Smartphone hoesjes tonen die met de telefoon passen

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 14:43
1. Welk probleem ervaar je?
Als ik een productpagina van een smartphone open heb, zou ik daar ook graag een smartphonehoesje bij willen zoeken.
Dit kan via de website van Tweakers, maar het is niet mogelijk om op 1 specifiek model te filteren (enkel op merk).

2. Waarom is dat een probleem?
Ik moet handmatig gaan uitzoeken of een hoesje compatible is door de titel te lezen, of als het niet in de titel staat, de specificaties moet lezen.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Iedere keer wanneer ik een smartphone interessant vind / overweeg om te kopen.
Gezien de categorie "smartphone" het populairst is op tweakers, lijkt een oplossing me iets waar meerdere gebruikers baat bij hebben.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Een tabblad bij een smartphone waar een lijst van hoesjes getoond wordt, standaard gesorteerd op populariteit, maar mogelijkheid om sortering aan te passen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noxO-CWKwoZTcIF0HzZSCW3vJP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cUFHw4PHGHZrqSF15HlVYqnZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Op zich een leuk idee, al is dan wel de vraag waarom we dit zouden beperken tot smartphonehoesjes en niet doen bij (alle) andere accessoires. Smartphonehoesjes zijn commercieel gezien sowieso niet echt een interessante categorie voor ons, dus zoiets aanbieden op een prominente plek zie ik niet snel gebeuren.

Wat betreft het kunnen filteren op specifieke modellen: ik zie dat in de specificaties van smartphonehoesjes "Compatibel model" wel beschikbaar is, maar dat daar geen filter voor is. Of dat bewust gedaan is of niet en wat daar eventueel aan aaangepast kan worden, zou @Mooijekind of @Glaanie moeten kunnen vertellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
We hebben hier bewust geen filter actief omdat dit een categorie is waarbij producten zoveel mogelik geautomatiseerd worden doorgezet naar de pricewatch zonder controle van onze kant. We doen dus geen check op uniforme schrijfwijze van de naam en dan kan het voorkomen dat een model er vaker dan een keer komt in te staan of dat er erg lange titels worden geplaatst.

Er staan hier bv ook Sportarmbanden in die voor meerdere merken te gebruiken zijn en dan staat dit bv in het veld Compatbile model, dus meerdere merken en modellen :
iPhone 5, Galaxy SIII, HTC Sensation, Galaxy S4, HTC One, iPhone 5C, iPhone 5S, iPhone 6, iPhone 6 Plus

We hebben er wel eens over gedacht om dit handmatig te koppelen op basis van productID van de smartphone maar vanwege de volumes is dit niet te doen. En als we het niet goed kunnen doen dan doen we het liever niet.

We voeren de modelnaam zoveel mogelijk standaard in de producttitel en door gebruik te maken van het trefwoord bij de filters zou je alle hoesjes voor een specifiek model wel snel moeten kunnen vinden.

Dit topic is gesloten.