stop when USB device loses connectivity'. Maar volgens mij, gezien de AIO pas in 2022 is uitgebracht, heeft het dan al deze firmware.
Bij bijv. de cooler die jij als voorbeeld hebt aangeklikt (waterforce X II 240) zitten wel recente firmware van 2023 met omschrijvingen die meer naar mijn probleem gaan: Fixed issue with LCD not turning on after restart.

Maar helaas dus niet bij de firmware van de cooler die in mijn AIO zit, dus weet nou niet of het heel veel zin heeft om de firmware te installeren van 2021 ?

[ Voor 7% gewijzigd door CalvinStengs op 31-12-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik las op reddit ook iemand waarbij de led niet werkte. Hij heeft toen een andere usb poort gebruikt. Misschien is dit voor jou ook de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
loki504 schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:14:
Ik las op reddit ook iemand waarbij de led niet werkte. Hij heeft toen een andere usb poort gebruikt. Misschien is dit voor jou ook de oplossing?
PC is inmiddels alweer terug naar de verkoper. Die hebben hem nagekeken en konden ook niets softwarematig doen dus onze Gigabyte rebuild is wederom van daaruit naar Duitsland gestuurd voor reparatie.
Gloednieuwe pc nog nooit gebruikt (zie geschiedenis) en het blijft maar fout gaan. Verkoper heeft wel uit service een leen pc aangeboden zolang ik wederom moet wachten, maar gezien ik zelf nog een werk pc heb hoeft dat niet voor mij. Ik hoop wel dat ze de garantie verlengen want ik heb wel weinig vertrouwen gezien het nog steeds niet wil lukken met dit 'paradepaardje' onder de prebuilds van Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Huh? De pc deed toch helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28
stylezzz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:50:
Huh? De pc deed toch helemaal niks?
Heb je wel alles gevolgd anders bij 21 december beginnen met lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Toerq schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Heb je wel alles gevolgd anders bij 21 december beginnen met lezen
Check. Ik was even afgehaakt na al het juridisch gebrabbel na de startpost. Jammer dat er niet geprobeerd is de firmware te flashen van de aio. Hopelijk komt het systeem snel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
stylezzz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:02:
Hopelijk komt het systeem snel terug :)
Inmiddels ben ik het systeem alweer een maand kwijt en daarvoor dus 2 maanden. Dit alles voor een nieuw systeem waar nog helemaal niet met gewerkt is en zo uit de doos komt. 3 maanden is wel heeeeel lang voor deze gigabyte. Ik vrees nu al zodra ik dat ding in mijn werkomgeving zet en er afhankelijk van zal zijn :(

• CalvinStengs
Nog steeds is mijn systeem niet terug. Inmiddels dus onafgebroken ben ik de Gigabyte pc al 3,5 maand (vanaf 02-11-2023) kwijt en dat voor een systeem zo uit de doos! Nooit mee kunnen werken, laat staat iets op geïnstalleerd. Dit vind ik wel erg onbetrouwbaar als ik straks echt afhankelijk van de pc moet zijn, gezien deze voor mijn werk (reclame bureau) zal worden ingezet en ik er dus erg afhankelijk van zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CalvinStengs schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:35:
Dit vind ik wel erg onbetrouwbaar als ik straks echt afhankelijk van de pc moet zijn, gezien deze voor mijn werk (reclame bureau) zal worden ingezet en ik er dus erg afhankelijk van zal zijn.
Wellicht is het tijd eens uit je (zelfgekozen) slachtofferrol te stappen en gewoon concreet te worden naar de verkoper en aangeven dat je recht hebt op een tijdige reparatie en dat je anders na 2 langdurige reparatiepogingen de koop wilt ontbinden.

Maar echt een sterk verhaal heb je natuurlijk niet nadat je eerst zelf je aankoop 5 maanden ongebruikt in de doos hebt laten zitten. Iedereen weet dat je bij een aankoop juist na ontvangst de correcte werking even test en dan gewoon binnen de 14dagen zonder gedoe kan retourneren. Als je zelf de zaak op zijn beloop laat is het toch wel een ongeloofwaardig verhaal dat je wilt ontbinden omdat je nu ineens wel haast hebt. Zeker als ze je de tweede keer ook gewoon een vervangende pc hebben aangeboden.

En dat die tweede reparatie niet meer is dan een slecht functionerend ledje door een foutje in de driver wat te herstellen is met een firmware downgrade maakt het ook allemaal niet heel sterk.

En dat zakelijke verhaal is natuurlijk gewoon lachwekkend. Je hoeft ons niet voor de gek te houden dat je privé aankoop van een game-pc noodzakelijk is voor je zakelijke activiteiten. Dat is tussen jou en de belastingdienst :-).

Maar doe wat concreets richting verkoper, alleen hier klagen schiet niemand iets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:51:
[...]

En dat die tweede reparatie niet meer is dan een slecht functionerend ledje door een foutje in de driver wat te herstellen is met een firmware downgrade maakt het ook allemaal niet heel sterk.
Als de tweede reparatie niet meer dan een slecht functionerend ledje is, begrijp ik niet dat ik hiervoor dan alweer 6 weken zit te wachten op een retour van de pc. Verder is het aan mij wanneer ik een nieuwe pc in zet, en dat heeft alles te maken met de grafische software die we draaien. Nieuwe upgrades zijn dan niet meer geschikt voor onze huidige pc's, maar neemt niet weg dat een nieuw systeem het gewoon behoort te doen en je niet 3 a 4 maanden (wat daar loopt het nu bijna tegen aan) het kwijt bent. Is dat slachtofferrol aannemen omdat ik niet meteen alles heb gecontroleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@CalvinStengs Maar je vraagt ook niet wat je nu kan doen. Want je bent over duidelijk niet blij met het hele zooitje(logisch) dus is het tijd om te ontbinden simpel zat. En of je hem nu vanaf dag 1 iedere dag 10 uur hebt gebruikt of nooit hebt aangeraakt.

En besteed je geld niet aan een pre-build maar ga naar het Desktop aankoop advies en laat hem door een bekende winkel in elkaar zetten als je dat niet kan. Of regel een krat bier/fles wijn voor een tweaker in de buurt die hem in elkaar wilt zetten. Dan kan je zelf een reserve onderdeel van V&A pakken en als hij gerepareerd is weer verkopen voor minimaal verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:44
Er zijn 2 problemen geweest. 1ste is opgelost. En 2de probleem wordt nu verholpen. ( waarbij ze een leen PC hebben aangeboden die jij hebt afgewezen )

Dat je zakelijk afhankelijk bent van een consumenten PC daar heb je zelf voor gekozen. Dan had je een Zakelijke PC moeten kopen.

Eens het duurt lang, maar nogmaals ze hebben in de 2de situatie een leen PC aangeboden.
Dat je zakelijk de PC gaat gebruiken, maakt de case niet zwaarder.

Heb je nu wel een termijn afgesproken met de verkoper?

[ Voor 6% gewijzigd door corporalnl op 20-02-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CalvinStengs schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:39:
[...]Is dat slachtofferrol aannemen omdat ik niet meteen alles heb gecontroleerd ?
Nee, dat is gewoon niet slim. Wie koopt er nou een nieuwe pc om ‘m daarna maanden ongeopend in de doos te laten zitten. Normaal is het om het ding even te testen binnen je 14 dagen retour periode.

Wat een slachtofferrol is klagen over dat het zo lang duurt terwijl je dit na de eerste keer al wist, dan ook nog een vervangende pc afwijst en je gedoe over vermeend toekomstig zakelijk gebruik van een particulier gekochte game pc.

Maar het belangrijkste is dat je alleen klaagt en verder niets doet, stel ze aanprakelijk, ontbind de koop maar doe wat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Vrijdag gaat het prebuild systeem zowat onafgebroken voor de derde keer naar de verkoper; ditmaal werken de USB poorten totaal niet meer op de front en blijft de Liquid cooler Display enkel op 00 staan.
Behalve Windows 11 is er nog nooit iets anders op de PC geïnstalleerd.
Afgesproken met de verkoper als het ditmaal geen softwarematig probleem is dat men zich hard gaat maken richting Gigabyte om het aankoopbedrag terug te vorderen. Gezien als deze weer moet worden opgestuurd het systeem dan onderhand 6 maanden weg is geweest en er weinig vertrouwen meer is op een langdurig gebruik zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
CalvinStengs schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:41:
Vrijdag gaat het prebuild systeem zowat onafgebroken voor de derde keer naar de verkoper; ditmaal werken de USB poorten totaal niet meer op de front en blijft de Liquid cooler Display enkel op 00 staan.
Behalve Windows 11 is er nog nooit iets anders op de PC geïnstalleerd.
Afgesproken met de verkoper als het ditmaal geen softwarematig probleem is dat men zich hard gaat maken richting Gigabyte om het aankoopbedrag terug te vorderen. Gezien als deze weer moet worden opgestuurd het systeem dan onderhand 6 maanden weg is geweest en er weinig vertrouwen meer is op een langdurig gebruik zonder problemen.
Koop ontbinden en je totale aanschafkosten terug eisen. Je hebt ze voldoende de mogelijkheid gegeven te repareren.
Zie link voor voorbeeldbrief: link

