Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyOne
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-04 19:02
Beste lezer,

mijn vraag: ben opzoek naar tips/ideeën van jou : ))

Oja ik ben moeilijk, ik weet weet het, heb er zelf ook last van ; ))

Situatie nu:

Samsung Note 9 met 2 x Zerolemon 10000mAh hoesje & 2 x NEWDERY 5000mAh hoesje
https://www.amazon.com/dp...d_i=B071S31T5M&th=1&psc=1
Het idee is dat 3 hoesjes opgeladen zijn en 1 in gebruik.
Ja dit is een koelkast setup & I love it omdat ik lomp ben wil ik graag een minimale bescherming + minimale grote van het hoesje en ruimte die daar voor vrij komt kan mooi opgevuld worden met een extra accu.
De NEWDERY voldoet hier eigenlijk niet aan, maar Zerolemon verkoopt de Note 9 hoesjes niet meer.
Dus om te proberen heb ik er toch 2 gekocht en ik heb hier geleerd dat 5000mAh te weinig is, dus 10000mAh lijkt minimale eis. (En te weinig bescherming aan de scherm hoeken, rear camera bescherming is wel genoeg.
Mijn idee van minimale bescherming tegen mijn lompheid is:
Rand om scherm zodat ik de telefoon op een vlakke ondergrond kan leggen op het scherm & achterkant.
Dus 1 of meer mm hoger dan het scherm, en aan de achterkant X mm ruimte zodat de camera niet geraak word.
Totale dikte minimaal 2cm, heb nu 2,4cm.
(Extra history: had hiervoor de Note4 met 2 x Zerolemon 10Ah, daar zat de accu los, opzich maximaal efficient met laden, maar de luxe niet de telefoon uit te hoeven zetten bij Note 9, is opzich toch wel uber fijn.)

Waarom upgrade?

Doordat deze setup 3 jaar oud is
+ 2de barstje in scherm erbij(fix lijkt 225-300euro te kosten)
+ Zerolemon Note 9 niet meer verkrijgbaar
+ eigenlijk wil ik een groter scherm
= tijd om eens rustig te kijken wat er nu beschikbaar is en welke setups acceptabel zijn
(Dan heb ik Note 9 nog als redelijke backup telefoon, Note4 is bijna dood/gaar)

Mijn nieuwe eisen:

-Andriod OS of afgeleide
-Scherm diameter groter dan 6.4Inch=16,3cm
-Totaal buitenkant: maximum lengte ongeveer 18cm, breedte ongeveer 12cm (op dit moment het idee dat ie nog in me broekzak past en dan ik nog door de knieën kan)
-En minimaal 2cm dik
-Minimale totale accu capaciteit schat ik op 15000mAh dus telefoon + hoesje (hang natuurlijk af van gebruik van telefoon, maar dit lijkt mij nu een goede eerste inschatting)
-Te gebruiken voor soepel: Bellen, chatten, foto's maken, mp3 speler, internetten en navigatie
(Op dit moment klinkt dit als mid/high end telefoon/tablet/phablet voor mij, lastig om hier harde geheugen/ SoC etc eisen neer te zetten)
-NFC gebruik ik niet
-Wireless charging gebruik ik niet(En voor in hoesje lijkt mij substantieel minder goed dan via USB van accu naar accu)
Dus bijvoorbeeld:
-rugged telefoon + hoesje(met accu als telefoon dun is en zo ie zo als telefoon accu klein is)
-telefoon + hoesje(met accu)
-ongeveer max 8inch tablet(LTE) + hoesje(met accu)

Budget

In principe 2000 euro absolute max voor alle onderdelen samen, maar ik ben altijd opzoek naar balans, als er een fijn genoege setup onder de 1000 is, krijgt die waarschijnlijk de voorkeur.
Dus 2000 om "open minded" te blijven kwa mogelijke setups.

