Mogelijk opgelicht door webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amurion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb 2 weken terug een 5 xxl winterjas gekocht bij de website: *knip* Webwinkel. Betaald via Ideal. Gevonden via google en zag er allemaal betrouwbaar uit. In een opwelling zonder reviews te controleren een jas besteld. Voor 23:00 besteld en zou de volgende dag besteld worden. Echter toen ik 2 dagen later controleerde zag ik dat de jas uit china moest komen en toen ik de reviews ging lezen had ik al snel door dat het niet in orde was.

Ik hoopte vooral dat de jas op zin minst wel 5xl was en als de kwaliteit minder was moest ik daar maar mee leven. Maar de jas kwam vandaag binnen en qua grootte is het nog niet eens een xxl denk ik.

Heb de website nagekeken voor contact en retour. Blijkt dat bij artikelen in de aanbieding geen geld vergoed wordt, maar ze hebben elk product op de website in de aanbieding om zo dus nooit geld te hoeven retourneren.

Ik vraag me nu vooral af. Zijn er nog stappen die ik kan ondernemen? Of ben ik gewoon de lul en mijn 90 euro kwijt?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2023 19:03 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoe heb je betaald?

Probeer waar je maar kan altijd met credit card betalen, dan is het vaak veel makkelijker om geld terug te krijgen als je er met de webwinkel niet uitkomt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
90 euro, zie het als leergeld en koop een andere mooie jas.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik mis: welke betaalmethode is er gebruikt?

Daarnaast, je post alsof je "niet precies wist welke maat je ging krijgen" en bent nu verontwaardigd dat je een maat / jas krijgt die je niet past.

Kwaliteit, lullig gezegd, is het verschil tussen omschrijving, verwachting en aflevering. Tenzij dit aanzienlijk (en aantoonbaar door jou) afwijkt, zou ik de perceptie van kwaliteit niet als argument aan dragen.

Dus: als je een jas hebt besteld met maten 110 x 41 en je krijgt een jas met 100 x 34 bijvoorbeeld, dan kan zo'n bedrijf zich niet beroepen op "aanbieding" maar het is gewoon verkeerd verstuurd.

Overigens, creditcard & PayPal zijn vast gevoelig voor bedrijven die niet (correct) leveren dus je kan allicht bij die betaalpartij een procedure vinden hoe verder te gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Los van de maat, 90 euro voor een winterjas had vooraf al de nodige alarmbellen af moeten laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:18

ManiacsHouse

Scheisse!

Dropshippers... Ze hebben alles in 'de aanbieding'. Dus geen geld terug. En om de zoveel tijd veranderen ze van naam/website. Pure oplichting. Snap niet zo goed waarom ze dit soort gasten niet aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:15
Als je al snel na bestellen zag dat het niet ok was, had ik geannuleerd.
Weet niet of WKOA ook opgaat als een bedrijf in het buitenland gevestigd is, maar goed dat maakt nu ook allemaal niet uit.

Leergeld, accepteren en doorgaan. Jas als nieuw voor 5 tientjes op MP gooien.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hoevenpe schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:02:
Los van de maat, 90 euro voor een winterjas had vooraf al de nodige alarmbellen af moeten laten gaan.
Nou zeg? Ik heb hier een goede dikke halflange jas van de Aktiesport hangen. Die was ooit 110 nieuwwaarde en eind seizoen gekocht voor 49 Euro. Gaat al 4 winters mee; veslijt amper; voldoende wind & waterdicht. Ja, hij is idd niet zo heel warm bij -12 maar is dat echt een eis (zo ja, dan moet je idd een speciaalzaak zoeken).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 16:52
KnoxNL schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:03:
Als je al snel na bestellen zag dat het niet ok was, had ik geannuleerd.
Weet niet of WKOA ook opgaat als een bedrijf in het buitenland gevestigd is, maar goed dat maakt nu ook allemaal niet uit.

Leergeld, accepteren en doorgaan. Jas als nieuw voor 5 tientjes op MP gooien.
De site lijkt gewoon een nederlandse site, gericht op de nederlandse markt, met nederlandse betaalmiddelen, dus zou het zich ook aan het nederlandse recht moeten houden.

