Hallo allemaal,
Mijn ouders hebben een hoekwoning uit 1980 en deze zal verduurzaamt moeten worden i.v.m. achterstallig onderhoud. Woning is een voormalig sociaal huurwoning. Woningbouw heeft het verkocht aan mijn ouders nadat ze het jarenlang gehuurd hebben. Voorheen was het dus in beheer van woningbouw. Daarna is het in eigen beheer gekomen. De woning is als volgt opgebouwd::strip_exif()/f/image/x898BvDcDIJL2MhXClmQhRSS.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn ouders hebben een hoekwoning uit 1980 en deze zal verduurzaamt moeten worden i.v.m. achterstallig onderhoud. Woning is een voormalig sociaal huurwoning. Woningbouw heeft het verkocht aan mijn ouders nadat ze het jarenlang gehuurd hebben. Voorheen was het dus in beheer van woningbouw. Daarna is het in eigen beheer gekomen. De woning is als volgt opgebouwd:
- De woning heeft al vloerisolatie in de kruipruimte. Dit is achteraf gedaan door sociaal woonstichting. Er is PUR aangebracht in de kruipruimte.
- De spouwmuren/gevel heeft steenwol isolatie 50mm met open stootvoegen
- Het dak bestaat uit een schuine deel. In het schuine deel is stramitex 150 dakplaat isolatie aangebracht (Piepschuim platen)
- Het dak heeft ook een plat deel met bitumen dakbedekking. Heeft 40mm isolatie als basis.
- De woning heeft houten kozijnen. De ramen zijn van het type dubbelglas en lekt hoogstwaarschijnlijk. Ook hebben de kozijnen nog luchtroosters die niet meer goed sluiten (seal niet goed meer?)
- De woning heeft een CV ketel trendline 2 CW5 en wordt verwarmd met radiatoren waarvan de buizen bevestigd zijn aan de muren.
- Woning heeft een simpele centrale ventilatiesysteem. Luchtkanalen bevinden zich in keuken, WC en badkamer en opbergruimte waarin ventilatiebox zich bevindt.
- Is het zinvol om de spouwmuur nog extra te laten isoleren, aangezien er al steenwol van 50mm is aangebracht
- Is het ook zinvol om isolatie aan te brengen aan het schuine dak? Kan ik daar nog wat aan doen?
- Voor de kozijnen, is het de meerprijs waard voor triple glas? Wij hebben namelijk een beperkt budget. Is het ook beter om de luchtroosters er uit te laten?
- Welke maatregelen dienen er uiteindelijk gedaan te worden om de woning zodanig geïsoleerd te krijgen dat het geschikt is voor een warmtepomp?
:strip_exif()/f/image/x898BvDcDIJL2MhXClmQhRSS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCrIjLTwDrbZx3XuehvnzBZY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Monkeydancer op 11-12-2023 19:20 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys