Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mechanische ventilatie op Apple HomeKit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SuperRobin6394
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-05 14:57
Goedenavond lieve mensen :)

In het project verbouwing van mijn nieuwe woning waar ik mid januari in ga trekken ben ik bezig om het gehele huis ‘smart’ te maken. Gelukkig is dit niet de eerste keer dat ik dit doe, mijn huidige woning is ook voor een deel smart.
Nu wil ik vanaf dag 1 smart bezig zijn, dat maakt het een en ander makkelijker dan retrofits.
Zowat het gele huis word verbouwd. Het is bestaande bouw uit 1999.

Er zullen 2 MV units komen, lang verhaal waarom, TL;DR is dat de huidige MV vervangen moet worden en het super lastig word om andere heft van het huis erop aan te sluiten dus dan maar een 2e unit.

Nu vraag ik me af welke MV ik zou moeten kopen, want ik heb maar 3 uitgangspunten voor beide units:
1. Apple HomeKit support
2. C-type systeem.
3. 350-400m3 per uur.

Beide MV units zullen nieuw worden aangeschaft, dus alle opties staan open. Stroomverbruik maakt niets uit, vanwege de aankomende solar-installatie van ruim 11mWh/jaar die op het dak komt.

De HomeKit support hoeft niet native te zijn, ik heb toch al 2 maal een 24/7 server (Windows Server 2016 en UNRAID).
Ja, we willen perse HomeKit, gezien het gehele huis erop komt en mijn (niet-technische) partner het fijn vind om naar Siri te kunnen schreeuwen voor alles in het huis. Ik weet dat er alternatieven zijn, maar we zullen 100% bij HomeKit vast blijven gezien het gebrek aan verbeteringen in onze situatie van alternatieven die we hebben geprobeerd/ervaren.

Alle reacties

• niika
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb ook een smarthome met een ipad aan de muur icm diverse apple homepods.

Omdat iedereen binnen mijn gezin Apple heeft en de layout hiervan mooi vind, gebruik ik voor bediening de woning app van Apple.

Omdat ik tegen veel uitdaging aanliep, waarin ik erachter ben gekomen dat er veel producten niet werken met apple home kit, heb ik een combinatie gemaakt met Home assistent en starling (koppelen nest producten)

Er is dus geen optie om MV rechtstreeks aan te sluiten op homekit. Mijn oplossing is HA + Fibaro smart implant en deze laad ik dan via HA homekit app hub weer connecten met homekit op mijn ipad.

Bovenstaande werkt perfect. Door deze combinatie kan ik ook bijvoorbeeld Irobot stofzuiger, gardena, nest , Unifi camera's en netwerk, diverse fibaro sensoren, garage opener en ook airco's en MV (IItho mv box 400m3) etc allemaal te zien en te bedienen via de woning app.

• SuperRobin6394
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-05 14:57
niika schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:16:
Ik heb ook een smarthome met een ipad aan de muur icm diverse apple homepods.

Omdat iedereen binnen mijn gezin Apple heeft en de layout hiervan mooi vind, gebruik ik voor bediening de woning app van Apple.

Omdat ik tegen veel uitdaging aanliep, waarin ik erachter ben gekomen dat er veel producten niet werken met apple home kit, heb ik een combinatie gemaakt met Home assistent en starling (koppelen nest producten)

Er is dus geen optie om MV rechtstreeks aan te sluiten op homekit. Mijn oplossing is HA + Fibaro smart implant en deze laad ik dan via HA homekit app hub weer connecten met homekit op mijn ipad.

Bovenstaande werkt perfect. Door deze combinatie kan ik ook bijvoorbeeld Irobot stofzuiger, gardena, nest , Unifi camera's en netwerk, diverse fibaro sensoren, garage opener en ook airco's en MV (IItho mv box 400m3) etc allemaal te zien en te bedienen via de woning app.
Zou je een screenshot kunnen sturen hoe je MV in de Homekit app rapporteert?
Naast de Fibaro Smart Implant en MV, wat heb ik nog meer qua hardware nodig om vanaf 0 het in Homekit werkend te hebben? Na wat snel Google-zoeken zie ik wel dat ik een MV met DC speed-control moet hebben en niet de ouderwetse AC-schakeling.
Alvast bedankt voor de hulp :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@SuperRobin6394 ik heb geen verstand van Homekit, maar veel MV's kun je aansturen met een 0-10V signaal. Het mooie hiervan is dat de aansturing traploos is. Er zijn vast wel 0-10V dimmers te vinden die met Homekit werken (neem ik aan :P ).

edit: voorbeeldje van een 0-10V dimmer met Homekit-ondersteuning.

[ Voor 36% gewijzigd door Gizz op 21-12-2023 15:04 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX