Nee, zoals hierboven benoemd: Ogen dicht, iphone pakken en omhogg swipen, ff wachten en kijken en dan zie je dat er om een toegangscode wordt gevraagd. Vervolgens pakt FaceID het heel snel op, omdat wordt opgemerkt dat je kijkt en kom je er alsnog in.
Je kan ook met samengeknepen ogen gluren en dan stel je vast dat er op ingave van een toegangscode wordt gewacht.
Glashelder schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:27:
[...]
Tsja ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen maar HIER werkt dat dus met enige regelmaat anders. Mijn katten unlocken met enige regelmaat mijn iPhone. Ook als mijn iPhone op de bank ligt en ik ga zitten dan wil ook nog wel eens spontaan mijn Watch trillen dat de iPhone unlocked is door de watch.. Mijn iPhone is ook wel unlocked terwijl ie op tafel lag en er alleen een wildvreemde naar keek: melding op de Watch: iPhone is ontgrendeld door de watch..
Ik zuig het hier niet uit mijn duim, dit gebeurt hier gewoon. En dat zal vast niet overeenkomen met hoe het ontworpen is, maar het gebeurd wel.
Ik geloof je
Het kan hem dan echt in de instellingen zitten. En wat ik NIET heb gecontroleerd besef ik me nu is hoe de telefoon omgaat met ándere ogen dan de mijne icm een actieve Watch.
Het reproductiepad(en) van jouw ervaring is vast anders dan wat ik net ff getest heb.
Wat ook nog van invloed zou kunnen zijn: ik heb wel ingesteld dat zonder faceID/toegangscode de telefoon niet zomaar in flightmodus gezet kan worden...
Conclusie is dus eigenlijk dat er in gevallen misbruik gemaakt kan worden van FaceID, ook al heb je je ogen dicht.
[
Voor 5% gewijzigd door
Nullifiel op 12-12-2023 16:26
]
Growing old is mandatory, growing up is optional.