Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb een WD My Cloud home

maar hoe ga ik starten met dit ding, ik heb namelijk geen DHCP en ik kan het ip adres niet achterhalen of aanpassen?

arp -a ziet hem niet omdat hij nog nooit verbonden is, en wireshark geeft geen ip, vind wel het mac adres in wireshark maar onder internet protocol V6

als ik google wil ik default ip 192.168.60.1 vinden of soms 192.168.0.2 maar beide werkt niet..
ik heb geen mogelijkheid voor DHCP er moet toch wel een oplossing zijn???

eigelijk heb ik helemaal geen internet zonder trukendoos... dus liefst oplossing dat ik er zonder internet in kan komen..

ik lees ook dat dit helemaal niet kan werken zonder internet???? kan ik heb ook niet als een nas gebruiken? gaat toch niet waar zijn dat als je internet verbinding weg is je nas niet meer werkt???
ik moet hem gebruiken op een locatie zonder internet

[ Voor 17% gewijzigd door timkoster op 12-12-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Je kunt als het goed is wel het IP Adres van je computer aanpassen naar het bereik wat de WD MyCloud standaard heeft toch?

Ik heb wel twijfels of het haalbaar is dit apparaat te gebruiken zonder internet verbinding.
Dit stukje uit de user manual brengt ook niet veel hoop:
To continue with the remainder of the setup process, My Cloud Home requires a
smartphone or tablet with Internet access via Wi-Fi.
Krijg je later nog internet?

Wellicht past een ander merk nas een beter bij jouw doel? Ik lees namelijk op de wd forums dat deze nas het internet gebruikt voor account verificatie, dat gaat dus niet goed komen.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 12-12-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27
Of als je geen DHCP aan hebt op je normale lan, waarom niet een VLAN opzetten met een losse scope even.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
nee NAS wordt gebruikt in netwerk waar internet niet toegestaan is, puur voor opslaan van backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
SpoekGTi schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:55:
Of als je geen DHCP aan hebt op je normale lan, waarom niet een VLAN opzetten met een losse scope even.
zou ik ff uitmoeten zoeken, kan wel de basis commandos in een cisco switch zoals normaal vlan instellen, wat mac filtering aanzetten, maar ben geen doorgewinterde ICTér die dagelijks in een ciscoswitch aan het roeren is .. kan alleen via CMDline de switch in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Waarom heb je geen dhcp?

Plaats hem anders eerst in een ander netwerk waar wel dhcp is. Dan inloggen op dat ding via z'n ip adres. Dan dat ip statisch instellen naar wat je wil.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
Ik zou wel kunnen begrijpen dat bepaalde functies niet zouden werken, maar een standaard nas functie zou toch wel moeten werken zonder internet? zou het raar vinden, valt thuis mijn internet uit, kan ik mijn nas niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
timkoster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:02:
Ik zou wel kunnen begrijpen dat bepaalde functies niet zouden werken, maar een standaard nas functie zou toch wel moeten werken zonder internet? zou het raar vinden, valt thuis mijn internet uit, kan ik mijn nas niet meer op
Dat is inderdaad onacceptabel. Maar toch gaan we apparaten krijgen waar dit helaas wel zo werkt. Veel "slimme" lampen kan je ook gewoon niet bedienen zonder internet. Dus goed opletten wat je koopt.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
ik heb geen router alleen een switch..

NAS komt in beveiligingnetwerk te staan om beelden op te slaan, en dit netwerk mag niet verbonden zijn met de grote boze buitenwereld

optie is om hem mee naar huis te nemen, en daar te installeren.. dan kan ik de werkzaamheden alleen vandaag niet afronden helaas... maar als de zooi dan helemaal niet gaat werken zonder internet heb ik een andere uitdaging, vervelende is dat ik er nu 4 heb staan hier ook voor 3 andere locatie, en ik zelf deze nas heb uitgekozen om te bestellen ;) ik hoef geen opties ect, alleen NAS toegang om bestanden op te slaan. externe hdd had al voldoende geweest, alleen die is geen raid, en dat was een vereiste

[ Voor 44% gewijzigd door timkoster op 12-12-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
Ook zonder router kun je een dhcp server opzetten met bijvoorbeeld een raspberry pi.

Of je sluit ff tijdelijk een ouwe router van een provider aan ofzo zonder deze te verbinden met internet. Als je maar ff dhcp hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Nickname55 op 12-12-2023 12:12 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

timkoster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:02:
Je haalt dingen door elkaar. Dynamic Host Configuration Protocol (ofwel DHCP in de volksmond) is geen vereiste om internet op te komen, DHCP gebruik je om IP-adressen en lokale netwerkinstellingen (zoals gateway om naar internet te kunnen, die jouw beveiligde netwerk waarschijnlijk niet heeft) automatisch uit te delen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
CH4OS schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:13:
[...]
Je haalt dingen door elkaar. DHCP is geen vereiste om internet op te komen, DHCP gebruik je om IP-adressen en lokale netwerkinstellingen (zoals gateway om naar internet te kunnen, die jouw beveiligde netwerk waarschijnlijk niet heeft) automatisch uit te delen.
dat weet ik wel, maar ik heb DHCP nodig om de box te laten connecten... als ik een default ip adres had, was dit niet nodig geweest
om ff een dhcp servertje op te gaan zetten alleen om een ip adres fixed vast te zetten vind ik ook weer zo wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
Nickname55 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:10:
Ook zonder router kun je een dhcp server opzetten met bijvoorbeeld een raspberry pi.

