Misbruik gezichtsscan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb misschien een stomme vraag.

Ik ontgrendel mijn Iphone 14 met een gezichtsscan en betaal ook via scan. Werkt prima!

Stel, dat ik een ongeluk krijg (mogelijk zelfs buitenbewustzijn) en iemand pakt mijn Iphone en houdt die voor mijn gezicht. Wordt mijn Iphone dan gewoon ontgrendeld??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Volgens mij moeten je ogen open zijn, maar in principe zou ik zeggen ja.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Volgens mij moeten je ogen open zijn. Dus als je slaapt of buiten bewustzijn bent (dan zijn meestal je ogen dicht), dan zou het niet moeten werken. En als je daar niet op vertrouwd, dan gewoon uitzetten.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08
Het ligt eraan of je: "Aandacht vereist voor Face ID" aan het staan, dan moet je echt in de camera kijken.

Als dit niet aanstaat, dan zouden ze hem kunnen ontgrendelen inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Danielson op 12-12-2023 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is niet “volgens mij” maar “je ogen moeten open zijn”.

Maar goed de situatie die je schetst is wel wat uitzonderlijk natuurlijk en niet uniek voor FaceID, want stel je krijgt dat zelfde ongeluk met TouchID dan is het plaatsen van je vinger makkelijker dan het open houden van twee ogen die ook nog eens de camera in moeten kijken.

Maar goed is het echt een issue voor je dan geen TouchID/FaceID gebruiken maar alleen een lange pincode of wachtwoord zin.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Danielson schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:18:
Het ligt eraan of je: "Aandacht vereist voor Face ID" aan het staan, dan moet je echt in de camera kijken.

Als dit niet aanstaat, dan zouden ze hem kunnen ontgrendelen inderdaad.
Bedankt. Ga ik checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

eagleview schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:15:

Ik ontgrendel mijn Iphone 14 met een gezichtsscan en betaal ook via scan. Werkt prima!

Stel, dat ik een ongeluk krijg (mogelijk zelfs buitenbewustzijn) en iemand pakt mijn Iphone en houdt die voor mijn gezicht. Wordt mijn Iphone dan gewoon ontgrendeld??
Het is mij nooit gelukt om met ogen dicht mijn iphone te ontgrendelen en ik heb het vermoeden dat er dus een controle is die checkt of je naar de telefoon kijkt. Probeer dat maar eens :)
Oogjes dicht, druk op de powerknop en swipe naar boven (kun je doen zonder te kijken..) en kijk eens of jij je telefoon kunt unlocken.

En zelfs met ogen open: als ik niet naar de telefoon kijk, maar opzij, dan wordt de telefoon ook niet unlocked. Dus je moet naar de telefoon kijken.

Daarnaast zou je in de huidige wereld dergelijk misbruik meteen als newsitem verwachten op 1 van de vele tech sites, omdat FaceID zoveel als bescherming gebruikt wordt. Het ontbreken daarvan dus wel een “geen nieuws is goed nieuws” bericht.

EDIT: ik heb uiteraard wel de “Require Attention for Face ID” aan staan, maar dat zou ik sowieso adviseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 12-12-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FireDrunk schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:17:
Volgens mij moeten je ogen open zijn, maar in principe zou ik zeggen ja.
Oog is voldoende, als de telefoon maar kan zien dat je er naar kijkt. Dus ogen, hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zonder Apple Watch zou ik hier niet zo bang voor zijn. Als je ook een Watch hebt dan kan het wel eens zijn dat je Watch je telefoon ontgrendeld. Hier wil op de meest rare momenten nog wel eens mijn Watch trillen en dan is mijn telefoon unlocked.. bijv. als er een kat naar mijn telefoon kijkt :D :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagleview
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:21:
[...]

Oog is voldoende, als de telefoon maar kan zien dat je er naar kijkt. Dus ogen, hoeft niet.
De extra check staat bij mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Glashelder schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:24:
Zonder Apple Watch zou ik hier niet zo bang voor zijn. Als je ook een Watch hebt dan kan het wel eens zijn dat je Watch je telefoon ontgrendeld. Hier wil op de meest rare momenten nog wel eens mijn Watch trillen en dan is mijn telefoon unlocked.. bijv. als er een kat naar mijn telefoon kijkt :D :X
Volgens mij doet de apple watch dat alleen in combinatie met je gezicht. Dus dat was in tijde van gezichtsmaskers, maar zichtbare ogen van meerwaarde. Ik heb het net geprobeerd, terwijl ik mijn apple watch om heb, maar krijg het niet voor elkaar om te unlocken zonder te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hann1BaL schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:27:
[...]

Volgens mij doet de apple watch dat alleen in combinatie met je gezicht. Dus dat was in tijde van gezichtsmaskers, maar zichtbare ogen van meerwaarde. Ik heb het net geprobeerd, terwijl ik mijn apple watch om heb, maar krijg het niet voor elkaar om te unlocken zonder te kijken. :)
Ik weet ook niet hoe het kan (want het zou inderdaad niet zo moeten zijn), ik weet alleen dat het wel gebeurd. Heb het hier regelmatig gezien.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagleview
Geruststellend. Heb er ook nog nooit iets over gelezen, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05 15:42
Let op dat er met een zonnebril op alsnog het toestel wordt unlocked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Glashelder schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:28:
[...]

Ik weet ook niet hoe het kan (want het zou inderdaad niet zo moeten zijn), ik weet alleen dat het wel gebeurd. Heb het hier regelmatig gezien.
Ja het kan zeker inderdaad. Ook dat is weer uit te zetten indien je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sjtienuh schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:30:
Let op dat er met een zonnebril op alsnog het toestel wordt unlocked ;)
Alleen als de camera de IR door je bril heen kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
De voor- en nadelen van biometrische authenticatie. Gezichtscan, vingerafdruk is allemaal handig, maar misbruik ligt inderdaad op de loer.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ja dat gaat werken, maar het is zo'n geval niet noodzakelijk misbruik. Dat ligt aan de intentie van de persoon die de telefoon ontgrendelt.

Maar het is niet nodig om eerst een ongeluk te hebben. Iemand kan je hoofd ook vasthouden en je telefoon er voor houden om hem te unlocken.

De politie mag dit trouwens ook doen als je wordt verdacht van een misdrijf. De politie in Nederland mag je niet dwingen je code te vertellen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Weet niet wie er gelijk heeft. Dit is wel makkelijk om , zonder instemming van de persoon, te frauderen met iemands telefoon.
Was gerustgesteld, maar nu niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
eagleview schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:03:
Weet niet wie er gelijk heeft. Dit is wel makkelijk om , zonder instemming van de persoon, te frauderen met iemands telefoon.
Was gerustgesteld, maar nu niet meer.
Probeer het rationeel te benaderen:

Wat is de kans dat je bewusteloos raakt?
Wat is vervolgens de kans dat iemand op dat moment je telefoon wil gebruiken om te frauderen (en er niemand anders bij is)?
Wat is het ergste wat die persoon dan kan doen?

Theoretisch issue dus en kans staat niet in verhouding tot voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Zo benader ik het ook. Ik ben alleen nieuwsgierig of het mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 14:32

Nullifiel

╞═══════╡

Glashelder schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:24:
Net gechecked met actieve Apple Watch.
Je ogen moeten open zijn en op de iPhone gericht , anders geen unlock maar een toegangscode-vraag.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Johnny schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:42:
[...]

Ja dat gaat werken, maar het is zo'n geval niet noodzakelijk misbruik. Dat ligt aan de intentie van de persoon die de telefoon ontgrendelt.

Maar het is niet nodig om eerst een ongeluk te hebben. Iemand kan je hoofd ook vasthouden en je telefoon er voor houden om hem te unlocken.

De politie mag dit trouwens ook doen als je wordt verdacht van een misdrijf. De politie in Nederland mag je niet dwingen je code te vertellen.
Op iPhones gaat dat niet zomaar werken, mits je de juiste instellingen hebt. Dus even stellen “ja, dat gaat werken”

@eagleview heb je het al geprobeerd :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nullifiel schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:01:
[...]

Je ogen moeten open zijn en op de iPhone gericht , anders geen unlock maar een toegangscode-vraag.
Dat was ook mijn bevinding inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 15-05 16:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hann1BaL schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:01:
[...]

Op iPhones gaat dat niet zomaar werken, mits je de juiste instellingen hebt. Dus even stellen “ja, dat gaat werken”
Het scenario waar de topicstarter naar vraagt is iemand anders die zijn telefoon vasthoudt na een ongeluk waarbij hij niet bewusteloos is. Zolang het gezicht voor het grootste deel intact is gaat dat werken.

Hij vraagt ook tussen haakjes wat er gebeurt als hij buiten bewustzijn is. We gaan er even vanuit dat dit dan gelijk staat aan ogen gesloten. Dan werkt het inderdaad niet altijd direct, maar als iemand daar misbruik van wil maken kun je er niet op vertrouwen dat ze niet alsnog je ogen open forceren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Tsja ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen maar HIER werkt dat dus met enige regelmaat anders. Mijn katten unlocken met enige regelmaat mijn iPhone. Ook als mijn iPhone op de bank ligt en ik ga zitten dan wil ook nog wel eens spontaan mijn Watch trillen dat de iPhone unlocked is door de watch.. Mijn iPhone is ook wel unlocked terwijl ie op tafel lag en er alleen een wildvreemde naar keek: melding op de Watch: iPhone is ontgrendeld door de watch..

Ik zuig het hier niet uit mijn duim, dit gebeurt hier gewoon. En dat zal vast niet overeenkomen met hoe het ontworpen is, maar het gebeurd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20

samo

yo/wassup

Het grotere probleem wat je hier aanhaalt is dat biometrische ontgrendeling in principe makkelijker met geweld te reproduceren is dan een pincode. Een vingerafdruk of gezichtsscan is mogelijk onder druk. Een pincode kan je makkelijker geheim houden. In die zin is biometrische toegangsbeveiliging minder veilig dan een sterke pincode die na x aantal pogingen blokkeert.

Denk daarbij aan situaties zoals:
De Hoge Raad heeft als hoogste rechter van Nederland bepaald dat lichte dwang toelaatbaar kan zijn om een verdachte te dwingen de smartphone te ontgrendelen. Dat kan bijvoorbeeld zijn door handboeien om te doen en de telefoon tegen iemands vinger of duim te houden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:27:
[...]

Tsja ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen maar HIER werkt dat dus met enige regelmaat anders. Mijn katten unlocken met enige regelmaat mijn iPhone. Ook als mijn iPhone op de bank ligt en ik ga zitten dan wil ook nog wel eens spontaan mijn Watch trillen dat de iPhone unlocked is door de watch.. Mijn iPhone is ook wel unlocked terwijl ie op tafel lag en er alleen een wildvreemde naar keek: melding op de Watch: iPhone is ontgrendeld door de watch..

Ik zuig het hier niet uit mijn duim, dit gebeurt hier gewoon. En dat zal vast niet overeenkomen met hoe het ontworpen is, maar het gebeurd wel.
Hahah, ik herken dit wel. De camera moet jou wel "zien" en je pols moet bewegen, dit werkt op best wel een afstand. Heb dat regelmatig als de telefoon in de houder staat in de auto en dan beweeg ik mijn pols door het sturen. Die afstand is blijkbaar "perfect".

Dus ja, hij kijkt nog steeds of jij het bent, maar lijkt akkoord te gaan met minder nauwkeurigheid.

Edit: óf, hij kan dat gewoon nauwkeurig op die afstand. Het is natuurlijk ongeveer gestrekte arm ver. En met gestrekte arm unlocken kan ook gewoon met de telefoon in je hand. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door graceful op 12-12-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
[...]

Heb je dan FaceID tijdelijk uitgezet op de iphone? Want als je toch naar de iphone kijkt dan kan die dus net zo goed worden ge-unlocked door FaceID.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Johnny schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:16:
[...]

Het scenario waar de topicstarter naar vraagt is iemand anders die zijn telefoon vasthoudt na een ongeluk waarbij hij niet bewusteloos is. Zolang het gezicht voor het grootste deel intact is gaat dat werken.

