Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Thompson
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-01 14:38
Edit: Ze zijn eindelijk wakker geworden bij Microsoft. Het lijkt te zijn verholpen, update id EX697757

------------------------

Beste Tweakers, ik loop tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik vanuit mijn outlook (zowel web als applicatie) een invite aanmaak en personen uitnodig die een gmail adres gebruiken (Google Calendar) krijgen zij wel een mail van de invite, maar kunnen zij deze niet accepteren of afwijzen. De mail bevat geen enkele info, behalve een los ICS bestand. Dit bestand is niet te openen en geeft de foutmelding: Kan afspraak gegevens niet laden

Het vreemde aan dit verhaal is dat het soms wel lukt, en de gmail ontvanger de invite wel kan accepteren (wordt dan ook zichtbaar Google Calendar). Dit lijkt echt volledig willekeurig. Ik heb afgelopen week een 30 tal invites gestuurd naar dezelfde persoon, en op de datum na exact dezelfde inhoud en instellingen. 3 invites werkte zoals het hoort, de rest gaf eerdergenoemde problemen. Ik heb getracht na te gaan wat dan eventueel het verschil is. Maar ik kan echt geen enkel verschil ontdekken tussen de invites die wel werken en de invites die niet werken.

Ik gebruik Microsoft 365 Business Standard via mijn hoster Strato.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Thompson op 13-12-2023 16:52 ]

Beste antwoord (via Mr. Thompson op 13-12-2023 15:22)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 23:13
Ik loop net ook tegen dit probleem aan en kwam de volgende thread tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/...out_calendar_invites_via/
Waarin ze verwijzen naar:
https://support.google.co...-to-load-event-data?hl=en

Lijkt erop dat de .ICS file stuk is :? (END:VCALENDAR ontbreekt)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloeilempke
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb dit sinds een week ook en geen idee waar het aan ligt. 1 persoon die me vaak invites stuurt en dat ging altijd goed, en sinds een paar dagen kan ik geen enkele invite meer openen. Ook de losse .ics files kan ik niets mee. Op windows in de kalender app kan ik de ics wel importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Thompson
Ik ben zelf ondertussen achter het volgende gekomen. Als ik het NIET werkende .ICS bestand in kladblok open zie ik onderaan de volgende informatie staan:

X-MICROSOFT-CDO-APPT-SEQUENCE:0
X-MICROSOFT-CDO-OWNERAPPTID:780716007
X-MICROSOFT-CDO-BUSYSTATUS:TENTATIVE
X-MICROSOFT-CDO-INTENDEDSTATUS:BUSY
X-MICROSOFT-CDO-ALLDAYEVENT:FALSE
X-MICROSOFT-CDO-IMPORTANCE:1
X-MICROSOFT-CDO-INSTTYPE:0
END:VEVENT

Als ik vervolgend het WEL werkende .ICS bestand in kladblok uitlees zie ik dat er meer coderegels (dikgedrukt) in staan in vergelijking met het NIET werkende .ICS bestand:

X-MICROSOFT-CDO-APPT-SEQUENCE:0
X-MICROSOFT-CDO-OWNERAPPTID:774424551
X-MICROSOFT-CDO-BUSYSTATUS:TENTATIVE
X-MICROSOFT-CDO-INTENDEDSTATUS:BUSY
X-MICROSOFT-CDO-ALLDAYEVENT:FALSE
X-MICROSOFT-CDO-IMPORTANCE:1
X-MICROSOFT-CDO-INSTTYPE:0
X-MICROSOFT-DONOTFORWARDMEETING:FALSE
X-MICROSOFT-DISALLOW-COUNTER:FALSE
X-MICROSOFT-REQUESTEDATTENDANCEMODE:DEFAULT
X-MICROSOFT-LOCATIONS:[ { "DisplayName" : "Test plaats\, Test adres
15"\, "LocationAnnotation" : ""\, "LocationSource" : 0\, "Unresolved" : fa
lse\, "LocationUri" : "" } ]
BEGIN:VALARM
DESCRIPTION:REMINDER
TRIGGER;RELATED=START:-PT15M
ACTION:DISPLAY
END:VALARM

END:VEVENT
END:VCALENDAR

Geen idee waarom dit verschil is ontstaan. Nogmaals, buiten de datum zijn alle settings exact hetzelfde. Beide invites zijn kort na elkaar aangemaakt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 23:13
Ik loop net ook tegen dit probleem aan en kwam de volgende thread tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/...out_calendar_invites_via/
Waarin ze verwijzen naar:
https://support.google.co...-to-load-event-data?hl=en

Lijkt erop dat de .ICS file stuk is :? (END:VCALENDAR ontbreekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Thompson
Ok, het lijkt er dus sterk op dat het aan de kant van MSFT niet goed gaat. Dan hoop ik dat ze dit snel kunnen verhelpen. December is de maand waarin ik ontzettend veel invites moet aanmaken voor het komende jaar...