Of je sluit ff tijdelijk een ouwe router van een provider aan ofzo zonder deze te verbinden met internet. Als je maar ff dhcp hebt.
dit zou kunnen, maar oude router heb ik thuis liggen, maar als ik thuis ben kan ik de NAS al thuis aan mijn internet hangen en hoef ik geen DHCP server op te zetten, alleen ik ben nu ca 170km van huis af, en had het graag afgemaakt, anders moet ik morgen weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De manual schrijft op pagina 8 het volgende om te verbinden met het apparaat:
Connecting My Cloud Home
Important: To avoid overheating, make sure My Cloud Home is standing in an upright
position. The ventilation openings on the top and bottom of the device should be free of any
blockage.

1. Connect one end of the power adapter into the DC power connector on the back of the
device and connect the other end of the power adapter into a AC power outlet.
2. The unit will automatically power on, since this device does not use a separate power
button. Continue with the next section.

To continue with the remainder of the setup process, My Cloud Home requires a
smartphone or tablet with Internet access via Wi-Fi. Once My Cloud Home shows a solid
white LED light, continue with the following steps:

1. Download and install the My Cloud Home mobile app from the applicable app store.
2. Agree to the Western Digital End User License Agreement.
3. Allow the My Cloud mobile app to find your My Cloud Home device.
4. If the My Cloud Home device is automatically detected, Press the Connect button that is
associated with your My Cloud Home device.
Heb je dit al geprobeerd? Ik krijg het idee dat voor de eerste setup, de NAS een eigen Wi-Fi netwerk opzet.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
CH4OS schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:19:
De manual schrijft op pagina 8 het volgende om te verbinden met het apparaat:
[...]
Heb je dit al geprobeerd? Ik krijg het idee dat voor de eerste setup, de NAS een eigen Wi-Fi netwerk opzet.
heb dit net getest, maar helaas, NAS moet aangesloten zijn op thuisnetwerk
denk dat ik hem echt eerst mee naar huis moet nemen helaas..., en dan maar hopen dat de default nas functies blijven werken zonder internet

[ Voor 16% gewijzigd door timkoster op 12-12-2023 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Nickname55 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:06:
[...]

Dat is inderdaad onacceptabel. Maar toch gaan we apparaten krijgen waar dit helaas wel zo werkt. Veel "slimme" lampen kan je ook gewoon niet bedienen zonder internet. Dus goed opletten wat je koopt.
Ik heb twijfels...
https://community.wd.com/...ne-internet-zugang/221773

offtopic:
Als je Tuya lampen hebt doen die niets zonder internet. Zelfs de hue app is nu cloud-connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
dr was laatst ook een topic over zon WD My Cloud.
Ik schrok daar toen wel van, ding moest je compleet via het internet managen.

Ik ken geen NAS die zo afhankelijk is van cloud als deze. Ik zou hem terugbrengen en een degelijke synology oid halen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien was de naam van het apparaat ook wel de bekende open deur. Voor opslag van beelden gebruik je bij voorkeur een NVR zijn nog goedkoper ook.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
Helpdesk gesproken, De NAS is wel offline te gebruiken,

https://support-en.wd.com/app/answers/detailweb/a_id/50626

echter, de NAS waar ik op bezig was, bleek out of warranty te zijn, vreemd nieuw gekocht, maar doordat de NAS out of warranty is, is deze niet meer te activeren en dus onbruikbaar geworden

2e NAS heb ik wel kunnen activeren en werkt ook offline, maar blijkt deze type NAS is niet geschikt om een fixed IP adres te geven

Via switch moet wel in te stellen zijn dat ik een IP adres push via mac adress, maar wil ik dit?? nee ben een beetje teleur gesteld in deze NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
Frogmen schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:37:
Misschien was de naam van het apparaat ook wel de bekende open deur. Voor opslag van beelden gebruik je bij voorkeur een NVR zijn nog goedkoper ook.
NVR zeker niet goedkoper, maar hier draaien genoeg NVR's met opslag voor 2 weken, na 2 weken worden beelden overschreven, ( gaat om ca 350 cameras die worden opgenomen ) NAS is bedoelt om incidenten op te slaan die bewaard moeten blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met zoveel camera's wil je eigenlijk een heel ander systeem dan praat je ook niet meer over simpele NVR's alhoewel het wel zou kunnen als je vergaand decentraliseert. Maar waarom bij zo'n installatie echt super budget NAS gebruiken?
Overigens ook wel juridisch interessant een NAS die na waranty onbruikbaar wordt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkoster
alles is terug er staat nu gewoon een synology nas die wel voldoet

en of er 10 of 1000 cameras hangen maakt natuurlijk niet uit,
de nas is er puur en alleen om bepaalde incidenten op te slaan omdat de beelden op nvr niet langer als 14 dagen bewaard mogen blijven en dan ook worden overschreven..

en wie heeft het over simpele nvr's het betreft een genetec installantie, dus verre weg van eenvoudig en simpel
Pagina: 1