Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor het eerst in jaren een nieuwe game pc bouwen. Doel is iig Fortnite op Ultra settings.
1440p systeem qua beeldkwaliteit.
Windows 11, algemene PC die we ook gebruiken voor gaming. Geen videobewerken of id.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is belangrijk, want als dit een succes is, wil mijn andere zoon er ook een.
Goedkopere opties zijn welkom maar liever kwaliteit en iets meer betalen als ik er langer mee kan doe. Heb er al jaren geen een meer gebouwd, dus overzicht is een beetje weg qua keuzes maken.
Zelf bouwen want dat vind ik ook gewoon leuk.
Referentie is bijvoorbeeld een pc van https://gamecomputers.nl/...3-12100f-nvidia-rtx-4060/
Ik ga voor een iets snellere CPU, een iets kleinere GPU en een mobo met interne GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kast, dat vind ik niet zo spannend. Componenten heb ik niets, alles moet dus nieuw.
Heb daarom monitor ook meegenomen in de lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1440p is een eis, heb daarvoor een minimale videokaart gekozen, ook om kosten te dekken.
Kies voor een moederbord met on board VGA, kan ik er later nog wat mee doen zonder videokaart. Server of zo. Of alleen surfen etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een grote voorkeur voor Intel. Andere merken maken me niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens mij niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies of dit systeem to much is voor het doel Fortnite/1440p
Kan ik slimmere / goedkopere keuzes maken?
Uiteraard graag zoveel mogelijk bang for bucks ;-)
Voor het eerst in jaren een nieuwe game pc bouwen. Doel is iig Fortnite op Ultra settings.
1440p systeem qua beeldkwaliteit.
Windows 11, algemene PC die we ook gebruiken voor gaming. Geen videobewerken of id.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is belangrijk, want als dit een succes is, wil mijn andere zoon er ook een.
Goedkopere opties zijn welkom maar liever kwaliteit en iets meer betalen als ik er langer mee kan doe. Heb er al jaren geen een meer gebouwd, dus overzicht is een beetje weg qua keuzes maken.
Zelf bouwen want dat vind ik ook gewoon leuk.
Referentie is bijvoorbeeld een pc van https://gamecomputers.nl/...3-12100f-nvidia-rtx-4060/
Ik ga voor een iets snellere CPU, een iets kleinere GPU en een mobo met interne GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kast, dat vind ik niet zo spannend. Componenten heb ik niets, alles moet dus nieuw.
Heb daarom monitor ook meegenomen in de lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1440p is een eis, heb daarvoor een minimale videokaart gekozen, ook om kosten te dekken.
Kies voor een moederbord met on board VGA, kan ik er later nog wat mee doen zonder videokaart. Server of zo. Of alleen surfen etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een grote voorkeur voor Intel. Andere merken maken me niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens mij niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies of dit systeem to much is voor het doel Fortnite/1440p
Kan ik slimmere / goedkopere keuzes maken?
Uiteraard graag zoveel mogelijk bang for bucks ;-)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400 Boxed | € 171,57 | € 171,57 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte H610M H | € 88,49 | € 88,49 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 325,96 | € 325,96 |
| 1 | Monitors | Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27" Zwart | € 276,62 | € 276,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws F5-5600S4645A16GX1-RS | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Transcend 300S 512GB | € 50,09 | € 50,09 |
| Totaal | € 1.057,53 | |||
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2MUf86TNWCDJPThTl5P5pJ5k.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GdrpKHxXTeQ8XlUShNxaWzMn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kQOKOaiy1Eraw1RJrbgCpS8Y.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oc5m8awgGznCXeENlJ6gMULn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Z77QY6iAURZYqg4cWn7zYSu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DbYmfBsY4zCj5tBNhGGWXIxc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WH2ISUhNDkhIH4DBkUl6chWA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yhAvr3X6fnArjoImKgGepWqq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C1ppggzmZGbpuDmIUiaG7zBj.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/j1ScFc4s51xeubzNSmwznIl6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sqm6s6iFQziy3ghVUQK7tPrs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uWGYywg60bQf1MzTJb0zwLAA.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pAxxlXcvKDPzUDD92JZOhLWf.jpg?f=user_large)