Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dee73
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-02 08:46
Beste allen,

In mijn HUE app waren alle lampen online en konik ze via de app bedienen. De helft van deze lampen was echter offline in mijn Google Home app. Ik kon daarom niet alle lampen met commando's via de Google Home bedienen. Om die reden heb ik in de Google Home app mijn oude huis verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Vervolgens kon ik al mijn lampen online in de app krijgen. Tot zover niks aan de hand dus.

Maar als ik nu commando's via mijn Google Home (mini) geef om HUE lampen aan te doen zegt ze:" sorry ik kan LSC smartconnect niet bereiken" of " Sorry, energiebeheer wordt nog niet ondersteund" of "sorry ik begrijp het niet." Ik kan in de Google Assistent app de voice match niet instellen omdat ie zegt dat ik eerst een apparaat moet toevoegen... terwijl er net 12 apparaten zijn toegevoegd!! Tevens kan ik de vrouwenstem niet veranderen in de mannenstem. Ik kan dus eigenlijk niks in die app.

Ik kan de Google Home wel opdrachten geven om een radiozender via Tune In aan te zetten, een liedje op Spotify te draaien of te vragen hoeveel graden het buiten is. Het lijkt dus alsof er alleen problemen zijn met de HUE app maar die is wel gekoppeld aan de Google Home app. 8)7

Iemand enig idee hoe ik mijn HUE lampen weer in mijn Google Home krijg?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:19
Ik heb vergelijkbare problemen met Google Home en Philips Hue.
Speelt nu al een aantal weken.
Loskoppelen van Philips account en opnieuw koppelen maakt geen verschil uit.
Erg jammer, want de verbinding is niet 100% kapot.
Als in... sommige voice commando's werken wel, maar andere niet?!?
Echt heel wazig.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegend tapijt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:14
Naast het feit dat Google Home de laatste tijd toch al slecht luistert, heb ik ook problemen met de verbinding met Hue. Als ik de apparaten synchroniseer, zie ik in de Home app bij de scènes 'kan status niet laden'. Als ik een scène wil activeren werkt dat meestal gewoon, maar bij sommige scènes hoor ik wel de mondelinge bevestiging maar wordt er niets veranderd. Erg vreemd.

Wat ook erg vreemd is is dat Google Home wel naar mij luistert naar niet naar m'n vrouw. 'Hé google, doe de eettafel uit' werkt bij mij gewoon zoals het hoort maar bij m'n vrouw komt er dan 'Sorry, ik weet niet welk apparaat met de naam eettafel je bedoelt.' Zegt onze dochter van 6 het, dan werkt het wel.

Niet alleen erg vreemd, maar ook erg vervelend. Voicematch opnieuw instellen, account opnieuw koppelen enz heb ik allemaal al geprobeerd maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 14:24
Ik had een soort gelijk probleem en het verwijderen van alle talen en vervolgens weer nederlands toevoegen was het de oplossing.

Google Home App - > Instellingen -> Google Assistant - > Alle instellingen beheren -> Talen -> Alles verwijderen en alleen Nederlands overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Heb al veel oplossingen voorbij zien komen maar kreeg het niet aan de praat meer. Nieuw huis, Bridge opschonen enz. niet werkte. Toevallig zat ik op mijn IPad te proberen en drukte of Assistent en vroeg lampen aan te doen. Mijn IPad zei "ok" en mijn Google Nest scherm gaf gelijk aan dat hij niet kon vinden...!!!Lampen gingen aan.

Google Nest scherm gereset en opnieuw aan de Home app toegevoegd en werkte gelijk.Google Nest speaker gereset en kan nu ook overweg met de Hue commando's. Probleem dus opgelost na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dee73
Alle Hue lampen die ik heb staan in de Google Home app. Vanuit deze app kan ik ze aan en uit doen (maar dat kan ook via de Hue app uiteraard).

Maar als ik bijvoorbeeld zeg:" Hey Google, doe de eettafel aan" dan zegt Google Home:"Sorry ik kan LSC Smart Connect niet bereiken". De eettafel is een voorbeeld, hij zegt het met alle lampen-commando's.
Dit is heel vreemd omdat ik aleen maar Hue lampen heb en geen LSC Smart Connect lampen. Sterker nog.... ik heb nog nooit LSC Smart Connect gehad!

Ik heb alles al verwijderd en opnieuw in de google home app geïnstalleerd maar dit maakt geen verschil. Heeft iemand enig idee waarom Google Home telkens naar LSC Smart connect verwijst en hoe ik dat kan verwijderen?

Om het centraal te houden samengevoegd met je oude topic

[ Voor 28% gewijzigd door Septillion op 24-06-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
Je hebt zelf hier al eerder een topic over aangemaakt: Google Home werkt niet meer met HUE lampen
Daar lijken wel wat tips geboden te zijn, wat is er wat wel en niet werkte? Wat heb je al geprobeerd? Wat heb je zelf al gevonden?
Bij welke stap van het stappenplan hier: https://www.philips-hue.c...e-google-assistant/set-up gaat het mis? Of loop je dat zonder problemen door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dee73
Nee niks heeft geholpen. Ik heb nu ook weer alles verwijderd, alles ontkoppeld, alles opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft zeggen dat 'LSC Smart Connect' niet bereikbaar is.

UPDATE: ik heb mijn 2 Google Nest mini's nog een keer gereset (dat heb ik vorig jaar ook gedaan maar toen hielp het niet) en dat heeft nu wel geholpen!

[ Voor 155% gewijzigd door Dee73 op 23-06-2024 18:24 ]

Pagina: 1