Hij vraagt ook tussen haakjes wat er gebeurt als hij buiten bewustzijn is. We gaan er even vanuit dat dit dan gelijk staat aan ogen gesloten. Dan werkt het inderdaad niet altijd direct, maar als iemand daar misbruik van wil maken kun je er niet op vertrouwen dat ze niet alsnog je ogen open forceren.
Als ik weg kijk, dan werkt het dus niet. Het werkt dus vooral ALS je meewerkt, want ja, de telefoon checkt niet of de hand die de telefoon vast heeft ook van de eigenaar van de telefoon is. Maar dat scenario ben je dus bewust bij de unlock en is niet heel anders in mijn optiek dan iemand je PIN geven. Dus even voor je hoofd houden werkt niet. Maar dit is wel interpretatie gevoelig dus snap je punt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 12-12-2023 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Backpacker schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:37:
[...]

Heb je dan FaceID tijdelijk uitgezet op de iphone? Want als je toch naar de iphone kijkt dan kan die dus net zo goed worden ge-unlocked door FaceID.
Nee, zoals hierboven benoemd: Ogen dicht, iphone pakken en omhogg swipen, ff wachten en kijken en dan zie je dat er om een toegangscode wordt gevraagd. Vervolgens pakt FaceID het heel snel op, omdat wordt opgemerkt dat je kijkt en kom je er alsnog in.
Je kan ook met samengeknepen ogen gluren en dan stel je vast dat er op ingave van een toegangscode wordt gewacht.
Glashelder schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:27:
[...]

Ik geloof je :)
Het kan hem dan echt in de instellingen zitten. En wat ik NIET heb gecontroleerd besef ik me nu is hoe de telefoon omgaat met ándere ogen dan de mijne icm een actieve Watch.
Het reproductiepad(en) van jouw ervaring is vast anders dan wat ik net ff getest heb.

Wat ook nog van invloed zou kunnen zijn: ik heb wel ingesteld dat zonder faceID/toegangscode de telefoon niet zomaar in flightmodus gezet kan worden...

Conclusie is dus eigenlijk dat er in gevallen misbruik gemaakt kan worden van FaceID, ook al heb je je ogen dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Nullifiel op 12-12-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Backpacker schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:37:
[...]

Je kunt toch je vinger voor de lens houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nullifiel schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:22:
[...]

Wat ook nog van invloed zou kunnen zijn: ik heb wel ingesteld dat zonder faceID/toegangscode de telefoon niet zomaar in flightmodus gezet kan worden...
Dat heeft hier geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:26:
[...]

Je kunt toch je vinger voor de lens houden?
Nee, want dan (blackbox)test je feitelijk wat anders dan bij je ogen dichthouden.
Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:27:
[...]

Dat heeft hier geen invloed op.
Ik verwacht het ook niet, maar zonder kennis van de source kan je dat niet met zekerheid stellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Nullifiel op 12-12-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nullifiel schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:28:
Nee, want dan (blackbox)test je feitelijk wat anders dan bij je ogen dichthouden.
Nee oké ik dacht dat we het horloge aan het testen waren.

Edit: Ogen dicht en watch unlock werkt overigens ook niet.
Nullifiel schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:28:
Ik verwacht het ook niet, maar zonder kennis van de source kan je dat niet met zekerheid stellen.
Dat kan je prima aannemen want het heeft simpelweg niets met elkaar van doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 12-12-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Nullifiel schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:22:
[...]

Nee, zoals hierboven benoemd: Ogen dicht, iphone pakken en omhogg swipen, ff wachten en kijken en dan zie je dat er om een toegangscode wordt gevraagd. Vervolgens pakt FaceID het heel snel op, omdat wordt opgemerkt dat je kijkt en kom je er alsnog in.
Je kan ook met samengeknepen ogen gluren en dan stel je vast dat er op ingave van een toegangscode wordt gewacht.

[...]

Ik geloof je :)
Het kan hem dan echt in de instellingen zitten. En wat ik NIET heb gecontroleerd besef ik me nu is hoe de telefoon omgaat met ándere ogen dan de mijne icm een actieve Watch.
Het reproductiepad(en) van jouw ervaring is vast anders dan wat ik net ff getest heb.