Los van dit alles, heb je uberhaubt al contact met ze opgenomen hierover? Ik lees alleen maar dat de kwaliteit en maat niet overeenkomen met je verwachtingen, maar niet dat je al geprobeerd hebt het terug te sturen of niet.

(ik acht de kans inderdaad niet groot, maar als je niets probeerd weet je zeker dat je niets terugkrijgt)

[ Voor 16% gewijzigd door Puc van S. op 11-12-2023 17:07 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amurion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
MAX3400 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:00:
Wat ik mis: welke betaalmethode is er gebruikt?

Daarnaast, je post alsof je "niet precies wist welke maat je ging krijgen" en bent nu verontwaardigd dat je een maat / jas krijgt die je niet past.

Kwaliteit, lullig gezegd, is het verschil tussen omschrijving, verwachting en aflevering. Tenzij dit aanzienlijk (en aantoonbaar door jou) afwijkt, zou ik de perceptie van kwaliteit niet als argument aan dragen.

Dus: als je een jas hebt besteld met maten 110 x 41 en je krijgt een jas met 100 x 34 bijvoorbeeld, dan kan zo'n bedrijf zich niet beroepen op "aanbieding" maar het is gewoon verkeerd verstuurd.

Overigens, creditcard & PayPal zijn vast gevoelig voor bedrijven die niet (correct) leveren dus je kan allicht bij die betaalpartij een procedure vinden hoe verder te gaan.
Via IDeal betaald. Heb een 5XXL jas besteld, maar de maat is verre van een 5xxl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Amurion schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:55:
Blijkt dat bij artikelen in de aanbieding geen geld vergoed wordt,
Dit kunnen ze wel claimen maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig.
Elke online aankoop moet je zonder opgaaf van reden kunnen retourneren binnen 14 dagen. (Uitzondering voor gemaakt op maat/hygiëne producten)

Dus gewoon aangeven dat je wil retourneren, wachten op retouradres en aangeven dat je geld terug wil.
En dan in gebreke stellen als ze weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aantal rode vlaggetjes:
Bedrijfsregistratie nummer is 7 cijfers, KVK registratie is 8 cijfers.
Nergens een adres (uiteraard)
Zeer algemene bedrijfsnaam TF B.V. dus zoek daar op en je vindt een register vol.

Ja ze moeten de retouren accepteren, maar waar ga je heen als ze dat niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:51
Gebruiken als leergeld.
Dit is een lege template die op héél veel sites wordt gebruikt. Google maar eens op hun klantenservice nummer en je krijgt al een stuk of 6 dezelfde sites met een andere naam.

Trosradar kent hem inmiddels ook:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2023 19:04 . Reden: Verwijzing naar winkel in mo-tags gezet ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Allemaal rode vlaggetjes maar het zag er toch betrouwbaar uit?
Hoe dan?

Denk toch dat je je verlies moet nemen.
Tip: Ga voor een winterjas 'ns kijken bij een tweedehands shop / kringloop in de buurt. Vaak hebben ze prachtig spul hangen wat nauwelijks gedragen is en wat je voor een paar euro mee mag nemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Nog een rode vlag:
Retourzendingen zijn op eigen kosten, afhankelijk van de koerier en het land van waaruit u uw pakket terugstuurt.

Gezien het 0044 nummer (VK) zal je eerst verzendkosten naar Engeland mogen dokken alvorens je (hopelijk) geld retour krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:00

g0tanks

Moderator CSA
90 euro vind ik niet per se een gekke prijs voor een jas. Je hoeft dan geen hele hoogwaardige kwaliteit te verwachten, maar niet iedereen kan of wil veel geld uitgeven aan kleding.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:03

St@m

@ Your Service

Jas als nieuw voor 5 tientjes op MP gooien.
Op Temu kost ie waarschijnlijk 3 tientjes ;)
Ben deze site ook tegengekomen in mijn zoektocht naar een winterjas, vertrouwde het al niet toen ik dezelfde jassen langs zag komen bij Temu.

Tegenwoordig zijn die retouren bij de Chinese webshops best aardig geregeld, dus ik zou niet direct de hoop opgeven, wellicht kun je direct retourneren aan de webshop waar zij hebben gekocht?

Edit: zie op het trosradar draadje dat dit ook niet mogelijk is..

