Men heeft mij gevraagd vervanging te zoeken voor een Toshiba L70-A-147 die kuren begint te vertonen: soms niet booten, scherm valt uit of geeft storing etc. Die laptop uit 2014 is gewoon op. Dus moet er iets nieuws komen, en aangezien het om een desktop vervangende laptop gaat weer een exemplaar met 17" scherm. Refurbished is geen optie.
Wat ga je met je laptop doen?
OS: Windows 11, als het kan de Pro versie vanwege ingebouwde bitlocker. Dat is wel fijn voor een systeem dat zakelijk gebruikt wordt. Hoofd taken zijn office applicaties, internetten en er zal ook wat videobewerking mee gedaan gaan worden. De laptop zal niet gebruikt worden voor gaming.
Wat is je budget?
Zo rond de 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het is puur een desktop vervanger.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Toshiba is op zich goed bevallen, maar ik zie in de Pricewatch geen 17" modellen meer staan. Lenovo is een andere kandidaat. Ikzelf ben een Thinkpad fan, maar dan moet je genoegen nemen met een 16" scherm. Hetzelfde geldt voor een Thinkbook.
Deze zouden dan binnen het budget vallen:
uitvoering: Lenovo ThinkPad T16 Gen 1 (21CH002VMH)
uitvoering: Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL (21KH000RMH)
Als het echt een 17.3"scherm moet worden:
uitvoering: Lenovo V17 G4 IRU (83A2000WMH)
Alleen heb ik van reviews begrepen dat deze V17 qua afwerking en stevigheid en toestenbordkwaliteit een stuk minder is dan de gelinkte Thinkpad/Thinkbook.
Wat ga je met je laptop doen?
OS: Windows 11, als het kan de Pro versie vanwege ingebouwde bitlocker. Dat is wel fijn voor een systeem dat zakelijk gebruikt wordt. Hoofd taken zijn office applicaties, internetten en er zal ook wat videobewerking mee gedaan gaan worden. De laptop zal niet gebruikt worden voor gaming.
Wat is je budget?
Zo rond de 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het is puur een desktop vervanger.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Toshiba is op zich goed bevallen, maar ik zie in de Pricewatch geen 17" modellen meer staan. Lenovo is een andere kandidaat. Ikzelf ben een Thinkpad fan, maar dan moet je genoegen nemen met een 16" scherm. Hetzelfde geldt voor een Thinkbook.
Deze zouden dan binnen het budget vallen:
uitvoering: Lenovo ThinkPad T16 Gen 1 (21CH002VMH)
uitvoering: Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL (21KH000RMH)
Als het echt een 17.3"scherm moet worden:
uitvoering: Lenovo V17 G4 IRU (83A2000WMH)
Alleen heb ik van reviews begrepen dat deze V17 qua afwerking en stevigheid en toestenbordkwaliteit een stuk minder is dan de gelinkte Thinkpad/Thinkbook.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!