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

CalvinStengs schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:41:
Afgesproken met de verkoper als het ditmaal geen softwarematig probleem is dat men zich hard gaat maken richting Gigabyte om het aankoopbedrag terug te vorderen.
Jouw koopovereenkomst heb je met de verkoper. Daar zal jij geld / ontbinding moeten vorderen. Wat de verkoper vervolgens zelf doet met zijn leverancier (of dat een distributeur of Gigabyte zelf is) heeft geen enkele waarde meer voor jou. En daar moet je zeker niet jouw vordering op de verkoper aan verbinden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Qwerty-273 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:34:
Jouw koopovereenkomst heb je met de verkoper. Daar zal jij geld / ontbinding moeten vorderen. Wat de verkoper vervolgens zelf doet met zijn leverancier (of dat een distributeur of Gigabyte zelf is) heeft geen enkele waarde meer voor jou. En daar moet je zeker niet jouw vordering op de verkoper aan verbinden.
@CalvinStengs Zie hierboven! Helemaal niks met Gigabyte, gewoon tegen de winkel zeggen dat je de koop ontbindt en dat je verwacht binnen 2 weken het geld terug op je rekening te hebben.

Jij hebt niets met Gigabyte te maken, alleen met de winkel. En deze PC wil je gewoon echt niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Gadgeteer schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:31:
[...]

Koop ontbinden en je totale aanschafkosten terug eisen. Je hebt ze voldoende de mogelijkheid gegeven te repareren.
Zie link voor voorbeeldbrief: link
*Volgens de verkoper moet dan het systeem 3x terug gestuurd zijn geweest en dan ook nog specifiek aan de zelfde klacht. Gezien ik het niet getroffen heb met het systeem (verkoper is dat volledig met me eens) en dus zowat onafgebroken reeds 3 a 4 maanden de pc kwijt ben geweest, heeft men nu een pickup geregeld en zal met voorrang gekeken worden of het softwarematig verholpen kan worden.
Blijkt dan, dat het wederom hardwarematig gebreken heeft en gezien het onder de garantietermijn valt, zullen zij wederom het systeem terug sturen naar Gigabyte.
Echter zo is me gezegd zal men zich 'hard maken voor mij' om het aankoopbedrag terug te krijgen alvorens men het systeem verstuurd naar gigabyte.

Ik heb ook al aangegeven dat het een zaak is tussen de verkoper en gigabyte, de verkoper moet tenslotte mij toch een goed functionerende pc leveren, ik heb immers bewust een prebuild systeem gekocht en niet gekozen om er zelf een in elkaar te zetten waardoor je zelf mogelijk een niet goed functionerend systeem in elkaar zet. Maar dan komt men steeds op de eerste punten terug*.

Morgen wordt de pc opgehaald waarna dus volgende week bij de verkoper op hun technische dienst eerst wordt gekeken of het nu mogelijk een softwarematig probleem is.
Ik heb de verkoper vandaag hierop laten weten dat mocht blijken dat het systeem softwarematig bij hun technische dienst op geen fouten bespeurd kan worden, en het wederom om hardwarematige systeemdefecten gaat, men alvorens het systeem naar Gigabyte verstuurd, de uitkomst van 't contact met me moet delen van Gigabyte voor geldteruggave / aankoop ontbinding zoals de verkoper aan me heeft aangegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door CalvinStengs op 25-04-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
CalvinStengs schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:27:
[...]