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 11-12-2023 17:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
g0tanks schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:20:
90 euro vind ik niet per se een gekke prijs voor een jas. Je hoeft dan geen hele hoogwaardige kwaliteit te verwachten, maar niet iedereen kan of wil veel geld uitgeven aan kleding.
Er wordt 'hoogwaardige kwaliteit' gesuggereerd, de site straalt in niets Zeeman of Aktiesport uit. Niets mis met deze ketens, in het reguliere tot hogere segment is een goede winterjas echter honderden euro's.

Van de radar site:
Retour zenden kan, maar dan wel naar China, retour betaling blijft uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:33
Hangt van het merk en type toch af. Primark hangt vol met winterjassen van onder de 90 euro. Ik denk dat je daar moeite moet doen om een jas van boven de 90 euro vinden. En mijn jas van 40/50 euro is nu aan zijn 5de jaar bezig dus laat die alarmbellen maar komen😀 en ja ga de C&A aan je bent rond die prijs kwijt en ga je naar een merk winkel dan ben makkelijk 5 keer die prijs kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 11-12-2023 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 37% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2023 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Welke partij was de Payment Service Provider? Bijv. Mollie of Adyen. Probeer de contactgegevens te achterhalen via de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Nee sterker nog melding maken bij die partij van fraude website. Ik snap niet hoe ideal ooit zo dtom heeft kunnen zijn om zaken te doen met chinese partijen... weg imago ideal.

Maar op je bankafschrift zie je een payment provider naam staan en anders wel het bank nr van die partij. Daar melding maken dat webshop zich niet houdt aan nederlandse wetgeving en klanten misleid dan heb je mogelijk nog geld terug maat nog beter is de shop zijn betaalmethodes kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Als de website zich op een Nederlands publiek richt, heb je als consument altijd minimaal de bescherming die de Nederlandse wet biedt.
hoevenpe schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:19:
Nog een rode vlag:
Retourzendingen zijn op eigen kosten, afhankelijk van de koerier en het land van waaruit u uw pakket terugstuurt.

Gezien het 0044 nummer (VK) zal je eerst verzendkosten naar Engeland mogen dokken alvorens je (hopelijk) geld retour krijgt.
Een webwinkel moet de hoogte van de verzendkosten vermelden:
Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie: (...) indien de zaken door hun aard niet per gewone post kunnen worden teruggezonden, de kosten van het terugzenden van de zaken;
Anders is de consument deze kosten niet verschuldigd.

Dit is wel een zaak waarbij er een verschil zit tussen recht hebben en recht krijgen omdat je geen idee hebt wie de wederpartij is. Je weet dat het een snotaap op een zolderkamer is, maar probeer hem maar eens te vinden. Als je iets wilt bestellen, staat er onderaan een link naar servicevoorwaarden en naar contactgegevens. Daar staan twee verschillende (niet bestaande) KvK-nummers. Via de betaalprovider kom je mogelijk wel verder, maar dat gaat je meer kosten dan 80 euro.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
fopjurist schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:21:
Je weet dat het een snotaap op een zolderkamer is, maar probeer hem maar eens te vinden.
Edit: link met vermeende snotaap op trustpilot verwijderd, onduidelijk of dit hem echt is.

[ Voor 27% gewijzigd door hoevenpe op 11-12-2023 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
fopjurist schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:21:
[...]

Als de website zich op een Nederlands publiek richt, heb je als consument altijd minimaal de bescherming die de Nederlandse wet biedt.

[...]

Een webwinkel moet de hoogte van de verzendkosten vermelden:

[...]

Anders is de consument deze kosten niet verschuldigd.

Dit is wel een zaak waarbij er een verschil zit tussen recht hebben en recht krijgen omdat je geen idee hebt wie de wederpartij is. Je weet dat het een snotaap op een zolderkamer is, maar probeer hem maar eens te vinden. Als je iets wilt bestellen, staat er onderaan een link naar servicevoorwaarden en naar contactgegevens. Daar staan twee verschillende (niet bestaande) KvK-nummers. Via de betaalprovider kom je mogelijk wel verder, maar dat gaat je meer kosten dan 80 euro.
Ik kan mij herinneren dat de betaalprovider ook een zorgtaak op zich heeft, zo moet de betaalprovider de verkoper in dit geval verifiëren.
Misschien dat je op die manier achter zijn gegeven kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en titel verwijderd. Tevens heb ik een aantal links met verwijzingen in mo-tags geplaatst.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:55
MAX3400 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:05:
[...]

