Anton:
In eerst instantie wilde ik je post negeren maar toch maar ff commentaar op je files. Ik vind er namelijk nogal wat onzin tussen zitten.
SET DIRCMD=/O:GEN
Kan handig zijn als je vaak DIR gebruikt...
SET SOUND=C:\PROGRA~1\CREATIVE\CTSND
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:G MODE:0
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 E620 T6
Wie wil dit nou hebben? Wie speelt er nog spellen onder DOS? En zelfs dan, de meeste DOS spellen doe het ook wel zonder deze shit.
PATH C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;C:\;C:\TOOLS;C:\SB16;C:\RAR;C:\BORLANDC\BIN;C:\PROGRA~1\MCAFEE~1
C:\Windows en C:\Windows\Command zitten standaard al ik je path, niet nodig dus. C:\ Lijkt me vrij ovrebodig tenzij je je autoexec.bat vaak via Start,Run nog een keer wilt opstarten

. C:\Tools zal je wel je redenen voor hebben. C:\Rar kan ook handig zijn als je zulk soort dingen dus onder DOS doet. Maar wie wil dat nou? Kijk eens naar Windows Commander... De rest is ook overbodig.
C:\SB16\DIAGNOSE /S
C:\SB16\AWEUTIL /S
C:\SB16\SB16SET /P /Q
Hier hadden we het al over gehad.
SHELL=C:\COMMAND.COM C:\ /E:1024 /P
Kun je beter een shortcut op je desktop maken die C:\Command.com /e:1024 /e uitvoert.
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
Gebeurt standaard.
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS I=B000-B7FF
DOS=HIGH,UMB
BUFFERSHIGH=20
FILESHIGH=50
LASTDRIVEHIGH=N
STACKSHIGH=0,0
BREAK=ON
Allemaal ouderwetse onzin. Heb je tegewoordig nergens meer voor nodig.
DEVICEHIGH=C:\CDROM\VIDE-CDD.SYS /D:MSCD001
Wie wil er nou een DOS CD-ROM driver gebruiken????
Die dingen in Dosstart.bat kunnen wel makkelijk zijn als je ooit in DOS op start. Dat is voor mij al minstens een jaar geleden

. Je PC start volgens mij 10% sneller op als je beide files weg doet...
Edit: Nadat ik ben gaan typen ben ik sigaretten gaan halen, daarna op Submit geklikt. Ondertussen heb jij al weer gereageerd Marius. Jij bent nog erger.

Ook een boel overbodige troep!