Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebrasaus
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 16:59
Goedemiddag tweakers!

gevonden heb ik hoe ik de SSD kan plaatsen (voor mij al spannend waar dit de 1e keer wordt dat ik er een zelf ga plaatsen :) ). ik ben nog niet helemaal thuis in welke ik het beste nemen kan met de mogelijkheden hiervan.
vandaag heb ik gekocht de HP OMEN 25L GT15-1125nd.

na wat research ben ik uitgekomen bij SSD:
https://www.amazon.nl/dp/...N=B09K7DRMSC&linkCode=asn

zou iemand me kunnen bevestigen of deze kan / past in mijn gekochte pc?

hartelijk bedankt voor de hulp !

Link SSD: uitvoering: Kingston KC3000 2TB
Link PC: uitvoering: HP OMEN 25L GT15-1125nd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
zou eerst kijken welke er n u in zit,welke merk type ect. Het is een HP kant en klaar pc,de vraag is of alles zomaar werkt in die pc

kijk bv met HWinfo welke ssd erin zit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
Daar zit van de fabriek af al één m2 ssd in.

volgens https://www.hp.com/nl-nl/...sel=dtp#technical-details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Om7lPUpJ_pwNXK86bSbAOyKJ8lU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P7NdFyY0V4lFPDaRaHxFg1F3.png?f=user_large

Er past dus nog een 2e m2 ssd bij in.

Meestal gaat dit goed.

Het kan wel mogelijk zijn dat er beperkingen zijn qua types of zelfs lengte van deze 2e m2 ssd. Ik kan alleen zo snel geen QVL lijst van gesupporte modellen vinden. Of van deze maximale lengte. Misschien dus dat je hiervoor contact met de klantenservice moet opnemen.

Waarom wil je trouwens bij een nieuwe PC meteen er een schijf bijin zetten?

[ Voor 33% gewijzigd door NESFreak op 11-12-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
er kan er nog wel 1 bij,zijn 2 slots dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:42

M2M

medicijnman

Maar maak even een foto van de binnenkant, dan kunnen we in ieder geval zien of er nog een vrij M.2 slot aanwezig is. De plaatjes op internet spreken elkaar nogal tegen...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebrasaus
zou hem morgen binnen moeten krijgen, ga ik doen. super bedankt alvast voor jullie hulp. word zeer gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

NESFreak schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:40:
Waarom wil je trouwens bij een nieuwe PC meteen er een schijf bijin zetten?
Omdat er standaard maar 1TB in zit, wat tegenwoordig behoorlijk weinig is? Omdat via de fabrikant de prijzen van uitbreidingen vaak tig keer over de kop gaan? Omdat de gewenste optie niet eens aangeboden wordt? En zo zijn er nog wel wat redenen. Zo zie ik bij een van de fabrikanten de upgrade van 16GB naar 32GB laptopgeheugen 200 euro kosten, terwijl je voor 200 euro al een complete set van 64GB hebt met dezelfde specs. Dat zijn dus dingen die ik persoonlijk zelf direct upgrade bij een laptop zodat ik niet direct 1000 euro extra kwijt ben voor een beetje extra geheugen en opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
DataGhost schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:53:
[...]

Omdat er standaard maar 1TB in zit, wat tegenwoordig behoorlijk weinig is? Omdat via de fabrikant de prijzen van uitbreidingen vaak tig keer over de kop gaan? Omdat de gewenste optie niet eens aangeboden wordt? En zo zijn er nog wel wat redenen. Zo zie ik bij een van de fabrikanten de upgrade van 16GB naar 32GB laptopgeheugen 200 euro kosten, terwijl je voor 200 euro al een complete set van 64GB hebt met dezelfde specs. Dat zijn dus dingen die ik persoonlijk zelf direct upgrade bij een laptop zodat ik niet direct 1000 euro extra kwijt ben voor een beetje extra geheugen en opslag.
Als je er toch meteen aan wilt gaan sleutelen had je voor het zelfde geld een systeem met 2TB opslag en een 7900XTX of 4080 gehad review: Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Ja of het verder voor die prijs een goed systeem is had ik niet naar gekeken. Ik had het waarschijnlijk niet gedaan nee, nu ik de specs en de laatst bekende prijs bekijk.

