Ik ben me aan het orienteren op het laten plaatsen van vloerverwarming. Het gaat om de benedenverdieping (+/- 50 m2) van een redelijk geïsoleerd jaren-70 huis. Ik verstook nu nog geen 1000m3 per jaar met de themostaat op 19 graden in de avond en het weekend.
Ik heb een betonnen vloer, die ik aan de onderkant heb laten isoleren met +/- 12 cm PU-schuim (Rd 5,2 m2K/W). Er liggen nu natuurstenen tegels op; die moeten eruit. Het idee is om daarna vloerverwarming in te laten frezen, en daarop parketlaminaat te laten leggen. De bestaande radiatoren worden verwijderd. Boven in de slaapkamers hangen nog oude plaatradiatoren, die worden vervangen door type 21 of 22. De huidige CV-ketel (TrendLine AquaPower Plus HRC 30) blijft voorlopig in gebruik. De vloer moet niet hoger komen dan nu.
Nou ben ik op zoek naar tips op de volgende punten:
Ik heb een betonnen vloer, die ik aan de onderkant heb laten isoleren met +/- 12 cm PU-schuim (Rd 5,2 m2K/W). Er liggen nu natuurstenen tegels op; die moeten eruit. Het idee is om daarna vloerverwarming in te laten frezen, en daarop parketlaminaat te laten leggen. De bestaande radiatoren worden verwijderd. Boven in de slaapkamers hangen nog oude plaatradiatoren, die worden vervangen door type 21 of 22. De huidige CV-ketel (TrendLine AquaPower Plus HRC 30) blijft voorlopig in gebruik. De vloer moet niet hoger komen dan nu.
Nou ben ik op zoek naar tips op de volgende punten:
- Waar moet ik op letten bij het aanvragen van offertes en het verdelen van de werkzaamheden over partijen? Ik denk dan aan sloop, aanhelen, frezen, vloerverwarming leggen, dichtsmeren, egaliseren, lamelparket (verlijmd) vastleggen. Welke dingen kunnen het beste door dezelfde partij gedaan worden?
- Zijn er nog verschillen in de aansturing/regeling van het systeem waar ik rekening mee moet houden? Bijv. qua verdeler.
- Aan het huis zit de entree, met minder isolatie dan elders. Moet ik daar rekening mee houden, of gaat dat op dezelfde manier mee als de andere ruimtes?
- Andere tips zijn uiteraard ook altijd welkom!
[ Voor 0% gewijzigd door asvogel op 11-12-2023 20:55 . Reden: Oppervlakte toegevoegd ]