Na het ontwaken van mijn MBP 2020 uit slaapstand vertoont mijn scherm plotseling mankementen. Het scherm knippert, er zit een vage waas aan de randen/hoeken van het scherm en het scherm gaat langzaam naar een steeds witter scherm. Het lijkt erop dat enkel de backlight knippert.
Zie video: YouTube: 11 December 2023
Het knipperen is wellicht lastig te zien op de video, maar als je doorspoelt is de witte waas die ontstaat na verloop van tijd duidelijk zichtbaar.
Wat ik al geprobeerd heb zonder succes:
- shutdown / restart
- reset smc
- reset NVRAM / PRAM
Ook heb ik geprobeerd via AirPlay het scherm te delen met een andere MacBook. Het gedeelde scherm op de andere MacBook is dan naar behoren.
Ik verblijf in Nicaragua en hier is helaas geen Apple Store / reseller. Iemand met een idee waar het probleem zit en/of suggesties om dit op te lossen?
Zie video: YouTube: 11 December 2023
Het knipperen is wellicht lastig te zien op de video, maar als je doorspoelt is de witte waas die ontstaat na verloop van tijd duidelijk zichtbaar.
Wat ik al geprobeerd heb zonder succes:
- shutdown / restart
- reset smc
- reset NVRAM / PRAM
Ook heb ik geprobeerd via AirPlay het scherm te delen met een andere MacBook. Het gedeelde scherm op de andere MacBook is dan naar behoren.
Ik verblijf in Nicaragua en hier is helaas geen Apple Store / reseller. Iemand met een idee waar het probleem zit en/of suggesties om dit op te lossen?