Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTerwisga
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-01-2024
Ben mij aan het orienteren in de Nintendo Switch's. Nou is er de nieuwere versie, de Oled. In hoeverre is de 2019 variant al achterhaalt? Als je die aanschaft, hoe lang kan die nog meedraaien tov de Oled?
Iemand hier kennis van??

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:40
Even lang, ze gebruiken dezelfde SoC.

OLED onderscheidt zich met het scherm, de bouwkwaliteit, de betere kickstand, de iets andere speakers, de standaard ethernet aansluiting op het dock… het gaat met andere woorden om een hoop updates die fijn zijn maar voornamelijk interessant als je handheld speelt. Ook intern zijn er een aantal aanpassingen gebeurd die je als productieoptimalisaties kan beschouwen.

Ik heb zelf een OLED en een launchmodel. Het is wat mij betreft een zeer leuke upgrade.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 12-12-2023 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
De OLED variant is in basis identiek aan de 2019-versie. Zelfde SOC, zelfde accu, dus dezelfde mogelijkheden en de ondersteuning is identiek.

De OLED heeft echter een aantal upgrades ten opzichte van de 2019-versie:
- Groter scherm, OLED ipv LCD (hence the name). Is in veel gevallen iets zuiniger dan de LCD versie (vooral bij donkere beelden) waardoor je iets meer speeltijd uit je accu kunt halen.
- Verbeterde kickstand
- betere speakers
- dock bevat standaard een ethernet poort, bij de 2019 versie is nog een USB adapter nodig
- interne opslag is verdubbeld van 32 naar 64 GB
- dock en joycons zijn voor de OLED versie in wit leverbaar, een kleur die verder niet (officieel) te koop is

Als je nu moet kiezen tussen de twee is de hamvraag hoe vaak je handheld gaat spelen, want daar zit eigenlijk de voornaamste upgrade. Als je toch alleen maar docked speelt schiet je alleen met de opslag en de ethernetpoort iets op, en beiden zijn eenvoudig op te lossen (USB adapter voor netwerk, al is wifi ook gewoon een optie, en een µSD voor de opslag).