Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 12:21
Hoi Ik ben op zoek naar een goede afstandsbedienming welke ik voornamelijk gebruik om muziek in op te zoeken. Je zult begrijpen dat Streamingdiensten zoals Tidal, Quobus en Spotify het beste beeld geven op een wat groter beeld zoals op die van een tablet i.p.v. mijn eigen smartphone.

Ik bedien niet alleen mijn streamer maar ook de versterker (HegelH390) en de hoofdtelefoonversterker Naim Atol HP Edition.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met tablets als afstandsbediening en wie heeft er goede tips met het kiezen van een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
Je tablet moet de apps hebben voor je apparatuur wil je die als afstandsbediening gebruiken.
Je kunt dit testen of het vanaf je telefoon werkt.

En dan de keuze van een tablet. Wat voor telefoon heb je, en hoe lekker werken de apps erop als je de telefoon als afstandsbediening gebruikt?

Je kunt onder de 200 Euro al een tablet hebben, maar die is veel trager dan een 1000 Euro tablet. Dus je telefoon is dan een benchmark.

Los van de snelheid is er nog de keuze tussen Android of Apple, maar ook daar helpt mee wat voor telefoon je hebt. Je wilt eventueel gekochte apps niet opnieuw kopen bij overstap naar het andere ecosysteem, plus de leercurve van het andere systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Bedankt voor de reactie.

Ik ben op zoek naar een tablet onder de €200,- op Android. Meer power heb je niet nodig om met de tablet naast de functie als afstandsbediening af en toe te browsen (niet downloaden).
Alle apps werken goed op mijn Samsung Galaxy 22 Ultra, straks 24 ultra.
Ik kan met alle systemen (OS) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

Spotify vind ik beter op mijn telefoon werken dan op mijn laptop / tablet.

Op de telefoon werkt het allemaal even meer intuïtief.

Maar als het de bedoeling is om de tablet er steeds bij te pakken zou ik een 8"tablet zoeken want de 10" zijn meestal vrij zwaar maar die 8" hebben meestal een belabberde resolutie dus weet niet of je tov je telefoon er zoveel mee opschiet.

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 13-12-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Ik kies voor zwaar met een hoge resolutie. Dat betekent dat ik dan voor een 10 inch zou moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
Metaltoby schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:19:
Bedankt voor de reactie.

Ik ben op zoek naar een tablet onder de €200,- op Android. Meer power heb je niet nodig om met de tablet naast de functie als afstandsbediening af en toe te browsen (niet downloaden).
Alle apps werken goed op mijn Samsung Galaxy 22 Ultra, straks 24 ultra.
Ik kan met alle systemen (OS) werken.
Je kunt in de Pricewatch filteren:
categorie: Tablets

Zelf zou ik dan de Samsung Tab A9 denk ik kiezen, je kunt dan wat extra zaken doen door je Samsung telefoon met de tablet te integreren zoals telefoon opnemen op de tablet als de telefoon elders ligt, of aankopen uit de galaxy store hergebruiken.
uitvoering: Samsung Galaxy Tab A9, WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs
Pagina: 1