Snelste pop3 server

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben die slome imap-server (de pop3 ervan) een beetje zat, t duurt gewoon 10 sec. voordat ie verbonden is met mijn locale pop3-server, en dan duurt het nog 5 sec om te controleren dat er niets is... En dat terwijl die van HCCnet binnen 1 seconde gecontroleerd en verbroken is.

Ik zou dus nu graag een zeer snelle pop3-server willen hebben. Weten jullie een goede? (popper ofzo?)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

popper ideed

met papier mache kun je alles maken!!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit lijkt een DNS probleem, of wellicht indent probleem. Maar heeft zeker niets te maken met sec je pop3 software.

Fix je netwerk en klaar is kees.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 22:29 schreef jant het volgende:
Dit lijkt een DNS probleem, of wellicht indent probleem. Maar heeft zeker niets te maken met sec je pop3 software.

Fix je netwerk en klaar is kees.
- ip is heus wel toegevoegd aan /etc/hosts ;)
- xinetd is bagger... inderdaad.

Zou misschien imap ook stand-alone zijn te draaien? Dat scheelt weer een installatie van popper :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

- ip is heus wel toegevoegd aan /etc/hosts ;)
- xinetd is bagger... inderdaad.

Zou misschien imap ook stand-alone zijn te draaien? Dat scheelt weer een installatie van popper :)
Fix je netwerk. Hier word een x aantal keer per seconden gePOP't, en zonder vertraging. Je probleem is je netwerk, niet je POP server, en al helemaal xinetd niet.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 23:12 schreef igmar het volgende:

[..]

Fix je netwerk. Hier word een x aantal keer per seconden gePOP't, en zonder vertraging. Je probleem is je netwerk, niet je POP server, en al helemaal xinetd niet.
wat moet ik daar dan aan veranderen? :?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

'k heb 't ook wel 's gezien.. pop3 gewoon niet vooruit te branden totdat je een andere pop3 daemon installed (d8 dat we toen naar qpopper gegaan zijn).

Verwijderd

De combo Fetchmail/Qmail draait heerlijk hiero.. (idd buiten xinetd om, met tcpd en supervice als ik me niet vergis, lang geleden dat ik het geinstalleerd heb)

• jant
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 23:12 schreef igmar het volgende:

[..]

**grin** Zowaar een medestander :)

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb hier gewoon sendmail+zooi en het mailcheken gaat hier als een raket. vanaf gister, want ik had 1 IP vergeten toe te voegen aan etc/hosts :) Daarvoor ging het ook zo traag als jij beschrijft.

/dev/null

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 10:18 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb hier gewoon sendmail+zooi en het mailcheken gaat hier als een raket. vanaf gister, want ik had 1 IP vergeten toe te voegen aan etc/hosts :) Daarvoor ging het ook zo traag als jij beschrijft.
Maar ik had mijn IP er dus al aan toegevoegd. Ik ga (q)popper maar eens proberen (stand alone dus!)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

heb je ook al de IP's toegevoegd aan het bestand hosts van windows. (zoek naar hosts, zonder extensie)

/dev/null

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 12:47 schreef I_Stealth_I het volgende:
heb je ook al de IP's toegevoegd aan het bestand hosts van windows. (zoek naar hosts, zonder extensie)
nope, lmhosts heet dat toch? Kun je ook leuk mee hacken enzo ;) Ga ik dat eerst nog ff proberen. :)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 13:06 schreef banaan-X het volgende:

[..]

nope, lmhosts heet dat toch? Kun je ook leuk mee hacken enzo ;) Ga ik dat eerst nog ff proberen. :)
Mmm, thuis gekomen kan ik dat bestand niet vinden in win2k. Weet iemand welk bestand het in win2k moet zijn?

• jant
  • Niet online
c:\winnt\system32\drivers\etc

Anyway je moet het hosts file-tje hebben en niet lmhosts. Fix je netwerk en je bent van het probleem af....

• banaan-X
  • Niet online
Dat maakte het alleen maar trager... :(
Ik ka dus mooi binnenkort qpopper installeren :)

• jant
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 20:12 schreef banaan-X het volgende:
Qpopper is een goede pop daemon hoor.. Wellicht dat je probleempje verdwijnt, maar er blijft iets fundamenteels fout zitten in je netwerk. Dat kun je beter oplossen ipv symptoombestrijding....

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Start sendmail ook traag ?

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 20:39 schreef igmar het volgende:

[..]

Start sendmail ook traag ?
nee
(misschien een heel klein beetje, maar de server is ook maar een P90/48MB)

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb vandaag dan eindelijk qpopper gecompileerd en met Xinetd geconfigureerd. Ik wilde toch nog even zeggen dat mail ophalen dus enorm snel gaat met qpopper!! Ik zie haast niet dat hij controleert in Outlook Express, zo snel gaat het! Dus aan mijn Xinetd en/of netwerk zal het toch echt niet gelegen hebben, lijkt mij.

Verwijderd

je moet dat IP in je hosts ook op de server zetten natuurlijk...

Ik heb gewoon DNS draaien, dat is echt ideaal :) clients krijgen via DHCP gewoon het goede DNS adres en het werkt geweldig...wel de reverse zone goed maken :)

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:35 schreef fkooman het volgende:
je moet dat IP in je hosts ook op de server zetten natuurlijk...

Ik heb gewoon DNS draaien, dat is echt ideaal :) clients krijgen via DHCP gewoon het goede DNS adres en het werkt geweldig...wel de reverse zone goed maken :)
Dat heb ik wel gedaan hoor! ;) Kennelijk lag het gewoon echt aan ipop3d, aangezien met precies dezelfde instellingen qpopper supersnel werkt.

Ik heb helemaal geen DNS draaien, heb t wel eens gedaan, kreeg ik meteen een hackertje die die BIND-exploit eens lekker ging uittesten :X ...
Pagina: 1