Conclusie is dus eigenlijk dat er in gevallen misbruik gemaakt kan worden van FaceID, ook al heb je je ogen dicht.
Ben zeer benieuwd wat Apple er zelf van vindt? Zij zullen ongetwijfeld de mogelijkheid daartoe minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik ben gewoon nieuwsgierig of het (on)mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze moeten wel je telefoon hebben en je gezicht. Dat gebeurd niet zo snel. Ik gebruik zelf een vingerafdruk, dat is ook te misbruiken als je buiten bewustzijn bent (je moet wel weten welke vinger, maar dat is gewoon de dichtstbijzijnde vinger bij de sensor als ik de telefoon vast heb :) )

Een gezichtsscan schijnt trouwens ook soms te werken met foto's (volgens mij niet bij Apple, maar ik zou dat ook zelf eens testen als ik het gebruikte ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36

Daarvoor stel je noodcontacten in en vul je je gegevens. Die zijn zichtbaar in je lockscherm.
Zaken als je naam, gegevens en eventueel extra informatie voer je daar in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_aD-mzmnSkkMEDU-H47i_QGeRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i1vx3NYSSQSLjYgNC9thcxVW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door com2,1ghz op 13-12-2023 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
eagleview schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:58:
Zo benader ik het ook. Ik ben alleen nieuwsgierig of het mogelijk is.
In theorie is het sowieso mogelijk. In de praktijk zal je je niet zo'n zorgen hoeven maken ;)

Maar je kan natuurlijk ook zelf wat experimenten doen, om mogelijk wat van je zorgen (die je lijkt te hebben) weg te nemen.

Vraag een ander of 'ie jouw telefoon weet te ontgrendelen, terwijl jij je ogen dichthoudt bijvoorbeeld. Of probeer het bij jezelf met je ogen dicht.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Johnny schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:16:
[...]

Denk je dat de code kijkt wanneer je ogen open zijn of er vingers zijn die je ogen open houden?
Dat zou wel handig zijn.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
iOS 17.3 krijgt een extra beveiliging tegen o.a. diefstal.
Blijkbaar in de praktijk toch voorkomend issue.

[ Voor 29% gewijzigd door eagleview op 13-12-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:43
eagleview schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:05:
iOS 17.3 krijgt een extra beveiliging tegen o.a. diefstal.
Blijkbaar in de praktijk toch voorkomend issue.
Die nieuwe extra beveiliging hangt juist nog veel meer aan de gezichtsscan. Het zal eventueel misbruik van de gezichtsscan niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16

Aiii

何これ

De kans dat je:
1. Een ongeluk krijgt…
2. Daarbij bewusteloos raakt…
3. Er maar een enkele omstander aanwezig is…
4. Die vervolgens als hoogste prioriteit het unlocken van je telefoon heeft…

Lijkt mij dusdanig klein dat je je er weinig zorgen over zou moeten maken. Zoals herhaaldelijk gezegd, Face ID heeft een beveiliging dat je je ogen open moet houden voor Face ID. Voor de rest zullen de meeste telefoondieven niet bezig zijn met je Face ID, die zetten de telefoon gewoon uit en sturen die naar Oost-Europa of verder, waar de telefoon uit elkaar gehaald wordt en de onderdelen ervan verkocht zullen worden.

De mensen die bezig zijn met fraude en je gegevens nodig hebben zitten veilig achter een computer in een ander deel van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Aiii schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:00:
De kans dat je:
1. Een ongeluk krijgt…
2. Daarbij bewusteloos raakt…
3. Er maar een enkele omstander aanwezig is…
4. Die vervolgens als hoogste prioriteit het unlocken van je telefoon heeft…

Lijkt mij dusdanig klein dat je je er weinig zorgen over zou moeten maken. Zoals herhaaldelijk gezegd, Face ID heeft een beveiliging dat je je ogen open moet houden voor Face ID. Voor de rest zullen de meeste telefoondieven niet bezig zijn met je Face ID, die zetten de telefoon gewoon uit en sturen die naar Oost-Europa of verder, waar de telefoon uit elkaar gehaald wordt en de onderdelen ervan verkocht zullen worden.

De mensen die bezig zijn met fraude en je gegevens nodig hebben zitten veilig achter een computer in een ander deel van de wereld.
Je helemaal gelijk. Ik weet dat er een zeer kleine kans is. Wilde wel eens weten wat jullie mening is.
Pagina: 1