Edit: maar niet iedereen kan/wil zelf een PC samenstellen, bouwen en troubleshooten, dus in dat opzicht kan een prebuilt handiger zijn, ook met garantie. Het inbouwen van een SSD is verder behoorlijk triviaal en staat lang niet in verhouding tot het (netjes!) bouwen van een geheel systeem from scratch.

[ Voor 47% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Eerlijk gezegd krijgt je met zelfbouw inderdaad eigenlijk altijd een veel betere deal.

Zou zeker overwegen om de omen terug te sturen gelijk al of annuleren als dat kan en voor een zelfbouw systeem te gaan. Maar ik wist niet dat de TS het systeem nog niet had staan

Voor dat bedrag kan je een heel mooi zelf bouw systeem samenstellen,zoals hierboven ,lijk me een top systeem

Als je het zelf wat eng vind om te bouwen,kan je misschien ook iemand vragen die het wel vaker gedaan heeft,je mee helpt met het bouwen er van.

Tis vooral goed lezen ,stappen volgen en ook het vooral rustig aan te doen er staan zoveel build video's online,dus info zat te vinden

[ Voor 43% gewijzigd door freaky35 op 11-12-2023 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
of als je garantie wilt ga je naar een shop als azerty of alternate en kiest of koopt daar de tweakers bestbuy

het feit dat zei hem voor je bouwen levert je extra kosten op maar biedt ook harde garanties dat het werkt

maar bovenal heb je dan een goed uitgedacht en gebaseerd iets en niet de specshype die een oem je wil aansmeren

[ Voor 20% gewijzigd door i-chat op 11-12-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebrasaus
Hi allemaal! allereerst, super bedankt voor alle reacties!
Vandaag is netjes de PC binnen gekomen, ik krijg eerlijk gezegd echter niet gevonden waar ik de SSD nu plaatsen kan/mag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQzTpemUa4x6YbzHQfSCdRH4WLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QR2m54iAPf7zyqhfcTEO7TS.jpg?f=fotoalbum_large

ik zie waar de pre installed SSD zit bij de processor. kan iemand me vertellen waar ik uitvoering: Kingston KC3000 2TB plaatsen kan en of dit dan uberhaubt wel kan? begin hier eerlijk gezegd aan te twijfelen.

de reden dat ik gekozen heb voor dit systeem is dat ik deze nieuw heb kunnen kopen voor een bedrag van €1750,-. :)

super bedankt so far!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:42

M2M

medicijnman

Je moet nu dus even op zoek gaan naar het tweede M.2 slot. Dat zal waarschijnlijk ongeveer onder de videokaart zitten. Daar zitten ze meestal :). Je kunt het herkennen aan zo'n zelfde grijze balkje met gouden connectors, als op je preinstalled SSD.

edit: yep, achter de videokaart dus, ondersteuningssite opzoeken op HP website, documenten in Engels opvragen. Daar kun je de serviceguide vinden;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTipbf2zOwnQTlcQVGRl1Jv5GoU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vOiWDZkn9TrwA1SH3hggRG8A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door M2M op 13-12-2023 00:20 ]

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Ja gpu moet eruit,dan kan je die ssd erin zetten er zit een heatsink in dus je bent een ssd nodig, zonder heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebrasaus
hi Freaky,

thanks voor de tip! kan dan mijn gekozen SSD?
uitvoering: Kingston KC3000 2TB

just to be sure, naar mijn idee moet dit lukken maar wil niet helemaal de mist ingaan in mijn 1e keer haha :)

*edit* wat ik gevonden krijg heeft deze geen heatsink?

[ Voor 9% gewijzigd door Zebrasaus op 13-12-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Zebrasaus schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:26:
hi Freaky,

thanks voor de tip! kan dan mijn gekozen SSD?
uitvoering: Kingston KC3000 2TB

just to be sure, naar mijn idee moet dit lukken maar wil niet helemaal de mist ingaan in mijn 1e keer haha :)

*edit* wat ik gevonden krijg heeft deze geen heatsink?
klopt deze is zonder heatsink
Pagina: 1