*Volgens de verkoper moet dan het systeem 3x terug gestuurd zijn geweest en dan ook nog specifiek aan de zelfde klacht. Gezien ik het niet getroffen heb met het systeem (verkoper is dat volledig met me eens) en dus zowat onafgebroken reeds 3 a 4 maanden de pc kwijt ben geweest, heeft men nu een pickup geregeld en zal met voorrang gekeken worden of het softwarematig verholpen kan worden.
Blijkt dan, dat het wederom hardwarematig gebreken heeft en gezien het onder de garantietermijn valt, zullen zij wederom het systeem terug sturen naar Gigabyte.
Echter zo is me gezegd zal men zich 'hard maken voor mij' om het aankoopbedrag terug te krijgen alvorens men het systeem verstuurd naar gigabyte.

Ik heb ook al aangegeven dat het een zaak is tussen de verkoper en gigabyte, de verkoper moet tenslotte mij toch een goed functionerende pc leveren, ik heb immers bewust een prebuild systeem gekocht en niet gekozen om er zelf een in elkaar te zetten waardoor je zelf mogelijk een niet goed functionerend systeem in elkaar zet. Maar dan komt men steeds op de eerste punten terug*.

Morgen wordt de pc opgehaald waarna dus volgende week bij de verkoper op hun technische dienst eerst wordt gekeken of het nu mogelijk een softwarematig probleem is.
Ik heb de verkoper vandaag hierop laten weten dat mocht blijken dat het systeem softwarematig bij hun technische dienst op geen fouten bespeurd kan worden, en het wederom om hardwarematige systeemdefecten gaat, men alvorens het systeem naar Gigabyte verstuurd, de uitkomst van 't contact met me moet delen van Gigabyte voor geldteruggave / aankoop ontbinding zoals de verkoper aan me heeft aangegeven.
Gebruik de voorbeeldbrief, ze schepen je af.
3 keer dezelfde klacht hoeft niet. En als ze daar wel aan vast houden dan is de klacht gewoon dat het ding niet conform is en dat 3x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
3x opsturen is ook niet nodig. Je moet wel de winkel de kans geven om het probleem om te lossen. En consumenten verenigingen hebben 3x geopperd als in ieder geval voldoen is. En daarin is tijd en ernst ook van belang. Als jij met je pc lang gaat en een uurtje later doet hij het weer is 3x een stuk redelijkers als 2x opsturen en enkele weken/maanden kwijt zijn is dat totaal anders. In dit geval zou ontbinden in mijn ogen rechtvaardig zijn. En hoe zij dat met Gigabyte oplossen is niet jou probleem. Ik zou zeggen ontbinden en binnen 14 dagen je geld terug wilt. Dit feestje heeft nu lang genoeg geduurd in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

CalvinStengs schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:27:
...
men alvorens het systeem naar Gigabyte verstuurd, de uitkomst van 't contact met me moet delen van Gigabyte voor geldteruggave / aankoop ontbinding
Het geld vorder jij als koper bij de verkoper.

Je hebt echt niets te maken met het feit of de verkoper het geld wel of niet verder terug kan vorderen/krijgen van de distributeur / Gigabyte. Ik snap dat de verkoper/winkel dat liever wel aan elkaar wilt koppelen (want dan hebben ze geen afschrijf post als ze bot vangen verder), maar het zijn twee aparte zaken.

Het "hard maken voor jou"? Het geld komt uit hun eigen portemonnee, dat zullen ze dus gewoon zelf moeten doen. Ik snap niet waar ze zich dan voor hard moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Gadgeteer schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:04:
[...]

3 keer dezelfde klacht hoeft niet. En als ze daar wel aan vast houden dan is de klacht gewoon dat het ding niet conform is en dat 3x.
Het systeem moet sowieso terug naar de verkoper, en ze de kans te geven om te kijken of het wellicht nu softwarematig is. Met mijn laatste schrijven naar de verkoper toe, moet men me nu wel eerst me op de hoogte stellen op hun contact met Gigabyte mocht het hardwarematig zijn. Ik kan dan alsnog kijken wat ik hiermee doe, en me deze dagen eerst beraden wat nu echt mijn rechten zijn. Ik heb ook totaal geen problemen als ze me voorstellen een andere pc te mogen uitzoeken voor dezelfde waarde.