Wat heb ik zelf al gevonden

Okay, ben al X uren af en toe aan het zoeken, via google etc, op forum's etc
In pricipe zou je zeggen oh pak dan een rugged phone, dus daar heb ik op gezocht (en ga ik ook mee verder) maar daar vind ik vooral Chinese merken & kleine varianten
Rugged phones
Een setup voorbeeld die ik grappig vind:
https://8849tech.com/rugg...ery-5g-rugged-smartphone/
maar is Chinees, lijkt erop dat ze um maken misschien 1 of 2 software updates doen en dan mag je het zelf verder oplosssen. Dus ik heb het idee dat dit geen slimme keuze is voor mij.
Bij deze zou ik nog steeds een hoesje willen met rand om scherm en voor hooge tussen tafel en scherm & bij achterkant afstand tussen tafel & camera
Kwa merk lijk Samsung ok ivm langere software support en de tot nu toe goede ervaring(ook van support(Note4->Fix NAND-flash), maar wil me nog niet vastzetten op 1 merk.
Zoektocht blijft lopen : ))
Eerst hoesje met accu + voldoende bescherming -> dan telefoon kiezen
Beredeneerd vanuit hoesje + accu, kan ik lastig merken vinden die op zijn minst een eigen website hebben en ook nog echte lekker opstaande randen hebben voor rear camera & scherm...
Als workaround zit ik al te denken zelf aan te klooien met een silicone hoes te maken, door bijv een 10Ah powerbank in te gieten enzo, hoeft niet uber netjes eruit te zien voor mij, maaaaaaaaaar mot wel kei degelijk zijn, daar ligt dan een grote uitdaging. Heb nog geen 3d printer om een mooie interne versteviging mee te maken, allaa Zerolemon 10000mAh hoesjes zegmaar.
Of bijv een NEWDERY + zelf extra silicone laag er omheen, zou al beter te doen zijn misschien...

Dus lijkt
https://tweakers.net/pric...-ultra-8gb-128gb-wit.html
met 3-4 keer:
https://zerolemon.com/col...tra-battery-case-10000mah
(of S23 Ultra)
2 mogelijke setups dus.
Maar S22 Ultra setup is stukkie goedkoper en lijkt kwa rest van de eisen al prima, maar zoals gezegd, wil eerst een lijstje van setups maken om uit de kiezen en dan een bak geld kwijt zijn.
LTE tablet / phablet
Hier zag ik: Samsung Galaxy Tab Active3 LTE
https://tweakers.net/pric...64gb-zwart/specificaties/
Zit hier nog in zoeken naar eventueel hoesje met accu, eventueel weer het idee om hier zelf iets te maken in combinatie met meegeleverde hoes.
Hier kan ook de accu vervangen worden, misschien voor een grotere.
Uitdaging hier is wel dat het lijkt dan de lengte met hoes iets van 21cm is, dat lijkt eigenlijk te lang, ga met karton nog wat maten testen om de max maten concreter te krijgen.

(( ; Alle tips/ideeën welkom, al is het handig als het iets in de richting van de eisen is ; ))

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:14
Je bent er bewust van dat de meeste moderne telefoons van zichzelf een langere accuduur zullen hebben dan je huidige telefoon? Is er dan nog steeds behoefte aan zoveel accu capaciteit? Wil je minimaal 24 uur kunnen gamen op je smartphone zonder aan de lader te hoeven?

Als voorbeeld: mijn Samsung A54 gaat ruimschoots 2,5x zo lang mee als zijn voorganger, een Samsung S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je hebt smartphones die zeer grote accu's hebben (Oukitel gaat tot 20000 mAh), maar het updatebeleid daarvan is natuurlijk niet dat van Samsung. Ik zou eigenlijk hopen/verwachten dat er een soort van Zerolemon oplossing zou komen voor de Fairphone 5. Daarvan is het updatebeleid een stuk beter, en de achterkant kan los om de batterij te verwisselen, dus het lijkt me technisch mogelijk.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyOne
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-04 19:02
Thanks voor de feedback, de rede voor extra accu extra comfort.
Dat is eigenlijk alles, het hele idee achter de setups die ik tot nu toe had: comfort.
Ik ga weg van huis en ik hoef voor een paar dagen mijn telefoon niet aan een lader te hangen.
(zou wel kunnen, maar het niet hoeven is voor mij uber comfortabel)
En aangezien de setup minimaal 2cm dik moet zijn, geeft de extra accu comfort van het gevoel dat je iets met gewicht vast hebt ; ))
Ik hoop dat dit het duidelijker maakt : ))