Gietvloer beschadigingen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen87NL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-01 12:26
;w Wij hebben sinds 1.5 een nieuwbouwwoning met vloerverwarming & een PU gietvloer.

De leverancier heeft de vloer in verschillende lagen aangebracht en een coating aangebracht van DR. Schutz.
Nu hebben wij na enkele weken al heel gemakkelijk schade gehad te denken aan;

1Zand dat voor krassen op de vloer heeft gezorgd
2Een kopje dat is gevallen van een laag tafeltje -> direct een pit in de vloer
3Maar wat mij nog het meeste irriteert is dat op vele plekken de vloerverwarmingsbuizen zichtbaar zijn. De leverancier wil hier niks aan doen en geeft aan dat het mogelijk aan de ondervloer ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2IdOrMP6mOzxjyTkR67nToYADQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kTjsyffEtEcYfpxolQE4lBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hg4AAl81rz9Ieo4If8wuGkZKknQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHQlAdmlZd93MAvqA0FnlBnW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rid9721apgVMTLdWtPMoFnUPSN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBEnAjpg49C9QUB3dwaEwgiT.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is jullie ervaring en advies?

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 09:29
Ik vrees dat het aan de dekvloer ligt. Desalniettemin had 'legger' van de gietvloer wel even de ondergrond kunnen checken en evt een klein beetje egalisren.

Wat voor dekvloer heb je? Anhydriet?
De vloerverwamingsleidingen kunnen dan opdriven als de netten niet aan de ondergrond zijn vastgemaakt of de leidingen gevuld met water. Dan gaan ze drijven naar de oppervlakte.

Oh en over de krassen; ik heb ook een PU gietvloer (Arturo). Die krast ook makkelijk. Wie hebben een matte toplaag en 'flakes' erin waardoor het minder goed zichtbaar is. Mogelijk is het ook alleen de toplaag die krast. Achteraf zou ik het niet opnieuw kiezen.

Leuk feitje: Volgens de leggers "kogelhard" :F maar het is juist redelijk hardstikke flexibel en dat is juist goed.

[ Voor 33% gewijzigd door MWDKing op 11-12-2023 21:51 ]

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:43
Die krassen doe je weinig aan, been there done that ik heb ook zo'n vloer gehad in vorige huis.

Maar die vloerverwarming buizen .... WTF ???
Ze hebben de vloer niet geegaliseerd zo lijkt het, normaal doe je dat met egaline. Of wel gedaan en toen gingen de buizen drijven.

Het lijkt me dat die vloerverwarming buizen in cementdekvloer zitten of anhydriet dekvloer. Dat moet gewoon vast zitten, maar die buizen zullen toch al aan het oppervlakte gelegen hebben of zelfs iets er boven ? Heb je daar geen fotos van ?

Hoe dan ook ben je wel echt een domme eikel als je als PU vloer legger dat ziet (dat moet je zien tenzei je blind ben) en er daarna een PU vloer er overheen legt terwijl er buizen uitsteken. Het is heel simpel ... een PU vloer vult niets op, en werkt ook niks weg wat uitsteekt.

Elk puntje, spikkeltje of oneffenheid zie je 1 op 1 terug. Dus je doet normaal heel strak egaliseren, een schrap laag en dan de PU vloer. Ik heb ze gezien hoor, PU vloeren waarbij je naderhand gewoon de houten ondervloer 1 op 1 terugziet _O-

[ Voor 22% gewijzigd door Lollercopter op 11-12-2023 22:26 ]

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Zoals hierboven is gezegd.
Bij ons hadden ze vloerverwarming in bestaande tegelvloer gefreesd. Maar doordat er (achteraf gezien) nog teveel vocht in zat kwammen er bobbels tpv de vloerverwarming slangen. Dus moest alles eruit.
Het lijkt dat dat hier niet van toepassing is omdat het in een dekvloer ligt, maar te dun/ondiep?!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Wie heeft de dekvloer aangebracht en hoe zag het er daarna uit? Lijkt mij sterk dat het gietvloerbedrijf akkoord is gegaan met het leggen van de gietvloer als de buizen zichtbaar waren door de dekvloer heen.

En er lijkt enorm veel kwaliteitsverschil te zijn tussen de verschillende PU vloeren. De vloer in het appartement van mijn ouders is van een vrij flexibel soort, dus de afdruk van een stoelpoot zie je direct maar verdwijnt ook weer na een paar minuten. Hierdoor is de vloer na een jaar of 5 nog steeds nagenoeg vrij van beschadigingen. Mijn PU vloer boven is beduidend harder en krast ook veel makkelijker (helaas).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Een goeie legger zal geen vloer plaatsen als de ondergrond niet vlak en droog genoeg is. Als je de slangen nog zo kan zien, heb je reden om te klagen.

Qua krassen: als je op je kniën inspecteert, dan zie je alles. Merk je er iets van als je recht staat?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 16:48
@Jeroen87NL , wat is de oplossing voor de problemen geworden?
Pagina: 1