[ Voor 8% gewijzigd door CalvinStengs op 25-04-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinStengs
Gadgeteer schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:04:
[...]

Ik ga nu ook hameren op geldteruggave.
Verkoper gaf vorige week middels mail aan, wanneer het systeem opgestuurd moet worden men zich hard zou maken voor geldteruggave.

Krijg nu vandaag een automatische mail van ze, dat het product is doorgestuurd voor reparatie.
En dat de reparatie tot vier weken kan duren.

Dit terwijl ik ze nog voor dat de pc hier werd opgehaald ik ze een terugkoppeling op hun mail heb gestuurd dat mocht blijken dat het systeem softwarematig bij hun technische dienst op geen fouten bespeurd kan worden, en het wederom om hardwarematige systeemdefecten gaat, ze alvorens het systeem naar Gigabyte versturen, de uitkomst van 't contact met me moeten delen van Gigabyte voor geldteruggave / aankoop ontbinding.

Dit is dus ook helemaal niet gebeurd.
Meteen gebeld naar ..... dat dit niet conform afspraak was.
Service afdeling geeft nu aan dat ze het systeem wel moeten opsturen naar gigabyte en zich dan pas hard kunnen maken voor geldteruggave. Verkoper gaf ook aan dat ze zelf ook niets hebben aan een ondeugdelijk systeem. Op mijn opmerking 'dat het een zaak is tussen verkoper en Gigabyte en ik daar toch niet op hoef te wachten' gaf degene op de service afdeling aan, dat hij in overleg gaat met zijn meerdere. En in de loop van volgende week hij hierover uitsluitsel kan geven.

[ Voor 21% gewijzigd door CalvinStengs op 02-05-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Jammer dat er nog zoveel van dit soort Cowboy winkeltjes bestaan waar ze de regels aan hun laars lappen.

Gewoon volhouden op teruggave van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:44
Qwerty-273 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:34:
[...]

Precies dit. @CalvinStengs je laat je teveel leiden door de verkoper. Ik zou ontbinden. Het speelt veelste lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:38:
Jammer dat er nog zoveel van dit soort Cowboy winkeltjes bestaan waar ze de regels aan hun laars lappen.

Gewoon volhouden op teruggave van je geld.
Dit is bepaald geen 'winkeltje", het betreft een van de grootste computer webshops van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
corporalnl schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Precies dit. @CalvinStengs je laat je teveel leiden door de verkoper. Ik zou ontbinden. Het speelt veelste lang.
Ik heb ook aan de verkoper geëist dat ik het systeem wat ik nu al onafgebroken 4 maanden kwijt ben geweest niet meer wil laten repareren en voor geldteruggave te gaan. De pc ook niet meer accepteer voor retour.
Ze komen hier volgende week bij me op terug. Lijkt me verstandig dat ik eerst via deze weg ga, want degene van de service afdeling begreep mijn standpunt ook wel. Als ze dan alsnog niet mee werken het via een brief van een jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
CalvinStengs schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Dit is bepaald geen 'winkeltje", het betreft een van de grootste computer webshops van Nederland.
Dat maakt het nog erger.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CalvinStengs
Na 1,5jaar 'Gigabyte prebuild' frustraties te hebben gehad met louter problemen, is de kogel door de kerk: de koop is nu definitief ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CalvinStengs schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:53:
Na 1,5jaar 'Gigabyte prebuild' frustraties te hebben gehad met louter problemen, is de kogel door de kerk: de koop is nu definitief ontbonden.
Gefeliciteerd! *O* oOo Nu of zelf 1 bouwen of 1 laten bouwen zodat jij zelf na wat trouble shooten het onderdeel kan vervangen zonder je hele pc kwijt te zijn. Of de winkel het zelf kan doen. Scheelt je een hoop grijze haren of kale plekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinStengs
loki504 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Gefeliciteerd! *O* oOo Nu of zelf 1 bouwen of 1 laten bouwen zodat jij zelf na wat trouble shooten het onderdeel kan vervangen zonder je hele pc kwijt te zijn. Of de winkel het zelf kan doen. Scheelt je een hoop grijze haren of kale plekken :)
Klopt, dit waren nare ervaringen terwijl ik dacht het neusje van de zalm te hebben aangeschaft.
Die fout moet/zal ik niet meer maken.
Pagina: 1