Ik verhuis komende maand naar een nieuw huis, en ben mij aan het inlezen hoe ik het Wifi netwerk het beste kan regelen. Internet komt binnen aan de voordeur in de meterkast door Telenet (België), maar aangezien mijn bureau op zolder komt zou ik graag daar ook goed internet hebben.
Vanuit de meterkast loopt er een kabel naar boven, en ik zou boven gewoon een Access Point plaatsen. Liefst eentje waar ik ook nog kabel voor de computer op kan aansluiten.
Graag zou ik ook seamless handover/roaming hebben wanneer ik van boven naar beneden ga.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Telenet modem, geen verdere hardware.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb ik met 1 (of 2, nog eentje voor beneden ) van deze Access Points voldoende? uitvoering: TP-Link EAP615-WALL
Deze is echter enkel PoE...
Of is iets als uitvoering: TP-Link RE700X ook goed? Maar dit is volgens mij enkel een repeater? Ondanks dat hij bij Access Points staat...
Vanuit de meterkast loopt er een kabel naar boven, en ik zou boven gewoon een Access Point plaatsen. Liefst eentje waar ik ook nog kabel voor de computer op kan aansluiten.
Graag zou ik ook seamless handover/roaming hebben wanneer ik van boven naar beneden ga.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Telenet modem, geen verdere hardware.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb ik met 1 (of 2, nog eentje voor beneden ) van deze Access Points voldoende? uitvoering: TP-Link EAP615-WALL
Deze is echter enkel PoE...
Of is iets als uitvoering: TP-Link RE700X ook goed? Maar dit is volgens mij enkel een repeater? Ondanks dat hij bij Access Points staat...