Toon posts:

Monitor aan het doodgaan ofzo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai.

ik zit met een probleem. Ongeveer een uur geleden haalde ik mijn computer uit stand-by, en toen was het scherm een beetje verneukt.. Boven was alles correct, maar hoe verder je naar ondere keek, hoe smaller het beeld werdt. Ik heb het scherm toen uitgezet, en weer aan, toen was het in orde.

Toen ben ik een spel gaan spelen, en ik hoorde een hoog-frequentie pieptoontje wat me helemaal niet aanstont, dus ik dacht eerst dat het m'n versterker/boxen waren, maar die waren het niet, het kwam uit m'n monitor (in de 3 jaar dat ik hem heb, nog nooit gehoord!) Hij is pas 3 jaar oud. het is een TVM professional 15" digital-OSP scherm die toendertijd 700 piek was.

Iemand enig idee?

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Een hoog piepgeluid is vaak een slecht teken bij een monitor..

Vaak duid dit op een probleem met de stroomvoorziening, en dan bedoel ik niet een breuk in kabel die in de muur geplugd zit, maar in de hoogspannings voorziening..

Als je ook nog een lichte plastic lucht ruikt, dan is er vaak iets aan het doorbranden wat er mee te maken heeft..

Ik ben verder geen electricien ofzo en kan dus niet 100% de oorzaak aanwijzen, maar het klinkt er wel naar..
Indien het dus wel alleen de hoogspanning is, kan dit vaak redelijk gemakkelijk gemaakt worden door een tv-reparatie bedrijf (of iemand die goed is in die klusjes)..

Het kan ook dieper liggen, dat een of ander chippie 't begeven heeft waardoor je beeld ook scheef loopt, dunno..

Ik zal wel eens aan een kennis vragen, die is zo'n tv-kundige :-)

En 3.5 jaar oud, tja...dat is toch vaak de leeftijd waarop monitoren gebreken gaan vertonen, vooral als ze al die tijd daarvoor intensief gebruikt zijn...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

alm

Soms wil het wel helpen om de hoogspanningstrafo goed vast te zetten (als die tenminste met schroeven vastzit).

Uiteraard wel goed uitkijken en de monitor goed laten ontladen. Als je nooit een monitor of TV hebt gerepareerd moet je het maar uitbesteden... Monitoren en TV's bevatten zeer hoge spanningen die dodelijk kunnen zijn!

Mvg,
Arlé

Verwijderd

HArde klap tegen de zijkant wil ook wel 's helpen..

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 03:09 schreef tomroes het volgende:
HArde klap tegen de zijkant wil ook wel 's helpen..
Maar dat is alleen tijdelijk dat ie ophoudt met piepen. Of je moet zo hard slaan dat de monitor helemaal ophoudt :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vaak is het een spoeltje wat staat te resoneren. Met wat kit is dat wel op te lossen. Dit hoeft NIET te betekenen dat de monitor het gaat begeven hoor.

Zelf een tv gehad die dit had, heeft nog zeker 10 jaar (en vele klappen) gewerkt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1