Nou zeg? Ik heb hier een goede dikke halflange jas van de Aktiesport hangen. Die was ooit 110 nieuwwaarde en eind seizoen gekocht voor 49 Euro. Gaat al 4 winters mee; veslijt amper; voldoende wind & waterdicht. Ja, hij is idd niet zo heel warm bij -12 maar is dat echt een eis (zo ja, dan moet je idd een speciaalzaak zoeken).
Tja.. wellicht te goedkoop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

*knip*, dit voegt nu niet echt iets toe :)

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 12-12-2023 10:29 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
Zoals anderen suggereerden zou ik inderdaad het product maar ergens proberen te slijten. En je verlies nemen. Misschien kun je het iemand cadeau doen voor de feestdagen.

Aangifte kun je proberen te doen, maar die zal zeer waarschijnlijk niet in behandeling worden genomen. Je hebt immers een product besteld en gekregen. Daarmee is het een consumentenzaak en geen strafzaak. Je kunt nog klagen bij Google / Trustpilot en natuurlijk de payment provider. Maar hoeveel je daarmee opschiet...

offtopic:
Dat je geen goede jas onder de 100 euro kunt kopen is echt onzin. Ik koop altijd mijn jassen onder de 100 euro. Gaan bij mij altijd minimaal 3 jaar mee en dan wil ik vaak toch iets anders. Zalando heeft momenteel meer dan 1000 winterjassen onder de 120 euro. In TS zijn maat zijn er ook nog 74 verschillende jassen onder de 100 euro. En bij 130 euro nog meer dan 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:00:
90 euro, zie het als leergeld en koop een andere mooie jas.
Dit. Ooit schoenen gekocht van een bekend merk. Achteraf te snel gekeken. Nooit reacties gehad op mijn bel, telefonisch onbereikbaar. Heb na 2-3 maanden wel de schoenen binnen gekregen. Maar zagen er niet uit, zaten voor geen meter. Uithuilen en door.
Mede door deze ervaring. Geen obscure (web)winkels en merkjes meer voor mij, in de winkel passen en via de online shop bestellen of direct in de winkel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ManiacsHouse schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:02:
Pure oplichting. Snap niet zo goed waarom ze dit soort gasten niet aanpakken.
Het probleem is dat dropshippen ansich niet verboden of oplichting is, zolang de voorwaarden duidelijk zijn. Die mensen zijn daarnaast zo snel dat tegen de tijd dat ze iets van bewijs hebben verzameld ze al verdwenen zijn, enige registratie in Nederland zal echt niet de daadwerkelijke eigenaar/beheerder zijn.

Dus je moet al heel snel heel veel heel hard bewijs kunnen verzamelen anders dan is er weinig tegen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Amurion schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:55:
Ik heb 2 weken terug een 5 xxl winterjas gekocht bij de website: [mbr]*knip* Webwinkel[/]. Betaald via Ideal. Gevonden via google en zag er allemaal betrouwbaar uit. In een opwelling zonder reviews te controleren een jas besteld. Voor 23:00 besteld en zou de volgende dag besteld worden. Echter toen ik 2 dagen later controleerde zag ik dat de jas uit china moest komen en toen ik de reviews ging lezen had ik al snel door dat het niet in orde was.

Ik hoopte vooral dat de jas op zin minst wel 5xl was en als de kwaliteit minder was moest ik daar maar mee leven. Maar de jas kwam vandaag binnen en qua grootte is het nog niet eens een xxl denk ik.

Heb de website nagekeken voor contact en retour. Blijkt dat bij artikelen in de aanbieding geen geld vergoed wordt, maar ze hebben elk product op de website in de aanbieding om zo dus nooit geld te hoeven retourneren.

Ik vraag me nu vooral af. Zijn er nog stappen die ik kan ondernemen? Of ben ik gewoon de lul en mijn 90 euro kwijt?
Zou de jas op MP aanbieden, en evt je verlies nemen. of evt. doneren.
Het is vervelend, maar je er druk om maken is ook niet goed voor je.
Maten verschillen sowieso vaak en 5XL is geen gebruikelijke maat. misschien kun je bij Zalando nog wat leuks scoren. https://www.zalando.nl/wi...-5XL/?order=price&dir=asc daar zit je denk ik safer met online aankopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 14:09

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Even een kleine reminder aan eenieder om ontopic te reageren. Dat voor het bedrag wel/niet een propere winterjas te verkijgen is en wat we dan eigenlijk weer verstaan onder proper hoort hier niet thuis.

Eventuele offtopic reacties gaan in het vervolg direct naar de prullenbak en zullen niet meer geknipt worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 12-12-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:16

FreakNL

Well do ya punk?

Johnny schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:59:
Hoe heb je betaald?

Probeer waar je maar kan altijd met credit card betalen, dan is het vaak veel makkelijker om geld terug te krijgen als je er met de webwinkel niet uitkomt.
En dan ook nog;
De ene CC is de andere niet. Dat ding wat je gratis bij je bankpakket krijgt heeft meestal het laagste service-level. Heb je echter een Mastercard Black heb je alweer veel meer kans. Daar betaal je echter ook gewoon voor natuurlijk. Daarmee wil ik niet zeggen dat je helemaal geen service hebt bij die bank-CC, maar voor niets gaat de zon op.. Iets om overweging te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 12:37

eagle00789

Est. November 2005

Een eerste rode vlag voor mij (als ik die website bekijk) dan is het dat de trustpilot reviews niet aanklikbaar zijn en derhalve dus al niet te verifieren zijn.
Als je dan naar Trustpilot zelf gaat en je kijkt daar naar de reviews, dan is 1,3 sterren niet heel erg hoog. Ook komt het aantal reviews op de site van de verkoper en het aantal reviews op trustpilot zelf niet echt overeen. 3852 reviews volgens de verkoper en 437 reviews op trustpilot zelf. waarvan 90% 1 ster is.
Ook de waarschuwing van Trustpilopt zelf geeft niet veel goeds:
We’ve removed a number of fake reviews for this company and has been displaying Trustpilot content incorrectly.
We believe these reviews relate to review seller networks that buy and sell fake reviews. These can lead to bias and compromise the reliability of reviews. We’re strongly against this.

We take the integrity of our platform very seriously. When we uncover misuse, we take action and alert our community.

Also We’ve found out that this company has been displaying Trustpilot content incorrectly.This could mean showing an inaccurate star rating or TrustScore, or displaying reviews they’re not permitted to use.

We take the integrity of our platform very seriously, and wanted to let you know this company hasn’t been playing by the rules. When we uncover misuse, we take action and alert our community.
Mijn advies, neem je (dure) leergeld en let goed op waar je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:22:
[...]

Het probleem is dat dropshippen ansich niet verboden of oplichting is, zolang de voorwaarden duidelijk zijn. Die mensen zijn daarnaast zo snel dat tegen de tijd dat ze iets van bewijs hebben verzameld ze al verdwenen zijn, enige registratie in Nederland zal echt niet de daadwerkelijke eigenaar/beheerder zijn.

Dus je moet al heel snel heel veel heel hard bewijs kunnen verzamelen anders dan is er weinig tegen te doen.
Dit is niet de 'standaard' drop shipments wat je op youtube en tiktok ziet om 1000den per week te verdienen, dat zijn of 'legitieme' producten met opslag (en wat social media hype), of simpele resellers van de bekende aziatische webshops, dit soort websites doen zich voor als 'A merken' en verkopen chineze knockoffs, bol staan van neppe reviews en vrijwel nooit te bereiken.

Een goeie dropshipper heeft gewoon echte reviews, foto's, etc, dat zijn gewoon 'dozenschuivers' in het legitieme segment. Deze sites zijn en blijven gewoon oplichting, die horen niet bij een bepaalde groep (zoals dropship of 'rebrand sellers'), ze komen er simpel mee weg omdat er simpel te veel zijn, elke die je afschiet, komen er 10 voor terug.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

trustpilot is ook een grote hoax.. als je als ondernemer betaald kun je negatieve reviews laten verwijderen op hun platform. ze dwingen ondernemers door verplicht lid te worden door reviews te plaatsen voor bedrijven die helemaal niet zijn aangesloten bij ze. maar zoals al eerder gezegd ga achter die payment provider aan.
Pagina: 1